Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#3004098
Dankje voor alle leuke reactie !
Tijdens het oefenen is er 1 Duitse herder afgevallen. Hij liep eigenlijk boven zijn eigen snelheid en daardoor waren al zijn voetzooltjes kapot gelopen... Vandaag liep er een Hollandse herder mee, die bij 15 km afviel, dat had ik echt niet verwacht !
En er was bij de 15 km een sheltie die afviel, maar dat vind ik geen schande, die hondjes moesten echt hard werken ! 
En er was 1 aussie teefje dat na 4 km begon over te geven, maar die was daarna wel oke en mocht doorlopen....
Dus van de 10 honden zijn er 7 over gebleven.
Door suzanne 1
#3004113
Gefeliciteerd.
Jamey heeft hem vorig jaar gehaald ( pyr herder ) met gemak.  Hij liep wel wat langzamer dan normaal, bleek zijn tuig een hele schuurplek te veroorzaken  :-[ daarna had meneer nog genoeg energie
Gebruikersavatar
Door joel
#3004156
Gefeliciteerd! Had al gezien dat jullie het gefietst/gelopen hadden. Knap gedaan!

Waarom wil je nu 40 km fietsen?
Bedenk wel dat je die conditie opbouwt en zij dus alle dagen meer energie kwijt moet.Voor haar zooltjes,  kan je haar leren om op het gras te lopen langs de weg? Of mag dat niet tijdens de proef?
Door miik
#3004174
joel schreef: Voor haar zooltjes, kan je haar leren om op het gras te lopen langs de weg? Of mag dat niet tijdens de proef?
Ja, dat commando kent ze. Het is heel handig als het erg druk is, of we worden ingehaald tegelijk met tegenliggers... maar voor structureel is het niet handig. Er ligt namelijk vaak troep in de bermen dat wordt weggegooid door wandelaars en fietsers, dus dan is de de kans op ergens in stappen veel groter. Het mag wel, zolang de hond maar blijft draven. Los laten lopen, zodat de hond verder weg op het gras loopt is ook niet echt een optie, omdat ze dan los moet lopen en dan gaat ze in galop ;)
joel schreef: Waarom wil je nu 40 km fietsen?
Omdat we het allebei super leuk vinden om te doen  :) ;) :D
Abby heeft in Estland met de sledehonden zonder veel moeite de 35 km meegelopen, dus ik ben ervan overtuigd dat ze het kan. Alleen de omstandigheden zijn hier niet zo gunstig. Daar vroor het flink en liepen ze op onverharde paden, dat is toch anders.
Ik vind het leuk om te trainen met de honden en te zien waar hun grenzen liggen... wel met gezond verstand, dus ik ga ze niet kapot lopen en zeker de honden moeten het echt leuk blijven vinden ! Daarbij denk ik dat dat ook gezond is voor ze. Ik denk dat een groot deel van de nederlandse honden structureel te weinig uitdaging krijgt.....  (misschien niet zo zeer de honden van BP).
Mijn oudste border collie Joy, van nu 10 heeft 5 jaar terug een schouderblessure opgelopen door een botsing met een andere hond. Na behandeling ben ik met haar gaan steppen, en dat was de beste keus ooit. Zolang ik met haar fiets en/of step blijft zij "goed". Stop ik, dan heb ik binnen no-time een hond die weer kreupel is en die niet meer gewoon los kan.... Met haar zit ik nu op zo'n 10 km per dag.
joel schreef: Bedenk wel dat je die conditie opbouwt en zij dus alle dagen meer energie kwijt moet. Voor haar zooltjes, kan je haar leren om op het gras te lopen langs de weg? Of mag dat niet tijdens de proef?
Ja hoor, dat weet ik. Heb nu 11 jaar border collies, dus weet heel goed wat het effect is van elke dag trainen ;) En ik weet ook heel goed dat als ik geen zin meer heb, dat ik niet zomaar kan stoppen, maar dat ik het netjes weer moet afbouwen....
Ik zou het fietsen van deze afstanden ook zeker niet aanraden aan mijn pupkopers. Maar voor mij is het erg goed om deze dagelijkse "verplichting" te hebben !
En zeker bij de border collies geldt dat ze, naast het fietsen, ook met hun koppie bezig moeten zijn, dus of ik nou 5 of 50 km fiets... ;)
Laatst gewijzigd door miik op zo 12 okt 2014, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3004318
proficiat! Ik heb wel eens gehoord dat men berkenteer gebruikt om de zooltjes wat sterker te maken, maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Door joel
#3004502
miik schreef: Ja, dat commando kent ze. Het is heel handig als het erg druk is, of we worden ingehaald tegelijk met tegenliggers... maar voor structureel is het niet handig. Er ligt namelijk vaak troep in de bermen dat wordt weggegooid door wandelaars en fietsers, dus dan is de de kans op ergens in stappen veel groter. Het mag wel, zolang de hond maar blijft draven. Los laten lopen, zodat de hond verder weg op het gras loopt is ook niet echt een optie, omdat ze dan los moet lopen en dan gaat ze in galop ;)
Omdat we het allebei super leuk vinden om te doen  :) ;) :D
Abby heeft in Estland met de sledehonden zonder veel moeite de 35 km meegelopen, dus ik ben ervan overtuigd dat ze het kan. Alleen de omstandigheden zijn hier niet zo gunstig. Daar vroor het flink en liepen ze op onverharde paden, dat is toch anders.
Ik vind het leuk om te trainen met de honden en te zien waar hun grenzen liggen... wel met gezond verstand, dus ik ga ze niet kapot lopen en zeker de honden moeten het echt leuk blijven vinden ! Daarbij denk ik dat dat ook gezond is voor ze. Ik denk dat een groot deel van de nederlandse honden structureel te weinig uitdaging krijgt.....  (misschien niet zo zeer de honden van BP).
Mijn oudste border collie Joy, van nu 10 heeft 5 jaar terug een schouderblessure opgelopen door een botsing met een andere hond. Na behandeling ben ik met haar gaan steppen, en dat was de beste keus ooit. Zolang ik met haar fiets en/of step blijft zij "goed". Stop ik, dan heb ik binnen no-time een hond die weer kreupel is en die niet meer gewoon los kan.... Met haar zit ik nu op zo'n 10 km per dag.
Ja hoor, dat weet ik. Heb nu 11 jaar border collies, dus weet heel goed wat het effect is van elke dag trainen ;) En ik weet ook heel goed dat als ik geen zin meer heb, dat ik niet zomaar kan stoppen, maar dat ik het netjes weer moet afbouwen....
Ik zou het fietsen van deze afstanden ook zeker niet aanraden aan mijn pupkopers. Maar voor mij is het erg goed om deze dagelijkse "verplichting" te hebben !
En zeker bij de border collies geldt dat ze, naast het fietsen, ook met hun koppie bezig moeten zijn, dus of ik nou 5 of 50 km fiets... ;)
ik vind t super dat je dat doet hoor, maar 40 km, echt veel! (miss kwam t negatief over van mijn kant maar zie zo vaak honden hier voorbij komen, in galop, omdat ie zn energie kwijt moet,  in de zomer met warm weer end, dat ik t het met gewoon afvroeg waarom je zoveel km wil fietsen)


Ik ben dan weer zo dat ik van de week de honden één voor één over het pas ge-asfalteerde asfalt tilde om weer naar huis te kunnen, werd ik raar aangekeken door wandelaars, en wat er aan de hand was met ze, maarja, als het teer nog warm was, of weet ik veel wat.....ik ben gewoon zuinig op mijn honden denk ik dan maar, dan maar overbezorgd  ;)
Door miik
#3004771
joel schreef: ik vind t super dat je dat doet hoor, maar 40 km, echt veel! (miss kwam t negatief over van mijn kant maar zie zo vaak honden hier voorbij komen, in galop, omdat ie zn energie kwijt moet,  in de zomer met warm weer end, dat ik t het met gewoon afvroeg waarom je zoveel km wil fietsen)
Ja, ik snap je reactie wel hoor ;)  Maar ik ben ook erg zuinig op mijn hondjes ! Je zal me nooit bij warm weer zien fietsen of steppen... En in de winter vooral s'avonds laat (snachts) of heel erg vroeg bij het eerste beetje licht. Tijdens de test had ik hondenworst mee in plakken, als snack als Abby dat nodig mocht hebben, ik had bouillon mee om te zorgen dat ze extra zou drinken tussendoor, en ik had Dextro mee- voor het geval dat ze te ver zou doorlopen.... dus ik bedoel te zeggen; ik denk wel goed na en pas goed op ! Sommige andere hadden alleen een regenpak mee en hadden zoiets van ze drinken maar uit de sloot....
Ab heeft in Estland 35 km gelopen. En ik ben ervan overtuigd dat als wij in Schoorl de 20km route lopen- dat Abby er minstens 40 heeft gelopen... en ze het dus moet kunnen....
Gebruikersavatar
Door joel
#3004975
miik schreef: Ja, ik snap je reactie wel hoor ;)  Maar ik ben ook erg zuinig op mijn hondjes ! Je zal me nooit bij warm weer zien fietsen of steppen... En in de winter vooral s'avonds laat (snachts) of heel erg vroeg bij het eerste beetje licht. Tijdens de test had ik hondenworst mee in plakken, als snack als Abby dat nodig mocht hebben, ik had bouillon mee om te zorgen dat ze extra zou drinken tussendoor, en ik had Dextro mee- voor het geval dat ze te ver zou doorlopen.... dus ik bedoel te zeggen; ik denk wel goed na en pas goed op ! Sommige andere hadden alleen een regenpak mee en hadden zoiets van ze drinken maar uit de sloot....
Ab heeft in Estland 35 km gelopen. En ik ben ervan overtuigd dat als wij in Schoorl de 20km route lopen- dat Abby er minstens 40 heeft gelopen... en ze het dus moet kunnen....
kijk, zo zie ik dat dus het liefste  ;)
ALs ik jou zo hoor, gaan jullie voor de 40, hou ons op de hoogte, ik vind het topsport hoor, echt geweldig!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door