Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3046156
hoi hoi,
nieuw hier en zal me ff voorstellen..ik ben attje moeder van drie geweldig meiden. puk is een 8 weken oude pup x jack russel boomer. ik wil puk graag kvv voeren maar welke is nou het beste..ik zie door de bomen het bos niet meer. ik heb nu barfmenu en smuldier gehaald. op barfmenu doet puk het goed . ik merk dat ik bang ben om iets fout te doen. wel is het zo dat puk geen brokken krijgt..alleen om te trainen(belonen). van huis uit altijd honden gehad en samen met mn ex had ik een boerenfox die op brok stond maar altijd mager bleef en darmproblemen had, tja had ik toen maar van kvv of barf gehoord. dus nu met puk besloten om gelijk op kvv te gaan.

groetjes attje
#3046198
Barfmenu is een prima merk. smuldier vind ik niet zo... goed genoeg om bijv. 1x per week te geven om de rpijs een beetje te drukken, maar het bevat geen natuurlijke calciumbron (gemalen bot) behalve de kipvariant. Voor een pup is een natuurlijk calciumbron echt belangrijk. Barfmenu bevat dat wel, net als:
Alaska, All animal, Alroda, Bandit, Carnivoer, Darf, Haaksbarf, Degomeat, Meat4dogs, Shaweca, Tammenga, Spykie, Tamro en Versvoer.
Ik zou kijken of je 3 van deze merken kan voeren en zoveel mogelijk diersoorten afwisselen.
Dat afwisselen van merken is goed omdat je met kvv nooit precies weet wat er in verwerkt wordt. Het éne merk doet bijv. van orgaan rhart en long erin de ander lever en niertjes.
Afwisselen van diersoort is goed omdat ieder dier andere vitamine en mineralen toevoegt. Zo krijgt je hond van alles wat binnen
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 28 dec 2014, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#3047661
ik heb hier in de buurt naturis gevonden en carnis..en duck..zijn dit ook goede merken? was in de dierenwinkel en die meneer zei iets over gedroogt vlees waar je water bij moest doen en dan was het vlees....ik twijfelde enorm en heb het niet meegenomen volgens de meneer was het het beste wat er was
#3047669
[quote="attje en puk"]
ik heb hier in de buurt naturis gevonden en carnis..en duck..zijn dit ook goede merken? was in de dierenwinkel en die meneer zei iets over gedroogt vlees waar je water bij moest doen en dan was het vlees....ik twijfelde enorm en heb het niet meegenomen volgens de meneer was het het beste wat er was
[/quote]

Carnis en Duck ken ik niet.
Toevallig net voor de Kerst twee kilorollen Naturis geprobeerd.
Lam en Haas.
Ik vind de maling erg fijn en de haas erg bloederig.
Lam ook fijn gemalen maar zag er erg goed uit.
Werd beide met smaak opgegeten.
#3047896
[quote="attje en puk"]ik heb hier in de buurt naturis gevonden en carnis..en duck..zijn dit ook goede merken?[/quote]
Duck heb ik een tijdje gegeven en vind het duur voor wat het maar is. Er zit trouwens nog granen in, of rijst afhankelijk van de soort.

Sinds 2 maanden ben ik overgestapt naar Degomeat en ben daar héél tevreden van. Het is wel verder rijden om het 2 per maand af te halen, maar ik heb het ervoor over. Bovendien is het goedkoper dan Duck.
#3048743
Carnis en Naturis heb ik zelf geen ervaring mee, beide bevatten in ieder geval een natuurlijke calciumbron, dat is een pre t.o.v. Smuldier en Duck
De paard en rund van carnis bevat als bot alleen strotten, dat zou ik niet aanbevelen. De andere soorten bevatten wel gewoon bot van lam, kalkoen, eend en kip. Er zit wel vrij veel orgaan in wel 25% terwijl als je zelf samenstelt er max. 20% wordt aanbevolen.
Je zou als tegenhanger degomeat.nl kunnen proberen die bevatten maar 10% orgaan en is online te bestellen.
#3049085
Duck vind ik persoonlijk net karton, lijkt niet meer op vlees en dat is toch waar je nasr streeft als je kvv voert.
Het merk wat voor mij toch het meeste puur vlees benadert is tammenga.
Dat is een stuk grover wat mijn honden heerlijk vinden.

Spykie is daar ook van maar dat heb ik nig niet gevoerd.
Jij wel toch m@rina?
Is dat ook een grove maling?

Darf eco en kiezebrink vind ik ook mooi vlees ook niet tot pap gemalen.
Zowiezo wissel ik meerdere merken af en het liefste zonder premix.
#3049116
dank jullie wel allemaal voor jullie tips en adviezen...nu nog ff kijken of ik er goed uit kan komen mbt bot erin verwerkt of niet....duck ziet er inderdaad niet uit, maar dat krijgt puk maar een paar dagen per twee weken als ik bij vriendlief ben..dan zijn de plakken makkelijker mee te nemen....puk doet het op de barfmenu, naturis en carnis erg goed...beter dan op de smuldier die ik uit nood ff had gehaald. morgen de duck proberen. zelf denk ik regelmatig dat ie mager wordt maar de omgeving zegt van niet..hihi..hij is lekker actief maar slaapt ook veel(wat natuurlijk ook moet voor een pup) vindt het allemaal nog wat wennen met kvv maar wat merk ik na een paar dagen al een verschil alleen de ontlasting en de scheetjes zijn al een stuk beter....
#3049118
[quote="attje en puk"]
dank jullie wel allemaal voor jullie tips en adviezen...nu nog ff kijken of ik er goed uit kan komen mbt bot erin verwerkt of niet....duck ziet er inderdaad niet uit, maar dat krijgt puk maar een paar dagen per twee weken als ik bij vriendlief ben..dan zijn de plakken makkelijker mee te nemen.... puk doet het op de barfmenu, naturis en carnis erg goed...beter dan op de smuldier die ik uit nood ff had gehaald. morgen de duck proberen. zelf denk ik regelmatig dat ie mager wordt maar de omgeving zegt van niet..hihi..hij is lekker actief maar slaapt ook veel(wat natuurlijk ook moet voor een pup) vindt het allemaal nog wat wennen met kvv maar wat merk ik na een paar dagen al een verschil alleen de ontlasting en de scheetjes zijn al een stuk beter....
[/quote]
Je kunt, als je een rol kvv iets laat ondooien, ook plakken (porties) snijden met een gekarteld mes, invriezen en meenemen. ;)
#3049146
De darf eco is verpakt in een doos van 5 kilo. Maar bestaat uit blokjes van 250 gram. Ik stop die zelf in zip lock zakjes als ik weg ga. Misschien ook een idee, trouwens ook niet duur. Ik denk voordeliger dan duck.

Verder is het gewoon wennen.
Ik begon hier een jaar of wat terug ook twijfelend en vol vragen.
Inmiddels eten ze al een tijd kvv, droog ik er op los voor hun kauwmateriaal en snacks en  denk ik er zelfs over om mijn eigen kvv te gaan samen stellen. 
Gebruikersavatar
Door Thea
#3049177
[quote="attje en puk"]
ik heb hier in de buurt naturis gevonden en carnis..en duck..zijn dit ook goede merken? was in de dierenwinkel en die meneer zei iets over gedroogt vlees waar je water bij moest doen en dan was het vlees....ik twijfelde enorm en heb het niet meegenomen volgens de meneer was het het beste wat er was
[/quote

Ik denk dat hier K9 of Ziwipak (zoiets) bedoelt word.
Dat is idd een goed alternatief voor als je bv op vakantie gaat. Is idd gedroogd vlees maar verschrikkelijk duur ;) ;D
#3049185
[quote="teckeltaart"]
Duck vind ik persoonlijk net karton, lijkt niet meer op vlees en dat is toch waar je nasr streeft als je kvv voert.
Het merk wat voor mij toch het meeste puur vlees benadert is tammenga.
Dat is een stuk grover wat mijn honden heerlijk vinden.

Spykie is daar ook van maar dat heb ik nig niet gevoerd.
Jij wel toch m@rina?
Is dat ook een grove maling?


Darf eco en kiezebrink vind ik ook mooi vlees ook niet tot pap gemalen.
Zowiezo wissel ik meerdere merken af en het liefste zonder premix.
[/quote]

Yep spykie is net zo grof als de gewone Tammenga alleen zit er 20% bot in i.p.v. 15%. Mijn honden hebben op Tammenga altijd wat slappe poep. op de spykie niet, komt door het iets hogere bot percentage.
#3049522
[quote="M@rina"]
Yep spykie is net zo grof als de gewone Tammenga alleen zit er 20% bot in i.p.v. 15%. Mijn honden hebben op Tammenga altijd wat slappe poep. op de spykie niet, komt door het iets hogere bot percentage.
[/quote]
Ok, thanks.
Voor cookie en choco klinkt dat goed.
Maar voor crumble zal dat wel weer te veel bot zijn.
Die heeft weer snel dat ze moeilijk poept.
Als we de rollen van barf tinlo geven dan moeten we echt geen twee rollen achter elkaar geven.
Dan gaat het mis. Daar zit ook meer bot in. Te veel voor haar iig.
Laatst gewijzigd door teckeltaart op di 30 dec 2014, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door