Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Eidos
#304668
De eerste dagen dat Fleur er niet meer was, was Poek veel aan het zoeken, was down en vroeg heel veel aandacht... Logisch ook natuurlijk want hij heeft nooit een dag zonder haar meegemaakt.. :'( Maar nog steeds is Poek haar aan het zoeken :'( :'(.. Hij mauwt heel veel.. geeft zichzelf weinig rust, komt nog steeds heel vaak om aandacht vragen en gaat uiteindelijk vaak verslagen in Fleur haar mandje liggen :'( :'(. Hoe lang kan dit nog duren ?? Ik mis Fleur zelf nog iedere minuut.. Maar vind het echt vreselijk voor Poek dat hij haar nog zo zoekt en nog steeds zo verdrietig is....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#304677
Eidos schreef: De eerste dagen dat Fleur er niet meer was, was Poek veel aan het zoeken, was down en vroeg heel veel aandacht... Logisch ook natuurlijk want hij heeft nooit een dag zonder haar meegemaakt.. :'( Maar nog steeds is Poek haar aan het zoeken :'( :'(.. Hij mauwt heel veel.. geeft zichzelf weinig rust, komt nog steeds heel vaak om aandacht vragen en gaat uiteindelijk vaak verslagen in Fleur haar mandje liggen :'( :'(. Hoe lang kan dit nog duren ?? Ik mis Fleur zelf nog iedere minuut.. Maar vind het echt vreselijk voor Poek dat hij haar nog zo zoekt en nog steeds zo verdrietig is....
Misschie moet je eens denken aan nieuw gezelschap voor Poek
Door Ine
#304718
sylvia schreef: Misschie moet je eens denken aan nieuw gezelschap voor Poek
Daar zit wat in, een leuk speelkameraadje, die hem bezig houdt.
Door Ollie
#304751
sylvia schreef: Misschie moet je eens denken aan nieuw gezelschap voor Poek
Dat was ook het eerste wat ik dacht!
Door Eidos
#305086
Tja.... Ik wil wel hoor.. Als het aan mij ligt komt er ook gelijk een vriendje voor zowel Dos als Poek bij. Heb alleen ook nog een vriend die daarover meebeslist en die ziet het nu even niet zitten zo vlak voor de verhuizing en de drukke periode voor het huwelijk....

Daarbij komt ook nog dat ik niet zeker weet of Poek wel op een jong wild ding zit te wachten.....
Door danielle1980
#305120
Eidos schreef: Tja.... Ik wil wel hoor.. Als het aan mij ligt komt er ook gelijk een vriendje voor zowel Dos als Poek bij. Heb alleen ook nog een vriend die daarover meebeslist en die ziet het nu even niet zitten zo vlak voor de verhuizing en de drukke periode voor het huwelijk....

Daarbij komt ook nog dat ik niet zeker weet of Poek wel op een jong wild ding zit te wachten.....
misschien kun je een kat die iets ouder is uit het asiel halen. :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 15 apr 2005, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Joss
#305291
Mijn ervaring is dat een jong ding het "oude" ook weer op doet leven... maar ja als het even te druk in je leven is voor een nieuw dier, misschien helpt dan wat extra troeteltijd voor Poek.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#305297
danielle1980 schreef: misschien kun je een kat die iets ouder is uit het asiel halen. :-\
Vaak is een odere kat bij een oudere kat niet echt een succes. De meeste kans op succes heb je met een kitten, dan hoeft de oude kat niet direct zijn plek zwaar te verdedigen.
Door Nelly
#305327
Zou ook overwegen om een kitten erbij te nemen, Bar. En als het beter is voor Poek, moet Sven toch wel overstag gaan of niet? Geloof dat er binnenkort kittens geboren worden bij Syl ;D Als je maar weet dat dat rode katertje voor mij is ;D ;D ;D
Door Femke
#305329
Barbara is bach bloesems niet iets voor deze situatie? Heb je dat boek nog? Er is een bloesem die goed helpt bij het verwerken van verlies....
Door Eidos
#305334
Femke schreef: Barbara is bach bloesems niet iets voor deze situatie? Heb je dat boek nog? Er is een bloesem die goed helpt bij het verwerken van verlies....
Hier heb ik ook al over na zitten denken Fem ;) En natuurlijk heb ik het boek nog ;).. Heb hem al klaar liggen voor als je ook naar de wandeling komt ;) :D.

Het nadeel is dat Sven allergisch is voor katten... en vooral van kortharige schijnt hij meer last te hebben... Als er dus een kat bijkomt word het een raskat en dan een halflanghaar zoals de birmaan. Poek is ook niet hele dagen overstuur hoor.. Hij ligt ook vaak boven op ons bed te slapen en is dolgelukkig als we erbij komen liggen ( ligt dan als een gek te knorren en wast ons helemaal en we krijgen ook vaak liefdesbeetjes dan :D ).. Hij is dus niet stokongelukkig maar is nog wel vaak naar Fleur aan het zoeken....
Sven heeft het idee dat het zoeken al minder word... Heb er vanmorgen toen hij thuiskwam nog met hem over gesproken namelijk... Hij ziet het echt niet zitten om nu in deze periode een katje er bij te nemen...

Maar stel dat we er een kleintje bij nemen... en Poek vind er geen ruk aan, wat dan ??? Ik zou het katje echt niet weer terug kunnen brengen! en een beetje rust en vrede in huis vind ik ook wel prettig...
Door gonny
#305336
Eidos schreef: Hier heb ik ook al over na zitten denken Fem ;) En natuurlijk heb ik het boek nog ;).. Heb hem al klaar liggen voor als je ook naar de wandeling komt ;) :D.

Het nadeel is dat Sven allergisch is voor katten... en vooral van kortharige schijnt hij meer last te hebben... Als er dus een kat bijkomt word het een raskat en dan een halflanghaar zoals de birmaan. Poek is ook niet hele dagen overstuur hoor.. Hij ligt ook vaak boven op ons bed te slapen en is dolgelukkig als we erbij komen liggen ( ligt dan als een gek te knorren en wast ons helemaal en we krijgen ook vaak liefdesbeetjes dan :D ).. Hij is dus niet stokongelukkig maar is nog wel vaak naar Fleur aan het zoeken....
Sven heeft het idee dat het zoeken al minder word... Heb er vanmorgen toen hij thuiskwam nog met hem over gesproken namelijk... Hij ziet het echt niet zitten om nu in deze periode een katje er bij te nemen...

Maar stel dat we er een kleintje bij nemen... en Poek vind er geen ruk aan, wat dan ??? Ik zou het katje echt niet weer terug kunnen brengen! en een beetje rust en vrede in huis vind ik ook wel prettig...
Star of Bethlehem is volgens mij wel geschikt.. ;)
Door Nelly
#305338
Oudere katten doen altijd moeilijk als je er een kitten bijneemt (trouwens ook als er een volwassen kat bijkomt) Een kwestie van een paar dagen, dan is het over.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door