Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
tt-tjes schreef: Waar heb jij die neemboomolie spray vandaan? Is idd een idee om gordijnen daar mee in te sprayen.
Ik heb hem nu hiervandaan http://www.allergiezorg.nl/anti-huisstofmijt-allergeen-spray/sprays-tegen-huisstofmijt
Het voordeel is dat er een emulgator inzit die op 100% natuurlijke basis is, onschadelijk is voor mens en dier en volledig vervliegt. Hij stinkt wel echt vreselijk, dus goed ventileren. Na een uur of twee ben je van de geur af. Hij geeft geen vlekken. Ik heb hem gebruikt op matten, bank, gordijnen etc en nergens vlekken.
Nadeel: hij is duur. Echt duur. Ik heb met 1 flesje van 250 milliliter alles kunnen doen maar daarna was het op.
Ik ben nog op zoek naar pure neemboomolie en een receptje om het dan zelf te verdunnen. Ik moet alleen nog even kijken welke emulgator ik dan moet hebben zodat het geen vlekken geeft.
Overigens zegt Dr. Vroom dat je voor een hond prima afkan door alleen de onderste randen te doen (ruim boven neushoogte van de hond maar hoger hoeft niet). Ik heb dat nu gedaan en ik heb voldoende resultaat.
inni schreef: Warme douche.............. dikke duim..............pluim...........voor de baasjes van Nelson. Jongeman.....jij ziet met je kont in de boter en de room aan je snor.
:-*
Dank je!
Door Lil
Hope schreef: Ik heb hem nu hiervandaan http://www.allergiezorg.nl/anti-huisstofmijt-allergeen-spray/sprays-tegen-huisstofmijt
Het voordeel is dat er een emulgator inzit die op 100% natuurlijke basis is, onschadelijk is voor mens en dier en volledig vervliegt. Hij stinkt wel echt vreselijk, dus goed ventileren. Na een uur of twee ben je van de geur af. Hij geeft geen vlekken. Ik heb hem gebruikt op matten, bank, gordijnen etc en nergens vlekken.
Nadeel: hij is duur. Echt duur. Ik heb met 1 flesje van 250 milliliter alles kunnen doen maar daarna was het op.
Ik ben nog op zoek naar pure neemboomolie en een receptje om het dan zelf te verdunnen. Ik moet alleen nog even kijken welke emulgator ik dan moet hebben zodat het geen vlekken geeft.
Overigens zegt Dr. Vroom dat je voor een hond prima afkan door alleen de onderste randen te doen (ruim boven neushoogte van de hond maar hoger hoeft niet). Ik heb dat nu gedaan en ik heb voldoende resultaat.

:-*
Dank je!
handig. ik was voor Cay toen een liter kwijt. (auto moest ook bijv. en mijn bed etc). hielp wel heel goed!
Door Hope
Lil schreef: handig. ik was voor Cay toen een liter kwijt. (auto moest ook bijv. en mijn bed etc). hielp wel heel goed!
Mijn auto heb ik niet gedaan. Nelson ligt er in een bench op een schoon kleedje en hij zit er vrijwel nooit in.
Gelukkig komt hij niet boven en hadden wij voor we hem in huis namen al besloten dat hij niet op de bank mocht liggen.
Door Lil
Hope schreef: Mijn auto heb ik niet gedaan. Nelson ligt er in een bench op een schoon kleedje en hij zit er vrijwel nooit in.
Gelukkig komt hij niet boven en hadden wij voor we hem in huis namen al besloten dat hij niet op de bank mocht liggen.
bank ik hier gelukkig van kunstleer  :D
maar ik wist dat niet van neushoogte. Van mijn da moest toen alles en dan ook echt alles.
Door Truida
Ik heb die spray ook en het helpt geweldig, idd. geen vlekken.
Maar na 4-5 weken moet je de behandeling nog eens herhalen.
Ik heb ook 2 kussenslopen voor Rocky daar gekocht.
Plus 3 flessen met wasmiddel.
Meer met het idee dat alle beetjes helpen.
Door Hope
Lil schreef: bank ik hier gelukkig van kunstleer  :D
maar ik wist dat niet van neushoogte. Van mijn da moest toen alles en dan ook echt alles.
Dr. Vroom vindt dat niet nodig. Ik heb nog eens gemaild met haar en toen zei ze ook duidelijk dat het alleen hoefde bij dingen die onder neushoogte waren. Ik heb daar wel een heel stuk bij opgeteld, maar hier werkt het voldoende.
Truida schreef: Ik heb die spray ook en het helpt geweldig, idd. geen vlekken.
Maar na 4-5 weken moet je de behandeling nog eens herhalen.
Ik heb ook 2 kussenslopen voor Rocky daar gekocht.
Plus 3 flessen met wasmiddel.
Meer met het idee dat alle beetjes helpen.
Ik ga het ook zeker gewoon 1x per maand gebruiken. Het wasmiddel zal ik ook eens bekijken, misschien is dat ook nog wel wat.
Door Lil
Hope schreef: Dr. Vroom vindt dat niet nodig. Ik heb nog eens gemaild met haar en toen zei ze ook duidelijk dat het alleen hoefde bij dingen die onder neushoogte waren. Ik heb daar wel een heel stuk bij opgeteld, maar hier werkt het voldoende.
Ik ga het ook zeker gewoon 1x per maand gebruiken. Het wasmiddel zal ik ook eens bekijken, misschien is dat ook nog wel wat.
ja super! ga ik nooit meer zoveel gebruiken Afbeelding als je na 1 maand herhaald, kun je daarna rustig eens in de 3 maanden doen is mijn ervaring.
Door tt-tjes
Thanks. Hij is idd errug duur  :o Ik heb gelukkig tegels en kunstleren kussens voor de jongens, maar de gordijnen, daar zou ik hem voor willen hebben.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 23 dec 2014, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
tt-tjes schreef: Thanks. Hij is idd errug duur  :o Ik heb gelukkig tegels en kunstleren kussens voor de jongens, maar de gordijnen, daar zou ik hem voor willen hebben.
De vraag is of kunstleer genoeg is. Het zit hem namelijk vooral in de vulling, en zolang dat kunstleer niet anti-allergisch is vraag ik me af of het goed is je hond daar op te laten liggen.
De spray is duur inderdaad. Ik ben op zoek naar een alternatief. Zodra ik iets gevonden heb laat ik het weten!
Door Lil
Hope schreef: De vraag is of kunstleer genoeg is. Het zit hem namelijk vooral in de vulling, en zolang dat kunstleer niet anti-allergisch is vraag ik me af of het goed is je hond daar op te laten liggen.
De spray is duur inderdaad. Ik ben op zoek naar een alternatief. Zodra ik iets gevonden heb laat ik het weten!
maar huisstofmijt kan toch niet door (kunst)leer heen. Dus kan het ook niet in de vulling gaan nestelen.
Door Hope
Lil schreef: maar huisstofmijt kan toch niet door (kunst)leer heen. Dus kan het ook niet in de vulling gaan nestelen.
Aaah oke, dat wist ik niet.
Ik dacht dat de stof zó dicht moest zijn dat dit alleen kon met anti-allergische hoezen.
Door eelke
Hope schreef: Aaah oke, dat wist ik niet.
Ik dacht dat de stof zó dicht moest zijn dat dit alleen kon met anti-allergische hoezen.
Denk dat dat via de naden inderdaad ook wel gebeurd. Maar, als ik op onze stoffen bank sloeg kwam er een wolk stof uit, dat heb ik nu met de neplerenbank niet. Dus het scheelt zeer zeker wel veel.
Door Lil
eelke schreef: Denk dat dat via de naden inderdaad ook wel gebeurd. Maar, als ik op onze stoffen bank sloeg kwam er een wolk stof uit, dat heb ik nu met de neplerenbank niet. Dus het scheelt zeer zeker wel veel.
ja, ik denk dat dat het 100% goede antwoord is. Maar voor een allergische reactie heb je een x percentage van (de ontlasting van) die krengen nodig en die hoeveelheden krijg je met (kunst)leer pas na jaren ipv na een maanden. hier ging het in ieder geval prima met de zeer allergische woef, terwijl stof helemaal mis ging na een hele korte periode. Nu kan ik het kunstleer ook met de stoomreiniger afdoen, dus dan kill ik wat eventueel aanwezig is meteen ook weer.
Door Hope
Lil schreef: ja, ik denk dat dat het 100% goede antwoord is. Maar voor een allergische reactie heb je een x percentage van (de ontlasting van) die krengen nodig en die hoeveelheden krijg je met (kunst)leer pas na jaren ipv na een maanden. hier ging het in ieder geval prima met de zeer allergische woef, terwijl stof helemaal mis ging na een hele korte periode. Nu kan ik het kunstleer ook met de stoomreiniger afdoen, dus dan kill ik wat eventueel aanwezig is meteen ook weer.
Aaaah mooi, dat is goed om te weten!
Ik heb hier één kussen voor Nelson. Daar lag hij altijd erg graag op, maar het ligt nu op zolder.
Ik zoek nog een goede hoes die ik erom kan doen. Die 100% katoenen dekentjes die ik 2 keer per week uitwas gaan super, maar het is veel werk en hij ligt altijd op de harde vloer.

(Arme hond. Ligt hij met zijn kont op de vloerverwarming met daarover een badmat, het is toch schandalig  ::) ;D )
Door lianneke
Hai, ik heb je topic gevolgd, heb hier een Leonberger met seizoens gebonden jeuk.
Ik las dat jij kurkuma geeft. Hoeveel geef je aan Nelson? Kan eigenlijk nergens terug vinden wat de verhouding is qua gewicht van de hond. En met peper en kokosolie begreep ik, ook hoeveel? Gewoon een snufje en een scheutje? (Lijkt wel een recpept) ;)
Ik hoop echt dat het goed blijft gaan met Nelson, niks zo vervelend en vermoeiend als altijd jeuk!
Verder alleen maar petje af voor jullie inzet!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door