Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Branka
#302695
Mijn katten krijgen op het moment brokjes en 's avonds samen een zakje Whiskas, Felix, o.i.d. Vinden ze lekker en hoort bij de dagelijkse routine: ik kom thuis en de heren eisen aandacht en voer (hoe bedoel je gewoonte dieren ;)).
Dat laatste wil ik graag vervangen door vers. En als dat goed gaat en mijn kennis voldoende is op termijn langzaamaan ook de brokjes (deels) proberen te vervangen door vers.
Ik heb al een pakje kvv van Prins gekocht, maar dat eten de heren tot nu toe met lange tanden (tips om het aantrekkelijker te maken zijn erg welkom).
Vrees dus dat ze toch wel een beetje zijn verpest door de geur- en smaakstoffen in het natvoer dat ze altijd kregen.
Heeft iemand nog tips wat ik ze als vers alternatief kan geven voor dat natvoer?

Groetjes,
Branka.
Door Ollie
#302701
Hoi,

De prins lusten mijn katten ook niet graag!

Ik geef ze nu de honden bibi ,ahv, en heb laatst een pakje smuldier voor de afwisseling gekocht en dat vinden ze ook wel lekker.
Ik voer er trouwens wel extra hart bij, en ze krijgen ook wel eens een zelfmaakmaaltijd.

Je zou natuurlijk er ook nog wat blikvoer doorheen kunnen mengen om het wat lekkerder te maken, hier hielp dat niet, de ene kat zocht het blikvoer er tussenuit, en de ander zocht het vers er tussenuit.. ::)
Door Loeka
#302702
De diverse merken die kvv(kompleet vers voer) voor katten maken: Carnibest, Bibi, Bandit. Of zelf samenstellen.

Een paar tellen in de magnetron gaat het meer van ruiken, dat wil nog wel eens helpen om ze enthousiast te krijgen.

Je kunt ook in het begin de blikzooi er doorheen doen en dat langzaam afbouwen.

Maar het gaat wel lukken denk ik, want ze eten het tenminste al ;D

Succes!
Door Branka
#302742
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het vrij bot aanpak: als ze het niet ophebben zet ik geen 'verse' brokjes neer. Dat werkt want de volgende dag is het op. Maar duidelijk niet van harte.
Zal de tips opvolgen en anders op zoek naar verkooppunten van de andere merken.

Groetjes,
Branka.
Door Loeka
#302824
Tsja dat het niet van harte gaat... Ik heb ook vaak trek in een lekker vette zak patat, maar ja dan eet ik toch mijn groente maar weer! :-X ;D
Door Ollie
#302825
Loeka schreef: Tsja dat het niet van harte gaat... Ik heb ook vaak trek in een lekker vette zak patat, maar ja dan eet ik toch mijn groente maar weer! :-X ;D
Lust allebei niet graag :-X ;D
Door Ollie
#302849
Loeka schreef: Ja dan houdt het op hoor! Of eet jij met je katten mee? :-X :o
:o Hoe kun je dat nou van mij denken ??? ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door