Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Erna
#259576
Binnen nu en een paar weken moeten onze honden weer geent worden. De oudjes gaan sowieso niet maar de jongere honden waar we nog mee showen en fokken moeten wel. Het gaat dan om 4 van onze 8 monsters.

Nu wil het feit dat een van de honden eerdaags loops zal gaan worden (hoop ik en het wordt nu wel eens een keer tijd!)en zit ik een beetje te twijfelen. Als ik wacht tot ze werkelijk een vaccinatie moet hebben (ik geloof eind van de maand) dan heb ik de kans dat ze al loops is of zelfs gedekt. In dat geval is de keuze makkelijk, dan enten we niet en slaan we maar een paar maanden over. Of ik ga natuurlijk deze week al enten, dan ben ik er ook vanaf.

Wat is nu wijsheid? Even mijn standpunt: Ze is 4 jaar oud en zou ik niet met haar showen en fokken dan zou ze haar laatste enting al gehad hebben.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#259585
Ik zou overslaan, je ent tenslotte alleen nog om te gaan showen, dus dat kan dan ook weer na de puppen.
Door Helen
#259844
sylvia schreef: Ik zou overslaan, je ent tenslotte alleen nog om te gaan showen, dus dat kan dan ook weer na de puppen.
Idem, niet enten als je binnenkort wilt gaan fokken.
Door Lizzy
#259889
Wanneer is ze voor het laatst geent? Volgens het nog oude schema, dus vorig jaar?
Door Erna
#259897
Lizzy schreef: Wanneer is ze voor het laatst geent? Volgens het nog oude schema, dus vorig jaar?
Das een goede vraag. Gelijk even opgezocht. Ze had dus vandaag gemoeten ;D En zo te zien heeft ze vorig jaar de volledige gehad (is niet aangekruisd maar aan de sticker te zien is het zo) dus het is eigenlijk wel klaar. Die wordt nu niet meer geent.

Cees wil ik dit jaar de herhalingcocktail doen en dan eens nadenken over haar verdere entingen. Sebastiaan en Nik mogen volgende week gelijk met de pups ge-ent worden. Hebben we dat ook weer achter de rug. Misschien dat ik Sebastiaan ook niet doe, die gaat toch niet naar het buitenland voor een show en in Nederland wordt niet naar het boekje gekeken.
Door K@rin
#299854
Helen schreef: Idem, niet enten als je binnenkort wilt gaan fokken.
Waarom niet ??
Ik laat juist mijn teven enten VOORDAT ze gedekt worden en dan juist de grote cocktail .............
Gebruikersavatar
Door sylvia
#303622
Karin & Pyrs schreef: Waarom niet ??
Ik laat juist mijn teven enten VOORDAT ze gedekt worden en dan juist de grote cocktail .............
Waarom laat je je teven vlak voor een dekken infecteren met niet 1 maar zelfs met meerdere ziekten ???
Door de enting haal je het imuunsysteem tijdelijk neer, en vooral in die tijd wil je een optimaal imuunsysteem hebben.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 13 apr 2005, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#303623
sylvia schreef: Waarom laat je je teven vlak voor een dekken infecteren met niet 1 maar zelfs met meerdere ziekten ???
Door de enting haal je het imuunsysteem tijdelijk neer, en vooral in die tijd wil je een optimaal imuunsysteem hebben.
essie heeft in mei de enting gehad en werd in juli gedekt.
op aanrading van de da :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 13 apr 2005, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#303627
Ik sluit me aan bij Syl. Ik vind het JUIST een heel slecht idee om net voor de dekking er 'even' een vette cocktail in te zetten. Het hele imuunsysteem krijgt een giga opdonder van die troep.
Door Ine
#303716
Lisa is in maart 2003 voor het laatst geënt, en heeft nu haar nestje.
Heb dit jaar ook geen oproep gehad ;) ;D ;D ;D
Ze hebben hier ook geen Weil gehad, maar Lisa en Luuk wel Rabiës in juli vorig jaar.
Door Erna
#303719
Lizzy schreef: Ik sluit me aan bij Syl. Ik vind het JUIST een heel slecht idee om net voor de dekking er 'even' een vette cocktail in te zetten. Het hele imuunsysteem krijgt een giga opdonder van die troep.
Geen paniek ;D ;D Ze is niet gevaccineerd. Vorig jaar heeft ze alles nog gehad en gezien de werkzaamheid van de stoffen (3 jaar) vond ik het geen risico om het niet te doen.
Door Lizzy
#303723
Karin & Pyrs schreef: Waarom niet ??
Ik laat juist mijn teven enten VOORDAT ze gedekt worden en dan juist de grote cocktail .............
Hahaha, nee hoor Erna, zeker geen paniek hier ;D. Ik reageerde op deze van Karin.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 13 apr 2005, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door