Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bart H
#301082
Tet, onze 1 jarige schnauzer, heeft al sinds hij een pup was verteringsproblemen. Deze uiten zich door slappe natte poep (voor de rest oogt hij 100% gezond en vitaal. De dierenarts had het over een matig functionerende alvleesklier.

Op aanraden van onze hondenclub hebben wij hem op het barf dieet gezet. Dit gaat als meestal erg goed met name als hij veel botten heeft gegeten (cementpoep), echter ook nog dikwijls waterige derrie :-X.

Nou heb ik via een collega die zijn hond kvv geeft een pak Duck Pancreas (met 45% alvleesklier) gekregen. Ik voreg mij af of het geven van dit spul enige zoden aan de dijk zet. Ik ben een beetje huiverig omdat Duck ook granen toevoegt, en Tet kan daar niet zo goed tegen, heb ik het idee.

Heeft iemand hiermee ervaring of hierover ideëen?
Door Borke
#301671
Onze 11 jarige Maine Coon poes Franny heeft ook problemen met het verteren van de voeding, resulterend in te dunne poep.
Opgelost met Carnibest lam voor de kat en daarnaast 'digest zymez' van Holistic Animal Care.

Beschrijving:
"Bevat Pancrelipase, Amylase en Ox Bile extract. Een belangrijke ondersteuning bij alvleeklierproblemen, spastische darmen, stress door reizen, of wanneer stess door reizen of van shows spijsvertering problemen geeft. Verbetert de voedselopname. Voor vleeseters."

Als je nu al BARFt dan zou ik eerst die digest zymez eens 14 dagen proberen, want met zelf samenstellen kan je dan alles aanpassen op wat de hond nodig heeft.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#301720
Er zijn best aardig wat honden die diaree krijgen na het eten van botten dus dat hoeft niet aan zijn alvleesklier te liggen.
Door Borke
#301738
De hond heeft het bljikbaar al vanaf pup en eet bljkbaar sinds recent botten.
Wanneer zijn jullie daar eigenljik mee begonnen Bart?
Door Bart H
#301751
Bedankt voor de reacties!
Tet heeft eigenlijk altijd vrij slappe poep, tenzij hij botten heeft gegeten (of het zijn ochtenddrol waar hij de hele nacht op heeft kunnen broeden).

Op aanraden van andere forumleden ga ik even naar de da om zijn alsvleesklier te laten checken.

AstridStraver, waar is dat holitische middel verkrijgbaar?

Groeten,
Bart
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door