Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lyadeh
#3039896
Onze pup van bijna twaalf weken moet " volgens schema      'van de dierenarts ontwormd worden. En dan ook nog tot ze 6 maanden oud is !!!!!Ze eet rauw (kvv).
Voel hier weinig voor maar hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Mest laten testen?Heb dit nog nooit eerder gedaan  weet er dus niet veel van.Wel dat ik tegen al dat gif ben :)
Weet ook niet of alle dierenartsen mest testen.?Wat adviseren jullie?
groet Lya
Gebruikersavatar
Door pluk
#3039907
Ontlasting laten testen bij Het Woud. Je kunt op hun website wormcheckkits bestellen. Vervolgens verzamel je wat ontlasting en die stuur je op. Er zit een uitgebreide uitleg bij.
De volgende dag heb je meestal de uitslag al. Als er wormen zijn gevonden, krijg je te horen welke zodat je gericht kunt ontwormen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3039909
Je "moet" volgens schema ontwormen?? Pardon??
Van wie is de hond? Van jou toch? Als je niet wil ontwormen dan doe je dat niet. Klaar.
Lijkt me niet dat je je pupje vol gaat stoppen met gif om de dierenarts een plezier te doen  ;)

Neemt niet weg dat het goed is om nu, en daarna ook af en toe een ontlastingsonderzoek te doen. En als blijkt dat er wormen zijn, ga je ontwormen. Eerder niet.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3039910
Ik breng gewoon ongeveer iedere drie maanden een beetje poep bij de eigen dierenarts, die doet dan een mestonderzoek, kost me 5 euro en kan erop wachten.
Heeft al tijden geen wormen en als dat wel zo is krijgt ze een kuurtje Diatomeeënaarde.
Als je erop zoekt in de zoekbalk van dit forum kun je er veel over vinden.
Gifpillen komen er niet in hier.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 15 dec 2014, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3039931
Let er wel op, dat als je ontlasting laat onderzoeken, je pas een monster moet nemen nadat je er  3 dagen voor hebt gezorgd dat je hond niets van buiten op heeft gegeten. Dat is heel belangrijk, want als hij iets van buiten eet kan dat een verkeerde uitslag veroorzaken, waardoor je alsnog voor niets zou ontwormen.
Ik heb bij mijn hond verschillende keren gehad dat hij als uitslag kreeg dat er een lichte haakwormbesmetting was. Dat bleek echter achteraf een 'passage van wormeieren van andere diersoorten' te zijn. Hij had van tevoren dus kennelijk poep van andere dieren zoals bijvoorbeeld konijnen, geiten, kippen ofzo binnengekregen. Toen ik namelijk, nadat ik er 3 dagen op had gelet dat hij niets van buiten at, opnieuw de ontlasting liet onderzoeken was hij steeds wormvrij.
Deze hond is inmiddels bijna 3 jaar en heeft nog nooit een besmetting met maag/darm wormen gehad.
Door Lizzy
#3039945
lyadeh schreef: Onze pup van bijna twaalf weken moet " volgens schema 'van de dierenarts ontwormd worden. En dan ook nog tot ze 6 maanden oud is !!!!!Ze eet rauw (kvv).
Voel hier weinig voor maar hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Mest laten testen?Heb dit nog nooit eerder gedaan weet er dus niet veel van.Wel dat ik tegen al dat gif ben :)
Weet ook niet of alle dierenartsen mest testen.?Wat adviseren jullie?
groet Lya
Ik ben daar belazerd dat ik zoveel gif in mijn pup mik! Bovendien, ontwormen zonder er wormen zijn is natuurlijk totaal zinloos.... Wat je kunt doen is nu de mest opsturen naar Het Woud. Als er spoelworm in zit, ontwormen. En daarna lekker aan de darmflora gaan werken. En een paar weken later weer mest opsturen. Met een beetje mazzel is je pup daarna wormvrij.
Door lyadeh
#3040453
Bedankt voor alle reacties.
Gelukkig blijkt er in ons dorp een dierenarts te zitten  die mestonderzoek doet.!!
Heb wat ontlasting gebracht ...en ze blijkt WORMVRIJ te zijn.
Ben erg blij  op tijd jullie advies te hebben ingewonnen.
Denk dat ik over 2 a 3 maanden weer laat testen.
Door lyadeh
#3040456
Nog even een reactie op Kim S.
Ik bedoelde eigenlijk dat het volgens het schema van "de dierenartsen "is.
Ik laat me echt de wet niet voorschrijven door mijn dierenarts,maar je hebt als eigenaar niet altijd "de kennis "in huis.Daarom ben ik erg blij met Barfplaats :D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3040458
:thumbup:

Was ook niet vervelend bedoeld hoor. Het was al laat  :biggrin2:
En je hebt er dierenartsen bij...  :-X

Fijn dat je nu geen gif in je pupje hoeft te stoppen!
Door lyadeh
#3040557
o ik kan daar wel tegen hoor.
vind het soms best wel lastig tegen mjin da. in te gaan.
ja je hebt er inderdaad bij....we hebben genoeg meegemaakt in ons huisdieren rijke leven.
maar gelukkig worden we steeds mondiger. >:(
Ben echt heel blij met het onderzoek....geen gif.!!!!!!!
Door Lizzy
#3040586
lyadeh schreef: Bedankt voor alle reacties.
Gelukkig blijkt er in ons dorp een dierenarts te zitten die mestonderzoek doet.!!
Heb wat ontlasting gebracht ...en ze blijkt WORMVRIJ te zijn.
Ben erg blij op tijd jullie advies te hebben ingewonnen.
Denk dat ik over 2 a 3 maanden weer laat testen.
Gebruikt deze dierenarts dezelfde methode als Het Woud? Want daar zit wel verschil in. De meeste kunnen wel een mestonderzoek doen maar het is lang niet zo betrouwbaar als de centrifuge-sedimentatie-flotatie methode (die het Woud dus gebruikt).
Door lyadeh
#3041299
Ik weet niet welke methode deze dierenarts gebruikt Kan het wel navragen.
Jammer dat het misschien toch niet goed is.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3041305
lyadeh schreef: Ik weet niet welke methode deze dierenarts gebruikt Kan het wel navragen.
Jammer dat het misschien toch niet goed is.
Weet ook niet of mijn eigen dierenarts deze methode gebruikt. Maar ga niet iedere keer de poep opsturen, dan maar ietsje minder betrouwbaar.
Door lyadeh
#3041966
Ja ik vroeg me af wat jouw dierenarts voor methode heeft.
voor 5 euro doet het woud het niet. ik moest9,35 betalen twijfel nu dus ook wel.
Door lyadeh
#3041973
Ik heb de da.arts gebeld hij gebruikt de flotatie methode.Kan de eitjes dus scheiden maar de larve n van de spoelworm niet .....die blijven zich dus wel ontwikkelen jammer genoeg.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door