Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sylvi@
#304849
Ik heb net kabeljauw koppen gehaald ;D

Ik had alleen niet verwacht dat ze ZO groot zouden zijn ::)
Kan je dit betrekkelijk veilig geven of kan ik het beter proberen te malen/hakken?
En die tandjes kan je dat ook geven, die voelen wel vlijmscherp aan ???
Door Laura2004
#304864
Ik geef ze heel met alles erop en eraan en als die tandjes te hard zijn spugen je honden het wel uit hoor. Dat deed Kai ook met lamskoppen daar spuugde die ook de tandjes van uit.
Door EvitaP
#304885
Ze zeiden bij mij volgens mij ook dat de honden de tandjes zouden laten staan bij konijn. Nou mooi niet dus alles eten ze hier op. Blijkbaar kan het geen kwaad, aangezien ze er meerderen hebben gehad en geen problemen zijn ontstaan...
Ik heb een hele tijd geleden dus ook een keer kabeljauwkoppen gekocht voor ze maar ze aten het niet en die tanden vond ik ook eng. Maar ik denk dat ik het maar weer ga proberen en hopen dat ze weten wat ze doen als ze de teanden alsnog op eten... :-\
Door Lizzy
#305514
Hoe groot zijn jouw honden? Want 1 kilo is al gauw veel voor de gemiddelde hond, als ze normaal 2 keer per dag eten krijgen (dus dit in 1 maaltijd zouden krijgen). Ik geef de koppen wel heel, maar als ze erg groot zijn, dan haal ik ze ook wel eens halverwege weg en geef ik de andere helft de dag erop. Ik heb Dalmaten van tussen de 24 en 31 kilo.

Die tandjes scherp? Ja, maar ze zijn toch ook erg klein? Ik heb ze altijd gewoon laten zitten...
Door 202spots
#305642
Wanneer ik de hele vis geef dan eten ze die in 1 stuk.
Wanneer ik alleen maar koppen heb dan maal ik die allemaal en geef dat door de groentemix.
Door Sylvi@
#305674
Ik heb Cane Corso's, 1 van ongeveer 38 kilo en 1 van 30 kilo.

Ze barfen nog niet echt, maar zijn wel het 1 en ander gewend. Maar omdat ik het zelf voor nu nog niet vertrouw ga ik op zoek naar een molen om het te malen, of ik ga het in stukken snijden, maar heb al gelezen dat dat niet eenvoudig zal gaan.
Door Lizzy
#305678
sylvi@ schreef: Ik heb Cane Corso's, 1 van ongeveer 38 kilo en 1 van 30 kilo.

Ze barfen nog niet echt, maar zijn wel het 1 en ander gewend. Maar omdat ik het zelf voor nu nog niet vertrouw ga ik op zoek naar een molen om het te malen, of ik ga het in stukken snijden, maar heb al gelezen dat dat niet eenvoudig zal gaan.
Ach, met een flink mes en bijltje zal het je vast lukken! Het malen moet niet te moeilijk zijn, denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door