Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#305404
Zojuist was ik bij de visboer voor kibbelingen..
Tous was er ook bij en die man wou Tous een kibbeling geven, lekker gekruid en wel. Ik heb gezegt dat hij dat niet mocht, alleen rauw vis zei ik er achteraan...
M'n kibbelingetjes afgerekent en toen moest ik even wachten zei hij, liep weg en kwam terug met twee scholletjes. Die had hij uit de bak met viasafval gehaald...Voor Tous :D
Maar nu?! Alles zit er nog aan, kop staart...er is alleen wat "vlees" afgesneden.
Kan ik Tous dit nu gewoon zo geven? Hoe zit dat met de graat?
Door zurca
#305413
Ik denk dat ik al weet wat ik ermee kan doen....in de kliko gooien ::)

Ik dacht net, ik leg zo'n vis gewoon eens op de grond en dan kijk ik wel wat hij ermee doet.
Nou Tous rook er aan...en nog eens...begon een beetje te hupsen en toen... ;D ;D ;D Toen gleed hij zo van top tot teen door de vis heen..
Echt ik lag dubbel van het lachen ;D Het is dus niet bestempeld als eten maar duidelijk wel als "parfum"
Ook de katten kijken me aan of ik gek geworden ben ::)
Verwende monsters hier...

De schol is dus geen succes maar ik ben wel benieuwd wat jullie dan aan vis geven aan de hond? En zo in z'n geheel of....??
Gebruikersavatar
Door Sonja
#305415
Ik heb ook wel eens schol geprobeerd te geven en ook ik heb in een deuk gelegen. Die schatjes van mij hebben de gewoonte om alles eerst uit hun voerbak te halen en op de grond te gooien. Want vanaf de grond eet natuurlijk veel lekkerder! ;) Toen hebben ze me toch staan tobben om die gekke platte vissen van de tegelvloer op te rapen! ;D
Als ik vis geef is dat dus meestal wijting of sardientjes.
Door Peet
#305417
Ik geef eigenlijk alleen sardien of haring....Ik vind die middengraat van een schol toch eng :P :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#305422
zurca schreef: Ik denk dat ik al weet wat ik ermee kan doen....in de kliko gooien ::)

Ik dacht net, ik leg zo'n vis gewoon eens op de grond en dan kijk ik wel wat hij ermee doet.
Nou Tous rook er aan...en nog eens...begon een beetje te hupsen en toen... ;D ;D ;D Toen gleed hij zo van top tot teen door de vis heen..
Echt ik lag dubbel van het lachen ;D Het is dus niet bestempeld als eten maar duidelijk wel als "parfum"
Ook de katten kijken me aan of ik gek geworden ben ::)
Verwende monsters hier...

De schol is dus geen succes maar ik ben wel benieuwd wat jullie dan aan vis geven aan de hond? En zo in z'n geheel of....??
Ik heb hier zalmkop met staart. Ook dus alleen wat vlees weggesneden. De kop snij ik door de helft, de graat gaat in stukken. Is wat te groot en te veel om in z'n geheel te geven.
Door Lizzy
#305484
Ik geef alle vis gewoon rauw. Maar witvis (dus ook schol): dat knip ik in stukken en dat meng ik met groente en een blikkie vis, anders gaan ze er hier ook in liggen rollen ;D. Echt lekker vinden ze het niet, hoewel ze wijting vaak weer wel lekker vinden.... ???
Door 202spots
#305643
Net ook bij de andere vis topic gezet,maar de hele vis geef ik in z'n geheel,wanneer ik alleen koppen heb dan maal ik die en doe door de groentemix.
Door zurca
#305694
Bedankt allemaal voor de reacties ;)
De schol is de vuilnisbak in gegaan, ik heb nog staan prutsen en de kop eraf gehaald maar ook dat vond hij geen eten...Hij wou alleen maar rollen zodra hij die vis rook ::) ;D
Ik zal volgende keer eens gewoon wat haring mee nemen of sardientjes.
Ben benieuwd :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door