Hee Monique

Helen heb ik volgens mij toen op die dag over natuurlijke hondenvoeding ontmoet. Ik kan ze altijd eens vragen. Maar eerst maar eens de resultaten van deze behandeling afwachten.
Vit./mineralen voeg ik niet toe. Ik ben van mening dat dat niet nodig is. Zeker niet voor een pony die niet werkt. (Een paar keer per week een relaxte buitenrit in stap, vind ik geen werk.) Kruiden geef ik wel door zijn ochtend-prakkie (een mok zemelen met wat geweekt lijnzaad). Ik heb nu de 'souplesse-mix' en de 'natuur-mix' van de paardendrogist. Verder voeg ik daar nog een heel klein beetje ijslands zeewier aan toe en heel af en toe een periode, een beetje knoflook.
Dat is eigenlijk alles. Verder moet hij het doen met goed hooi, een klein strookje gras en een liksteen ('Paard Natuursteen', met als enige toevoegingen, wat magnesium, zink en koper.)
En sinds kort dus leidingwater i.p.v. grondwater.
Gelukkig is Don slechts 1x licht bevangen geweest en heb ik door zijn voeding scherp in de gaten te houden een herhaling kunnen voorkomen. Maar het is wel balanceren hoor!. Je moet steeds rekening houden met het fructaangehalte en dus de verhouding gras / hooi. Ook heeft hij altijd heel erg aanleg gehad om dik te worden en dat is nou ook niet bepaald bevorderlijk om HB te voorkomen, dus de hoeveelheden moet ik ook altijd heel erg op letten. Het liefst wil je niet dat zijn gewicht teveel schommelt...
Zo meteen komt trouwens de paardentandarts. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. De vorige tandarts behandelde geen paarden zonder een licht roesje. Daar ben ik dus helemaal geen voorstander van. Ik heb nu via via iemand anders gevonden die het normaal altijd zónder roesje doet. Dus ik ben benieuwd of het gaat lukken. Don kan soms een echte stresskip zijn