Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door the dude
#301867
Toen paco vroeger brokken kreeg stonk hij altijd heel erg uit zijn bek.

Nu we overgeschakeld zijn op barf, zelf samenstellen, en we hem ongeveerer elke dag bot geven is dit weer heel wat verminderd, maar hij blijft uit zijn mond ruiken.

Nu heb ik van audrina in ruil voor een enige kilo's kip, 2 kilo carnibest gekregen (waarvoor dank !). Ik heb hem nu twee keer een halve 'worst' gegeven maar de lucht die uit zijn mond komt... Om het maar even oneerbiedig te zeggen: Hij stinkt uit zijn bek als een beer uit zijn reet !

Volgens mij komt dit door de losse structuur, ze hoeven niet te snijden en knippen. Ik ga dit voortaan combineren met een kipkarkasje, om de tanden te poetsen zeg maar.

Nu vroeg ik me af: wat geven jullie allemaal om de tanden schoon te houden ?
Door rees
#301908
vanaf dat we veranderd zijn met het voer stinken ze eigenlijk niet meer uit hun bek.
Laatst gewijzigd door rees op ma 11 apr 2005, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#301910
Weet je zeker dat hij geen lipplooi-eczeem heeft? Want dat stinkt zo erg, zoals jij het beschrijft (hoewel ik niet weet hoe een beer uit zijn kont ruikt ;D)! Maar lipplooi-eczeem ruikt dus echt verschrikkelijk! Het kan ook van z'n maag komen. En het kan ook nog komen van constipatie.

Maar goed, wat geef ik aan mijn honden: ze krijgen hier elke dag wel iets van bot en een paar keer per week krijgen ze een wat groter bot. Ze krijgen dus iedere dag wel iets van kipkarkas, hele eend, hele parelhoen, maar een paar maal per week ook lams/geitenribben en kalfswervels. Verder krijgen ze al het vlees in grote brokken/lappen. Ik denk ongeveer in brokken van 5 cm, maar vaker van 10 a 15 cm.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 11 apr 2005, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#301918
Heb je trouwens het gebit al na laten kijken?
Timo stonk enorm uit z'n bek en toen bleek er een ontstoken,gespleten kies te zitten. Hij is eruit gehaald en sindsdien heeft hij weer een lekker knuffelluchtje.
#301969
Lizzy schreef: Weet je zeker dat hij geen lipplooi-eczeem heeft? Want dat stinkt zo erg, zoals jij het beschrijft (hoewel ik niet weet hoe een beer uit zijn kont ruikt ;D)! Maar lipplooi-eczeem ruikt dus echt verschrikkelijk! Het kan ook van z'n maag komen. En het kan ook nog komen van constipatie.
Hmm ik wist niet dat dat bestond. Ik zal zijn lipplooien eens onderzoeken vanavond. Hij wrijft ook wel eens met zijn snuit over zijn kussen, misschien heeft dat ermee te maken.
#302098
the dude schreef: Hmm ik wist niet dat dat bestond. Ik zal zijn lipplooien eens onderzoeken vanavond. Hij wrijft ook wel eens met zijn snuit over zijn kussen, misschien heeft dat ermee te maken.
Als je je vinger even in zijn mondhoek steekt en de lippen naar achteren trekt , dan kun je aan de zijkant in de onderlip de plooi zien waar smetplekken kunnen ontstaan, dit ziet er dan wat nattig en viezig uit en er komt een verschrikkelijke lucht af. Als je dit ziet neem je een beetje verdunde ontsmetter (dettol of iets dergelijks) en maakt het hiermee schoon (voor de andere kant altijd een schoon watje nemen anders her besmet je ) dan maak je het droog met een schoon watje en smeer je er callendulancreme op , of aloé vera. Als je zilverwater in huis hebt kun je dit er ook op doen.
#302129
Hier krijgen ze ook voornamelijk CB en af en toe een eetbaar bot met vlees (kippenpoot, - karbonaad, -karkas, lamsrib, etc.) of een lap taaier vlees (pens, riblap, etc.) of een recreatiebot en ze hebben hier geen last van stinkende giegeltjes. ;D
Nu ruikt die CB light sowieso al niet zo lekker in vergelijking met de andere soorten CB, vind ik. Maar ja, ik hoef het gelukkig niet te eten en m'n teven vinden het juist onwijs lekker (m'n reu weer niet).
#302140
Audrina schreef: Nu ruikt die CB light sowieso al niet zo lekker in vergelijking met de andere soorten CB, vind ik. Maar ja, ik hoef het gelukkig niet te eten en m'n teven vinden het juist onwijs lekker (m'n reu weer niet).
Hier word het ook erg gewaardeerd !

Door zijn smeuige 'bite' het heerlijk naturel sausje tilt dit gerecht de barf-cuisine naar een hoger niveau. Vooral het zweempje mest in de nasmaak, voor de oplettende smulpaap, was zeer goed, zo heb ik mogen vernemen van meneer ;)
#302598
Zal de pens wel zijn, daarvan zit in light meer dan in de andere soorten CB. Wel grappig dat jouw reutje in zijn uppie bijna net zoveel eet als die 2 teven van mij samen. ;D Maar ja, die van jou wordt snel te dun en die van mij snel te dik. Binnenkort heb ik ook weer CB natuur en aktief, dus als je dat ook eens wilt proberen geef je maar een brul.
#302658
Audrina schreef: Zal de pens wel zijn, daarvan zit in light meer dan in de andere soorten CB. Wel grappig dat jouw reutje in zijn uppie bijna net zoveel eet als die 2 teven van mij samen. ;D Maar ja, die van jou wordt snel te dun en die van mij snel te dik. Binnenkort heb ik ook weer CB natuur en aktief, dus als je dat ook eens wilt proberen geef je maar een brul.
Ja hij eet echt heel veel.

Hij is verwaarloosd bij zijn vorige eigenaar, hij kwam namelijk nooit buiten en slecht te eten. Daardoor waren zijn achterpoten heel smal geworden terwijl zijn voorkant nog wel breed was (botten). Nu zien we zijn spieren groeien, elke maand ontdekken we nieuwe. (we hebben hem nu bijne vijf maanden)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door