Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

sella schreef: Dat is geen indicator om eerder te bellen?
Lijkt me sterk dat het ontgiften is toch?
Als de aangedane plekken dreigen open te gaan, dan ga ik zeker bellen ja.
Ontgiften lijkt het me niet echt. Hij heeft geen vieze ogen of andere vacht, wat hij eerder bij het ontgiften wel had. Misschien wil ik gewoon te snel resultaat, ik weet het niet.
Jantina schreef: Je weet ook zeker dat hij niet van bijvoorbeeld het paardenvoer of de paardenmest kan snoepen? (aangezien nu alles hier weer binnen staat alle graantjes en brokjes die gemorst worden door het viertal vakkundig worden opgeslokt)
Ik weet het voor 99,9% zeker.
Alle weilanden en paddocks zijn afgezet met extra stroomdraad, zodat hij er niet in kan. Hij komt niet eens bij die draden in de buurt omdat hij ooit een keer een tik stroom heeft gehad.
Als ik 's ochtends op sta ga ik eerst (zonder Nelson) voeren. De staldeur blijft strak dicht. Een half uur later ga ik met de bezem door de stal en pas als alles is geveegd mag Nelson de stal in.
Zo doet ik dat bij elke voerbeurt. Ook met uitmesten mag hij niet mee de stal in voor het geval er iets van de kruiwagen afvalt. Als de hoefsmid er is komt hij ook pas de bench uit als alles is schoongemaakt.
Ook de mesthoop is ontoegankelijk voor hem.
Kastanjes liggen er ook niet meer. Beukennootjes ook niet.

De konijnen eten in hun hokken (staan boven Nelson's bereik) achter gesloten deurtjes van vol hout. Dus ook geen konijnenbrokjes die omlaag vallen. Keutels kan hij ook niet bij.
Jantina schreef: Nou ook praktisch onmogelijk dus... In mijn ogen had je namelijk al wel iets van reactie mogen zien, als ik mijn eigen Bas als voorbeeld neem... :-\ Een verergering is gewoon ronduit balen!
Zeg dat wel.
Ik kijk het niet te lang aan. Als het zo doorgaat hang ik binnenkort gewoon maar in de telefoon.  :-\
Aan jouw grondige maatregelen om te voorkomen dat hij iets binnenkrijgt wat mogelijk een reactie oplevert ligt het ieg niet..
Echt heel strak zeg, knap!

En dan je menu...sta je ineens aardappals te schillen ipv vlees te hakken...

Hopen dat er snel duidelijkheid komt voor jullie!
Papalou schreef: Aan jouw grondige maatregelen om te voorkomen dat hij iets binnenkrijgt wat mogelijk een reactie oplevert ligt het ieg niet..
Echt heel strak zeg, knap!

En dan je menu...sta je ineens aardappals te schillen ipv vlees te hakken...

Hopen dat er snel duidelijkheid komt voor jullie!
Tja, voor nu lijkt het in elk geval echt 0,0% beter te gaan. Hij blijft krabben, bijten en jeuken. Ik had gedacht dat ik na een week toch wel íets van resultaat zou zien. Al was het maar een héél klein beetje.
Oh meis, ik vind dit gewoon ZO kl*te voor je :'(. Ik snap ZO goed dat je iets verbetering verwacht. En nu, nul komma nul.... Ik weet niet, ik zou denken dat het niet voer gerelateerd is..... Nou, vlooien heeft hij niet. Misschien is hij allergisch voor mijt? Het stikt nu van de mijten. En schimmels. Hoe hoog is de luchtvochtigheid bij jou thuis?
Lizzy schreef: Oh meis, ik vind dit gewoon ZO kl*te voor je :'(. Ik snap ZO goed dat je iets verbetering verwacht. En nu, nul komma nul.... Ik weet niet, ik zou denken dat het niet voer gerelateerd is..... Nou, vlooien heeft hij niet. Misschien is hij allergisch voor mijt? Het stikt nu van de mijten. En schimmels. Hoe hoog is de luchtvochtigheid bij jou thuis?
Ik denk het ook niet. Ik weet dat je het vier weken moet volhouden, maar ik verwacht na zeven dagen dat de haas toch wel uit zijn lijf is, of niet?

Luchtvochtigheid is 65 geeft de hygrometer aan.

Het blijft beperkt tot liezen, oksels en aanzet staart.
Ik was die plekken dagelijks met shampoo van dr. Vroom en blaas ze daarna met koude lucht droog.
Maar zie je nu dan ook rode, schrale, aangetaste huid op die plekken? Of is het gewoon net als de andere huid?
Kan er niet ook iets in de schamppo zitten waar ie dan toch ook niet tegenkan? Of heeft hij op meerdere plekken jeuk?
Kaio schreef: Maar zie je nu dan ook rode, schrale, aangetaste huid op die plekken? Of is het gewoon net als de andere huid?
Kan er niet ook iets in de schamppo zitten waar ie dan toch ook niet tegenkan? Of heeft hij op meerdere plekken jeuk?
De huid is rood en schraal inderdaad. Na het wassen smeer ik hem daarom op advies van Vroom in met calendula zalf. Ik heb hem een paar dagen met berkenteer shampoo gewassen maar toen ging de huid ontsteken.
Ik denk dat ik vandaag gewoon eens ga bellen hoe lang ik dit aan moet/mag kijken en of er nog iets anders is waarmee ik het mag ondersteunen. Ik ben natuurlijk toch aan het elimineren dus wil ook niet zelf gaan experimenteren nu.
Calendula zalf. Dikke kans dat daar lanolin in zit. Ik ken honden die daar verschrikkelijk allergisch voor zijn. En ik ken mensen (mezelf :-X) die daar vreselijk allergisch voor zijn. Ik zou zeggen: stop met smeren van deze zalf en ga een vochtinbrengende conditioner (zonder oat of haver!) na het wassen insmeren, intrekken, uitspoelen.
Lizzy schreef: Calendula zalf. Dikke kans dat daar lanolin in zit. Ik ken honden die daar verschrikkelijk allergisch voor zijn. En ik ken mensen (mezelf :-X) die daar vreselijk allergisch voor zijn. Ik zou zeggen: stop met smeren van deze zalf en ga een vochtinbrengende conditioner (zonder oat of haver!) na het wassen insmeren, intrekken, uitspoelen.
Oke, dank je! Dan ga ik daar vandaag nog naar op zoek!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door