Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door debby
#297426
Ik kan 1000 ml zalm olie kopen van Henne voor 20 euro met pompje.

Is dat redelijk geprijst en hoe vaak gebruiken jullie het.
Moet ik het in de koeling bewaren, we hebben 2 honden.
( stafford en kr sharpei )
Door debby
#297816
zag dat mijn vraag al wel 25 keer bekeken is,
niemand enig idee ?
Door debby
#297838
dit gaat ook via de groothandel omdat we daar ons kattenvoer bestellen.

maar aangezien ik het nog nooit heb gekocht en geen idee heb waar het anders te verkrijgen is.

Ik zal wel eens verder gaan informeren waar ze het hebben, bij natuurwinkels misschien ?
Door debby
#297850
dank je, ben benieuwd.
( ik had het bij gropet gezien als aanbieding )
Door debby
#301089
ik neem aan dat je het nog niet weet.

Inmiddels heb ik zelf het een en ander uitgezocht.
Door 202spots
#301193
Ik weet niet wat de prijs is.....
Had Paul Barte behalve de borage olie ook geen Zalmolie?
Maar ik zou de zalmolie dus WEL in de koelkast bewaren.
De vloeibare zalmolie word vlugger "ranzig"(?) dan de capsules.
Door Lizzy
#301410
Persoonlijk gebruik ik liever visolie. Zalmolie is meestal afkomstig van gekweekte zalm.
Door pippie
#301418
Is visolie niet te vervangen door iets, ik heb er een beetje moeite mee om dit soort dingen te moeten toevoegen, kan ik ze niet iets anders geven i.p.v. visolie ?
Door Lizzy
#301420
pippie schreef: Is visolie niet te vervangen door iets, ik heb er een beetje moeite mee om dit soort dingen te moeten toevoegen, kan ik ze niet iets anders geven i.p.v. visolie ?
Mag ik vragen waarom je daar moeite mee hebt?

Je kunt natuurlijk 2 keer per week vette vis geven, verder rauwe groentes, rauwe/gemalen walnoten enzo. Dat bevat allemaal omega 3 vetzuren en vooral vette vis dus. Maar ja, vaker als 2 keer per week vis zou ik niet geven.
Door pippie
#301425
Capsules toevoegen heeft gevoelsmatig voor mij toch iets kunstmatigs, als ik dat kan ondervangen door wat extra groente te geven en een lekkere haring doe ik dat persoonlijk liever :)
Door 202spots
#302468
pippie schreef: Capsules toevoegen heeft gevoelsmatig voor mij toch iets kunstmatigs, als ik dat kan ondervangen door wat extra groente te geven en een lekkere haring doe ik dat persoonlijk liever :)
Ik heb helemaal geen probleem om capsules te geven,vind het juist erg handig. ;)
Door pippie
#302554
maar met twaalf honden ken ik niet checken wie hem uitgetuft heeft ;D ;D ;D
Door Lizzy
#302597
pippie schreef: maar met twaalf honden ken ik niet checken wie hem uitgetuft heeft ;D ;D ;D
Dan knip je ze kapot en gooi je de olie over hun eten, dan weet je zeker dat ze ze op hebben gegeten (als je het al zou willen natuurlijk, capsules geven).
Door pippie
#302737
Lizzy schreef: Dan knip je ze kapot en gooi je de olie over hun eten, dan weet je zeker dat ze ze op hebben gegeten (als je het al zou willen natuurlijk, capsules geven).
maar evengoed mogen ze dan toch gewoon hun haring erbij ? dat ik dus niet dubbel geef ?
Ik wil voor mijn honden gewoon het beste en als die capsule nodig is stap ik wel over mijn principes heen ;D ;D ;D
Door Lizzy
#302756
pippie schreef: maar evengoed mogen ze dan toch gewoon hun haring erbij ? dat ik dus niet dubbel geef ?
Ik wil voor mijn honden gewoon het beste en als die capsule nodig is stap ik wel over mijn principes heen ;D ;D ;D
Nou, ik denk dat de capsules niet echt nodig zijn hoor, als ze maar genoeg omega 3 vetzuren binnen krijgen op een andere manier (vette vis, groente, rauwe noten). Maar mocht je capsules geven, ik zou ze zeker niet op de dagen geven dat je ook vette vis geeft. Niet dat het kwaad kan, maar dat is gewoon echt niet nodig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door