Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lyadeh
#3055312
Vorige week hebben we gehoord dat onze duitse staande reu van bijna 14 jaar aan beide zijden in zijn bek kanker heeft.
Wat kunnen wij doen om het  proces te verlichten en te vertragen?
Heb" ergens" gelezen over een bepaalde  paddenstoel en dat weinig koolhydraten positief er op uitwerken.
Hij krijgt  metacam wegens rugklachten.De da. zei dat dit middel misschien ook wel  positief kon uitwerken en de tumor zou kunnen vertragen.
Hebben jullie ervaring met plaveiselcel carcinomen en wat zou ik kunnen doen  om het te vertragen.
We hebben sinds een paar weken een pup...en ik zou zo graag willen dat ze samen nog een tijdje  hebben. :'(
Heb gelezen dat er in Drachten een kliniek is die veel met kanker patienten werkt.
Kent iemand deze kliniek??
Hoop op veel reacties.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3055609
Ik kan je niet helpen,maar wil je wel meegeven dat je idd geen voeding moet geven met veel koolhydraten,suiker en zetmeel. Dat zijn voedingsstoffen waar kanker zich mee voedt!

Sterkte!
Door Lizzy
#3055860
http://www.dierenziekenhuiszeeuwsvlaand ... -hond.html

Er zijn dus wel mogelijkheden met chemo en speciale pijnstillers (ik denk niet dat deze pijnstillers die hij nu krijgt ideaal zijn). Maar in alle eerlijkheid zou ik zelf niet meer voor chemo gaan, zeker ook niet met pup in dezelfde ruimte.... Maar die pijnstillers van de Ottenhorst zijn misschien nog wel de moeite van het informeren waard?

Ik weet niet wat je nu voert maar ik zou je inderdaad aan willen raden om volledig koolhydraat-vrij te voeren. Geen rijst, geen pompoen, geen wortelen, geen brood, geen pasta, etc. En natuurlijk geen brok. Ook geen KVV met rijst.

Misschien kun je inderdaad nog wat met paddenstoelen, kurkuma, omega 3 vetzuren (een goede visolie), Pau D'Arco, en dergelijke. Misschien kan Tannetje Koning je ook verder helpen (dierenartsenpraktijk Oase - zie banner rechtsboven). Zij is holistisch dierenarts en heeft veel ervaring met kanker bij honden. Verder durf ik het eerlijk gezegd niet te zeggen wat je nog meer kunt doen om nog zo lang mogelijk van je schat te genieten :-\
Door lyadeh
#3056808
Bedankt voor alle reacties.
We gaan sowieso geen chemo meer in Basil stoppen.We willen gewoon proberen het zo goed mogelijk te begeleiden.
Het eten wordt een probleem.Hij kan niet tegen vers en van gekookt vlees wordt hij ook misselijk.We hebben een tijd lang granen vrije brokken gevoerd - Arcana -maar die wil hij niet meer eten.
Een zak van 15 kilo uitproberen van welk merk dan ook , wordt een beetje lastig.Je hebt van goede brokken (nou ja goede) geen kleine verpakkingen.
Zou dus graag samples  willen hebben van granen vrije brokken.
Hij krijgt nu granen vrij blikkvoer.Ik weet dat dit natuurlijk op Barfplaats niet goed valt maar het eten is hier echt een probleem.Heb lange tijd - Jaren geleden -met Lizzy overlegd wat en hoe te voeren.We kwamen er toen ook al niet uit jammer genoeg.
"onze "hom.patische da .is van vakantie terug en we gaan voor een sec.opinion naar haar toe.
Ik vertrouw  de diagnose v/d reguliere da. die plaveiselcel carcinoom heeft  niet helemaal.
Heb vanochtend Basils bek geinspecteerd ..en ik vond dat de gezwellen geslonken waren.
Gaan zo gauw mogelijk met hom .aan de gang.Houd jullie op de hoogte.
groet Lya
Door lyadeh
#3060628
Het is toch een plaveiselcel carcinoom helaas.
We gaan hem volstoppen met hom. middelen :-\Begin vandaag met druppels van  een paddenstoelenmix .Morgen gaan we  met chorella, groene thee, .vit.C beginnen.
en als klap op de vuurpijl heb ik informatie over CBD olie aangevraagd.
Hoop dat  iets van dit alles een beetje gaat werken.Meer kunnen we er  helaas niet aan doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door