Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sandraa
#302576
gisterenavond hebben mijn honden hun eerste barfmaaltijd gehad!en ze hebben staan smullen!!!!alleen heb ik het(rund)vlees flink klein moeten snijden anders viste ze het tussen de groenten vandaan!hoe eng ik het ook vond als toetje een kippevleugel supergeplet en afgezien van de jonge reu (normaal de grotste schrokop!!)vonden ze het te gek!moet er echt aan wennen af en toe stonden ze een beetje te kokhalzen en stond ik al klaar om naar de dierenarts te rennnen ;DIk heb wat problemen met hoeveelheden hoeveel geef ik per kilogewicht?en hoe kan ik meerdere porties klaarmaken heb namelijk 4 honden en ben gisteren heel lang bezig geweest voor 1 maaltijd rauwe groentemix kan ik onmogelijk invriezen!
Door Laura2004
#302582
Ongeveer 20/ 25 gram per kilo lichaamsgewicht, maar je moet ook gewoon kijken hoe je hond eruit ziet. Als ze te dik zijn dan geef je minder en als ze te dun worden dan geef je meer. Wel fijn dat het zo'n succes was! Ga zo door. ;)
Door Lizzy
#302594
sandraa schreef: gisterenavond hebben mijn honden hun eerste barfmaaltijd gehad!en ze hebben staan smullen!!!!alleen heb ik het(rund)vlees flink klein moeten snijden anders viste ze het tussen de groenten vandaan!hoe eng ik het ook vond als toetje een kippevleugel supergeplet en afgezien van de jonge reu (normaal de grotste schrokop!!)vonden ze het te gek!moet er echt aan wennen af en toe stonden ze een beetje te kokhalzen en stond ik al klaar om naar de dierenarts te rennnen ;DIk heb wat problemen met hoeveelheden hoeveel geef ik per kilogewicht?en hoe kan ik meerdere porties klaarmaken heb namelijk 4 honden en ben gisteren heel lang bezig geweest voor 1 maaltijd rauwe groentemix kan ik onmogelijk invriezen!
Hee, te gek dat ze het zo heerlijk vonden! Nou jij nog ;D.

Normaalgesproken geef je ongeveer 2% van de hond z'n lichaamsgewicht. Mijn honden eten bijv. ongeveer 700 a 800 gram voer per dag. Wat ik doe is dat ik alles in porties invries. Het ontbijt, ieder 300 gram kippenkarkassen of eend of parelhoen of kippenvleugels: Ik vries porties van ongeveer 600 gram in. Voor de avondmaaltijd vries ik ook porties in. Ze eten ieder ongeveer 150 a 200 gram groentemix per dag. Dus ik vries dag-porties in van 300 a 400 gram in. Met vlees hetzelfde. Ze eten ongeveer 300 gram vlees 's avonds. Dus ik vries porties van 600 gram (ongeveer) in. Grotere botten leg ik los in de vrieskist (in een grote plastic zak) en daar haal ik uit wat ik nodig heb.
Door pippie
#302798
Leuk hoor dat het zo goed gaat, ik moest ook even wennen maar nu ik zie hoe mijn honden genieten heb ik er geen enkele moeite meer mee :)
Door rees
#302878
weer een tevreden baas en honden erbij

fijn om te horen :)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#302936
Gaaf dat het goed gaat. En ik ben ook zo blij dat ik een barfende hond heb! Ik vind het fantastisch om te zien hoe hij geniet van zijn eten.
Door Thunder
#304314
Ik heb hier grote eters! Shiva weegt iets van een 40 kg schat ik,en Twister 50 kg. Ze krijgen dagelijks 2 kilo(per hond). Dat betekent dus dat Twister 0.4 % van z'n lichaamsgewicht krijgt,en Shiva nog meer! En het zijn heus geen dikkerds!! ???
Door LunaDorisRoxy
#304317
Wat moest ik lachen toen ik je berichtje zag. :D :D
:-X :-X
Ik ken het gevoel het e.e.a eng te vinden, maar je ziet het, het is een ware tractatie!!! De eerste keer een kippenek, mijn ogen vielen er bijna uit !!

Ik heb het langzaam aan opgevoerd, niet zo zeer voor de honden, maar voor mezelf hiahahahahahah!!!

Ik vind het erg leuk om alles klaar te maken, en te zien dat ze het met hapjes opeten, ze blijven terug lopen, om te kijken of ze niets hebben gemorst.

Je zal zien, dat de vacht van de honden met sprongen vooruit gaat, en dat het ( nog meer als normaal ) vrolijke tevreden honden zijn / worden.!!!


Sabina
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door