Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#308363
Ik heb hele mooie paardenbloemplanten die wil ik door de groentenmix gaan doen maar.....

A) hoeveel moet ik erdoor doen

B) mogen de bloemen er ook doorheen
Door 202spots
#308415
sylvia schreef: Ik heb hele mooie paardenbloemplanten die wil ik door de groentenmix gaan doen maar.....
A) hoeveel moet ik erdoor doen
B) mogen de bloemen er ook doorheen
Maak je voor 1 dag tegelijk of vries je in voor meer maaltijden?
Voor 1 dag zou ik niet meer dan 1 plant per hond gebruiken, ligt er ook aan hoe groot de bladeren zijn..
eb ik gebruik zelf geen bloemen,alleen de bladeren.

In het voorjaar : eet blad en bloem: vers, als salade of onder de vorm van sap (verdund met water of in groentensap).
http://www.groenedag.org/R1/NL/Prod/AfGr/fmPaaBlo.html

Wanneer ik 'n bosje bladeren koop dan doe ik dat in de mix die bevroren word,wanneer ik zelf mooie in de tuin heb staan,dan gaat de wortel er ook doorheen.
De wortel en de melk die in de steel zit is aardig bitter hoor,weet niet of je honden dat lekker vinden?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#308450
202spots schreef: Maak je voor 1 dag tegelijk of vries je in voor meer maaltijden?
Voor 1 dag zou ik niet meer dan 1 plant per hond gebruiken, ligt er ook aan hoe groot de bladeren zijn..
eb ik gebruik zelf geen bloemen,alleen de bladeren.

In het voorjaar : eet blad en bloem: vers, als salade of onder de vorm van sap (verdund met water of in groentensap).
http://www.groenedag.org/R1/NL/Prod/AfGr/fmPaaBlo.html

Wanneer ik 'n bosje bladeren koop dan doe ik dat in de mix die bevroren word,wanneer ik zelf mooie in de tuin heb staan,dan gaat de wortel er ook doorheen.
De wortel en de melk die in de steel zit is aardig bitter hoor,weet niet of je honden dat lekker vinden?
Kan je paardebloembladeren kopen ??? ehhhhhhh ik heb wel een kratje voor je ;D ;D ;D

Ik ga het gewoon proberen :D
Door Lizzy
#308602
Volgens mij heeft het een vochtafdrijvende werking, paardebloem. Dus misschien moet je er niet teveel in 1 keer van geven. Het is wel gezond trouwens!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#308620
Lizzy schreef: Volgens mij heeft het een vochtafdrijvende werking, paardebloem. Dus misschien moet je er niet teveel in 1 keer van geven. Het is wel gezond trouwens!
1 plant op drie weken mix ofzo?
Zijn grote planten
Door 202spots
#308937
sylvia schreef: 1 plant op drie weken mix ofzo?
Zijn grote planten
Ik kreeg ze vandaag OOK gratis Syll!! ;D
Kom net terug van groentes halen,en wanneer ik precies op 'n goeie tijd kom,dan zijn ze nog bezig om alle groentes op te knappen/uitzoeken/weggooien
toevallig ook de bosjes met paardebloemblad
Dit heb ik uit de weggooi bak gehaald. 8)
Ligt op 'n eetbord dan kan je zien hoe lang de blad is.

Afbeelding

Wat ik hier heb gaat straks allemaal door de mix, ik zal later wel bijschrijven hoeveel bakjes ik gemaakt heb.
Ik vind 't niet erg dat ze er van gaan plassen,ik wil juist dat ze veel plassen,ik doe er ook selderij stengel met blad en peterselie in,omdat je daar ook van plast.
Maar ik zorg er wel voor dat ik zie dat ze ook voldoende drinken.


Er zitten nu 20 nieuwe bakjes groentmix in de vriezer, en 1 die ik vanavond en morgen gebruik.
totaal 21 bakjes met in elk bakje genoeg groentemix voor 4 maaltijden.(2 dagen)dus voorlopig weer genoeg.
Ik had niet geteld hoeveel paardebloembladjes ik had Syll,maar ik denk dat er in elke bakje hooguit 2 blad zit.
dus dan valt 't wel mee wat de dagelijkse hoeveelheid betreft.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 22 apr 2005, 01:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#309041
Ja, op 2 of 3 weken ofzo. En het geeft ook niet dat het wat vochtafdrijvend werkt, maar het is ook maar dat je het weet en niet ineens denkt "ieeeekssss, mijn honden plassen vaker/meer".
Gebruikersavatar
Door sylvia
#309051
Bedankt meiden :D
Zal ik wat paardebloemzaadjes naar je opsturen Dory, kun je ze in je tuin strooien ;D
Door Lizzy
#309092
Martine2 schreef: Hi hi, "normale" mensen doen en alles aan om ze uit hun tuin te houden. ;D ;D
;D

En wij barfers kweken ze. Sturen zelfs zaadjes op naar Amerika ;D. Dat zullen de buren van Dory vast niet leuk vinden. Dat spul is net onkruid ;D
Door tieneke
#309096
Martine2 schreef: Hi hi, "normale" mensen doen en alles aan om ze uit hun tuin te houden. ;D ;D
Ons weiland is 1 paardenbloemenzee :-X
Spuiten doen wij de laatste 2 jaar niet meer,dus.....wie wilt er nog zaadjes??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#309099
Lizzy schreef: ;D

En wij barfers kweken ze. Sturen zelfs zaadjes op naar Amerika ;D. Dat zullen de buren van Dory vast niet leuk vinden. Dat spul is net onkruid ;D
Sterker nog het is onkruid.....maar ja wat is onkruid, het zijn gewoon plantjes (mijn buren zijn ook niet blij met mijn plantjes ;D vooral niet omdat Gail altijd de pluisers uitblaast :o ;D )

Maar ik heb echt hele mooie paardenbloem planten in de tuin staan, hier in de polder ging ik ze ook altijd plukken voor de caafies en daar zaten wel planten zo groot als varens, echt mooi.
Door Lizzy
#309101
Ik weet dat het onkruid is, maar de lol vind ik dus dat wij het beschouwen als hondenvoer ;D. Leg dat nou eens aan de eerste beste hondenbezitter uit ;D!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#309104
Lizzy schreef: Ik weet dat het onkruid is, maar de lol vind ik dus dat wij het beschouwen als hondenvoer ;D. Leg dat nou eens aan de eerste beste hondenbezitter uit ;D!
Ja ik kijk wel uit, ze kijken me nu al af en toe aan of ik van een andere wereld kom ;D ;D ;D ;D
Door Lizzy
#309107
sylvia schreef: Ja ik kijk wel uit, ze kijken me nu al af en toe aan of ik van een andere wereld kom ;D ;D ;D ;D
Precies! Daarom vond ik het ook zo grappig dat Martine schreef "normale mensen doen er alles aan om ze uit de tuin te houden" ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door