Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3085945
AFgelopen week heb ik wormtest gedaan bij Het Woud.  Dit omdat Mucho vaker bezoek heeft van een vlo (kan geen spul gebruiken) en hij in oktober ook een worm had. Dinsdag kreeg ik uitslag dat alles goed was.

Maandag echter begon diarree, en dat hield een paar dagen aan. Woensdag zag ik een worm, en VLC gebeld. Zij dachten dat het niet kon, maar vanochtend toch echt geen twijfel over mogelijk: een bewegend wit wurmpje van ongeveer een cm lang en heel dun. Trekt zich in en weer uit. Helaas geen camera bij me, want al met VLC afgesproken dat ik foto zou maken.

Als ik google, lijkt het toch het meest op een stukje lintworm, maar wel heel klein en dun. Zou wel heel raar zijn, want zou dan toch echt in ontlasting gezeten moeten hebben.

De diarree die op maandag begon, tja, dat kan ook komen omdat hij nu wat ander spiervlees krijgt dan hij gewend is en een heel gevoelig maag/darmsysyteem heeft. Diaree is nu een stuk verbeterd, maar nog niet helemaal over..Hiu eet ook al edagen gras en paar keer overgegeven, maargoed, dat kan dus ook te maken hebben met ander voer of reactie op voer wat niet goed voor hem is. Ben nl ook nog steeds bezig met dingen als jeuk aan zijn neus, ooguitvloeing etc.  Ik hou al maanden een logboek bij, en diaree is iets wat af en toe terugkomt, en meestal is het dan een reactie op iets waar hij niet tegen kan...Dus lekker ingewikkeld weer:_) Maar goed, die worm die is er...

Mijn vraag: kan dit toch een worm zijn ondanks wormtest, komt dat jullie bekend voor, dat er toch een worm is? OF zou het een andere p arasiet kunnen zijn? Heb ook kippen...hoor graag, volgende rondje gaat camera mee...
Laatst gewijzigd door Papalou op ma 16 mar 2015, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#3085972
Dat klinkt inderdaad als een lintworm. Op welke wormen test het Woud? Misschien kunnen ze lintworm alleen zien als er toevallig een segmentje mee naar buiten komt en hebben ze het daardoor gemist? Ik zou toch (opnieuw) contact opnemen met het Woud hierover. Zij zijn de experts op dit gebied.
#3085980
Doranto schreef: Dat klinkt inderdaad als een lintworm. Op welke wormen test het Woud? Misschien kunnen ze lintworm alleen zien als er toevallig een segmentje mee naar buiten komt en hebben ze het daardoor gemist? Ik zou toch (opnieuw) contact opnemen met het Woud hierover. Zij zijn de experts op dit gebied.
Ik heb gelijk het Woud gebeld. Zij geven aan dat hun manier van testen echt heel betrouwbaar is. Als er wormen zijn, dan zijn er zo ontzettend veel eitjes in de ontlasting aanwezig, dat ze die echt niet over het hoofd kunnen zien. De meneer was ook erg vriendelijk, en gaf aan dat ik foto of filmpje kon sturen. Ben toen teruggelopen, maar worm was al dood, wel foto gedaan, hij dacht aan darmslijmvlies. Niet gek, want al paar dagen aan de dunne. Vandaag zag ik hem echter duidelijk weer bewegen, leek idd op segment van lintworm.

Zo dus weer met camera op stap, maar eigenlijk weet ik niet of ik nu tot maandag moet wachten met ontwormen. Zo lastig, weet niet of zijn maleise nu van worm komt, voedingsverandering of weer een reactie is op voedsel waar hij niet tegen kan. Wil daarom optie worm zo snel mogelijk uitschakelen...maarja..kan ook wel twee dagen later...

Maar goed, het is wel heel raar...als het idd een lintworm zou zijn...want woud testte hem op lint, spoel, haak,zweepworm en coccodieen. Giarda en hartworm niet getest...Zou bijna denken dat ze hem vergeten zijn te testen of resultaten door de war gehaald hebben...
#3085984
Papalou schreef: Ik heb gelijk het Woud gebeld. Zij geven aan dat hun manier van testen echt heel betrouwbaar is. Als er wormen zijn, dan zijn er zo ontzettend veel eitjes in de ontlasting aanwezig, dat ze die echt niet over het hoofd kunnen zien. De meneer was ook erg vriendelijk, en gaf aan dat ik foto of filmpje kon sturen. Ben toen teruggelopen, maar worm was al dood, wel foto gedaan, hij dacht aan darmslijmvlies. Niet gek, want al paar dagen aan de dunne. Vandaag zag ik hem echter duidelijk weer bewegen, leek idd op segment van lintworm.

Zo dus weer met camera op stap, maar eigenlijk weet ik niet of ik nu tot maandag moet wachten met ontwormen. Zo lastig, weet niet of zijn maleise nu van worm komt, voedingsverandering of weer een reactie is op voedsel waar hij niet tegen kan. Wil daarom optie worm zo snel mogelijk uitschakelen...maarja..kan ook wel twee dagen later...

Maar goed, het is wel heel raar...als het idd een lintworm zou zijn...want woud testte hem op lint, spoel, haak,zweepworm en coccodieen. Giarda en hartworm niet getest...Zou bijna denken dat ze hem vergeten zijn te testen of resultaten door de war gehaald hebben...
Inderdaad, dat zou ook mijn gedachte zijn.
Een lintworm is volgens mij niet iets waarbij je acuut zou moeten ingrijpen hoor ;). Maar je wil zo'n vies beest natuurlijk wel weg hebben :P. Ik zou er ff op googlen. Houd er wel rekening mee dat als je wilt ontwormen, je het wel expliciet erbij zegt dat het tegen lintworm is. Niet alle ontwormmiddelen pakken ook lintworm aan.
#3085993
Ja, ik ga er idd even mee wachten. Hoop m nog op foto/film te krijgen, en dan ben ik wel benieuwd wat het Woud zegt..Misschien wordt er wel een nieuw soort worm ontdekt in Much zijn ontlasting  :biggrin2:

En als ik in zijn voerlogboek terug kijk, zie ik vaker periodes van een aantal dagen  gras/diarree/overgeven, dus daarvan denk ik toch echt dat het met voeding te maken heeft en niet met worm, hoewel die worm ook geen bijdrage levert aan gezond maag/darmkanaal..

thankx ieg
#3086334
nee, volgens mij niet. Bij het woud zeiden ze dat als er een worm is, die echt zoveel eitjes legt, dat je die niet over het hoofd kunt zien...

eens kijken of ik mijn onsmakelijke filmpjes (midden in het park nota bene die drol uitgeplozen en gefilmd:) ) kan posten...

\Heb hem toch milbemax gegeven, vind ik niet fijn, maar ga echt niet afwachten of het toch echt een worm is of niet..lijkt me zo duidelijk...stom misschien, maar na al die dagen diaree en overgeven wil ik ieg het wormprobleem uitschakelen..
#3086342
haha...mijn enige filmpje op youtube...ik zou zeggen: even snel bekijken en dan haal ik het weg:)

je ziet veel slijm en gras, dat komt omdat Mucho dus al een week niet lekker is en net gras gegeten had....en dat gore witte bewegende ding....please..dat is toch gewoon een worm?!!
#3086345
Papalou schreef: haha...mijn enige filmpje op youtube...ik zou zeggen: even snel bekijken en dan haal ik het weg:)

je ziet veel slijm en gras, dat komt omdat Mucho dus al een week niet lekker is en net gras gegeten had....en dat gore witte bewegende ding....please..dat is toch gewoon een worm?!!
Filmpje is prive staat er!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door