Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inge58
#3017850
Wij hebben hier vanmiddag een paar uur zonder stroom gezeten vanwege een grote storing in de centrale.
Ongelooflijk wat je allemaal mist en waar je eigenlijk nooit bij stilstaat.
Geen koffie,geen licht,geen tv,geen computer,vriezers en koelkasten doen het niet,geen verwarming,
Geen telefoon,(mobiele deden het ook niet) onze poort op de inrit ging niet meer open,mijn stoel met electrische voetensteun, alle winkels waren dicht omdat de kassa's het niet deden,enz enz... ::)

Gelukkig is het inmiddels opgelost  :)
Door Anne in Zweden
#3017924
Jaaaa, dat hebben we in Zweden ook om de zoveel tijd, als er na harde wind weer eens een boom op een elektriciteitsleiding is gaan liggen. Hier hebben we dan nog de bonus dat we zonder stroom ook geen water hebben. :biggrin2: Ik heb een hele verzameling knusse kaarsjes, olielampen en lampen op batterijen ingeslagen inmiddels, nadat we een keer 24 uur zonder zaten. Je wordt er wel inventief van! ;D Maar tegelijkertijd realiseer je je inderdaad dat we wel heel erg afhankelijk zijn geworden van de beschikbaarheid van stroom. :-\
Door Anne in Zweden
#3017929
koekje schreef: Ik plak hem maar weer eens, het is ook zo toepasselijk.
Nah, dat deed ie expres, hoor. Kan me niet voorstellen dat ze geen stroom bij zich hadden toen ze hem zo filmden. :biggrin2:
Door eelke
#3017931
Koekje, nu zit je er naast. Als de stroom eraf is mag je je vriezers niet open doen om er een hart uit te halen!
Door inge58
#3017935
Lizzy schreef: Wat een narigheid he! Hoe is het met je vriezer(s)?
Gelukkig wist ik wel dat je de boel dan dicht moet laten,dus niks aan het handje.
Wel even een kwartier met een meertonige piep door gebracht toen de stroom het weer deed,dan gaan de vriezers in de snelvries stand en dan laten ze een waarschuwings signaal horen  :P
Door sella
#3017962
Wij hebben heel vaak een stroomstoring gehad en hadden zelfs backup accu's voor de cv ketel, want die ging mooi niet meer aan. Kwam je moe thuis van een werkdag in de winter en je huis 3 graden >:(
Het gaat nu iets beter, maar de hoeveelheid kaarsen en lantarens zijn nog steeds voorradig.
Wij kunnen water koken op een pitje en ook koffie zetten,daar we een hand koffie molen hebben :biggrin2:
Dan zijn alle levensbehoeften wel aangestipt, koffie thee en verlichting.
Warmte zullen we dan moeten inleveren, maar ach gezellig met 2 honden in bed is het zo warm gok ik.
Wij hebben ook heel vaak gehad dat de stroom om 17 uur uitviel en je dus niet kon afrekenen, dat is nu opgelost door een machtiging aan de super te geven en dan een bonnetje te tekenen dat ze zoveel van je rekening mogen halen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3017963
Ja erg he, onvoorstelpbaar geen electra...
Maar ja als je de vriezers dichthoudt kan het wel een tijdje gelukkig.

Ik heb hier in belgie maar de stroomafschakel-app op mijn telefoon geinstalleerd  ::)  :-X we zitten op schijf 4 van het afschakelplan voor de winter....
Laatst gewijzigd door Kaio op za 08 nov 2014, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#3017979
Geen stroom is indd vreselijk.
Een paar keer meegemaakt dat de stroom uitviel. De laatste keer bij mijn ouders was midden in de nacht terwijl de maan zo goed als niet scheen. Boh, dan is het écht donker op straat! Je zag niet wat aan de andere kant van de straat op de stoep stond!
Door die ervaring staat de zaklamp hier op een vaste plek zodat ik die makkelijk kan vinden op het moment dat we hier geen hand meer voor ogen zien.

Lizzy schreef: Wat een narigheid he! Hoe is het met je vriezer(s)?
Dit is echt een BP-vraag :D ;D Vooral die S achter vriezer...dat is een vraag die alleen op deze manier op BP gesteld word ;D
Door El_Kato
#3017986
Bah hier net ook de stroom uit maar alleen bij ons.… storingsdienst gebeld want alle aardlekken stonden nog goed. Blijkt dat de hoofdschakelaar eruit geklapt is omdat we te veel apparten aanhadden  :o

Hebben juist alles op aparte groepen laten zetten zodat we konden wassen, drogen en konden stofzuigen tegelijkertijd. Schijnt niets uit te maken want onze hoofdschakelaar kan dat niet handelen  :-\
Door Lida. S
#3017990
Hier zitten we ook zo af en toe zonder stroom. Gelukkig hebben we een aggregaat zodat we de meest noodzakelijke apparaten altijd aan de praat kunnen houden.
Door eelke
#3017991
koekje schreef: :( Maar het lijkt zo net alsof hij hem er zelf uitgeslacht heeft.
Ja da's waar. Maar dat mag ook niet...  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door