Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3015902
Tegenwoordig is er de vlooienpil die maandelijks gegeven wordt. Die werkt beter dan een pipetje frontline. Is zo'n pil net zo schadelijk voor de hond als een pipetje in de nek? Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door doranto
#3015909
Volgens mij bestaan pillen tegen vlooien al heel erg lang. Wat ik er toen der tijd van hoorde was dat het niet veel goeds was. Wat is het merk?
Gebruikersavatar
Door Ashena
#3015977
Bravecto werkt ook 3 maanden geloof ik?  Ik heb zelf comfortis.  Die is maandelijks (maar eerlijk gezegd geef ik ze om de 3 maanden ongeveer.  Werkt prima. 
Door vagebond
#3016698
Wist ik echt niet dat die pillen al lang bestonden. Ze werken wel goed (gezien bij een aantal klanten)Er zijn nu veel honden met vlooien in de trimsalon, ik stuur ze allemaal naar de da voor die pil.
Gr. Ingrid
Door hannabelgje
#3016702
Die pillen bestaan ook nog niet zo lang hoor. Vroeger had je ook pillen, de program maar dat was iets compleet anders.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3016705
hannabelgje schreef: Die pillen bestaan ook nog niet zo lang hoor. Vroeger had je ook pillen, de program maar dat was iets compleet anders.
Ja, dat was er eentje van. De andere was cidectine of zoiets. Wist niet dat die anders waren. Volgens mij waren die ook bedoelt tegen vlooien.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3017566
hannabelgje schreef: Nou direct niet maar binnen 8 uur ofzoiets.
Dan heb je er bij honden met een vlooienallergie dus niets aan.
Ik begrijp sowieso niet dat er mensen zijn die dit standaard maandelijks aan hun dier zouden willen geven. Je neemt zelf toch ook niet steeds maar aspirientjes o.i.d. in voor het geval je misschien ooit eens hoofdpijn zou krijgen.
Laatst gewijzigd door doranto op vr 07 nov 2014, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#3017576
Ik ben altijd een beetje huiverig met nieuwe middeltjes.
Wat leesvoer over de werkzame stof leert dat het pas vorig jaar op de markt is gebracht (na een aantal ratten, Beagles en Beagle pups als proefkonijn) en dat er weinig schokkends is geconstateerd bij de testers.
Meestal komen de nadelen pas naar voren op termijn, of zodra grotere en gevarieerde groepen de nieuwe middeltjes gaan gebruiken. Het is overigens ook geschikt voor honden met het defecte MDR1 gen.

http://parasitipedia.net/index.php?opti ... temid=2951
Door Lizzy
#3017858
Doranto schreef: Dan heb je er bij honden met een vlooienallergie dus niets aan.
Ik begrijp sowieso niet dat er mensen zijn die dit standaard maandelijks aan hun dier zouden willen geven. Je neemt zelf toch ook niet steeds maar aspirientjes o.i.d. in voor het geval je misschien ooit eens hoofdpijn zou krijgen.
Mijn idee.
Door vagebond
#3018471
Nou geloof me, er zijn mensen waarvan de hond hun hele leven vlooien heeft. Dan heb ik zoiets van, doe iets!
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door