Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
keetje schreef: Eelke, wordt dat hout zo niet z*knat? Wij hebben 2 van die houthokken staan, van die standaard dingen van de praxis of gamma, weet ik veel. En we hebben het hout maar in de garage opgestapeld. Het werd, volgens mij, gewoon te nat? Nu staan de containers erin.Ik hoop het niet![]()
keetje schreef: Zomaar weer een vraagje...............Ik denk dat het daar te heet wordt en je zomaar zelfontbranding kunt krijgen: Brandstof en zuurstof is er immers al. Dan heb je alleen nog temperatuur nodig voor ontbranding.
Ik heb buiten nog wat hout liggen van dit jaar, heb gisteren er iets van op het vuur gegooid en eigenlijk brandt het best als het eenmaal fikt. Nu dacht ik zo,..ik heb dat oventje, je hebt ovengedroogd hout. Zou ik gewoon wat sukken hout in mijn oventje kunnen leggen om te drogen als ik toch stook? Kan dat niet in de fik vliegen in zo'n oventje? Die is dus niet gemaakt om in te fikken maar om te ovenen, dus.
Wat denken jullie? Kan dat?
Doranto schreef: Kan je de ovendeur niet open laten? Dan is het toch minder heet daarbinnen?Dat is ook nog een idee, dat ga ik proberen als ik hem opstook. Alles is steen en gietijzer dus erg veel kwaad kan het vast niet. Wordt vervolgd,...........
zurca schreef: Ik zat me zo af te vragen....Zou je van die pellets ook in een normale houtkachel kunnen stoken?Een pellet kachel heeft een ander rookkanaal idd. Ik heb geen idee of je die pellets in een normale kachel kunt branden, ik heb het idee dat dat te hard zal gaan omdat je ze niet echt op een hoopjes kunt houden zeg maar.
En klopt het dat bij een pelletkachel het rookkanaal gewoon tot de buitenmuur hoeft en dan een roostertje ervoor? Dus zoals bij een afzuigkap?