Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Mischa
#304811
Vandaag, gewoon om eens te proberen, een kwartel gehaald.

Moet ik daar nu voor ik het geef de poten vanaf knippen?; Ik heb weleens gelezen dat je geen bot mag geven "waarop wordt gelopen" ...of maakt dat bij een kwartel niet uit?

Ik ben benieuwd of ze het überhaupt lusten :o
Gebruikersavatar
Door sylvia
#304918
Je kan de kwartel gewoon met poten geven, geen dragend bot geld meer voor grote dieren. Ze krijgen hier ook wel kleine drumsticks.
Ik ben ook benieuwd of ze het lusten , hier lusten ze het niet, de honden ook niet.
Gebruikersavatar
Door Mischa
#305071
Met de kwartel is net zo gelopen als toen ik voor het eerst piepkuiken gaf: Menno is eerst de kwartel gaan aflikken, om vervolgens interesse te verliezen. De kwartel doormidden geknipt, Menno er weer voor gezet en toen snapte hij de bedoeling.
Gijs heeft dit vanaf "een veilige afstand" quasi ongeïnteresseerd zitten aanschouwen.
Nu ligt alleen de achterste helft er nog. Gijs loopt er af en toe langs, snuffelt even en loopt verder. Hij weet, van naar Menno kijken, in ieder geval dat het eetbaar is, dus hoop ik dat hij, als hij straks wat meer honger heeft, het alsnog zal proberen.

Groetjes
Gebruikersavatar
Door Mischa
#305264
Nou, het experiment is ten dele geslaagd. Vlak voor het naar bed gaan hoorde ik het geluid van botjes die stukgekauwd werden.
Toen ik ging kijken zag ik dat Gijs - weliswaar met hetzelde enthousiasme waarmee ik me na uren met rammelende maag te hebben rondgelopen aan een bak rauwe knollen in bietensap zou wagen - met de kwartel bezig was.
Hij heeft er één pootje afgegeten en toen was het genoeg.

Verder heeft noch Gijs of Menno meer genomen, maar voor een eerste keer vind ik het toch wel positief. Na 'duizend jaar' blik hebben ze toch redelijk snel in de gaten wat de bedoeling is. Ik ben zelf een beetje trots op ze, gek he... maar verder gaat alles goed met me hoor ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door