Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#301782
Vannacht rond een uurtje of 3 heeft mijn jongste teefje een beetje gespuugd (wat kiezen ze toch ook altijd een lekker tijdstip uit he? ::) ). Ik dacht eerst dat ze een steentje uit had gespuugd, maar bij nadere inspectie (lekker klusje zo midden in de nacht :-X ) bleek het een stukje bot te zijn van de kippenbout die ze gister als diner heeft gehad. Het was het uiteinde van zo'n bout, dat stuk waar de slager / poelier die kip z'n voet eraf hakt - net boven het enkelgewricht zeg maar. Het was een stukje van zo'n 2 a 3 cm. Ondanks dat ze al lang goed gewend is aan het eten van botten en de enige van mijn hondenspul is die alle botten die ze krijgt minstens 20 keer extra kauwt en ik er altijd bij zit als ze bot krijgt, heeft ze dus toch kans te zien om dit stuk zo naar binnen te slokken. Dit is trouwens niet de eerste keer dat dit gebeurt. Nu krijgt ze wel vaker een kippenbout (toch minstens 1 keer per week) en het gebeurt niet elke keer, 3 van de 4 keer gaat het goed en de 4e keer gaat het mis en het is ook telkens datzelfde stukje van zo'n bout wat ze uitspuugt. Ze is er verder niet ziek van. Ik denk dat dat stuk van zo'n bout misschien te hard is voor haar. Het lukt me niet om dat stukje van die bout kapot te slaan met een hamer, dus is het misschien beter als ik dat stuk van die bout er voortaan maar vanaf haal met een snoeischaar voordat ik het aan haar geef? Of kan het geen kwaad als ze af en toe een stukje bot weer uitspuugt? Andere botten gaat wel altijd goed, dit is het enige bot waar het bij gebeurt.
M'n andere teef krijgt precies dezelfde kippenbouten, schrokt ze in 5 happen naar binnen en die heeft nooit ergens last van.
Door Lizzy
#301787
Hier spugen ze ook wel eens een hard stukje uit. Als ze er niet ziek van is, dan denk ik dat je het gewoon kunt laten zitten. Maar ja, als je het niet vertrouwt of als je liever geen gespuug hebt, dan kun je het er beter afhalen. Het blijft mij trouwens altijd een raadsel waarom de ene hond dit soort dingen doet en de andere niet....
Door Audrina
#301793
Het zijn wel nette ronde stukjes bot die eruit komen, zonder rafeltjes en scherpe randjes. Maar ik ben bang dat ze er misschien een keer in stikt als ze ze uitspuugt, dus ik haal dat stukje voortaan denk ik toch maar van die bouten af. Want als ze spuugt is het 's nachts of als ik er niet bij ben, dus ben ik er niet op tijd bij om in te grijpen als er iets zou gebeuren.
Aan de andere kant; ze spuugt pas uren na het eten. Gister had ze om 6 uur 's avonds die bout gehad en dat stukje kwam er 9 uur later pas uit. Dan heeft het toch ook al een tijdje in het maagzuur gelegen en is het niet meer zo hard en zal ze er ook niet zo snel in stikken.
Maar ja, ik ben met dat soort dingen dan weer zo'n miep die overal spoken ziet. :-\
Laatst gewijzigd door Audrina op ma 11 apr 2005, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#301797
Als het die ronde kogeltjes zijn (zijn dat niet de gewrichtjes? Het is natuurlijk dragend bot, kippenpoot en dus net iets harder als bijv. vleugel), dan kan het geen kwaad, maar belangrijker is jouw gemoedsrust! Dus ik zou ze er dan lekker afhalen, als ik jou was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door