Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine2
#299352
Ik heb wel eens wat pietepeuterig snijwerk zitten doen om het grofweg te kunnen inschatten en kwam bij kippenekken en bij halve vleugeltjes allebei uit op zo'n beetje 1/3 gewicht aan bot.
Door 202spots
#299693
Is 't nek met vel er ook nog op?
Dan is het misschien 50-50.
Wanneer er geen vel op zit dan ving ik 't aardig botterig hoor,geeft niet je kan 't natuurlijk geven,maar ik denk niet dat 't vlees MEER is dan de botjes.
Had Lizzy niet is 'n hele nek uit elkaar gepluist????
Door Lizzy
#299700
202spots schreef: Is 't nek met vel er ook nog op?
Dan is het misschien 50-50.
Wanneer er geen vel op zit dan ving ik 't aardig botterig hoor,geeft niet je kan 't natuurlijk geven,maar ik denk niet dat 't vlees MEER is dan de botjes.
Had Lizzy niet is 'n hele nek uit elkaar gepluist????
Nou, ik heb de nekken inderdaad behoooorlijk goed bestudeerd en ik zou eerder denken dat ze uit zeker 60% bot bestaan. En volgens mij is het wel voornamelijk kraakbeen, toch?
Door Truus
#299809
Nathalie. schreef: Bedankt, maakt het iets uit dat het voornamelijk kraakbeen is? Vixinn kan dit ondanks haar kaak probleem goed eten.
Zijn vleugeltjes e.d. ook niet zo hard?
Nee hoor, het maakt niks uit. Vaak is het bij beginnende barfers ideaal om mee te beginnen.Vleugeltjes zijn ook zacht van bot. Je zou ze in het knikje even in kunnen knippen .
Door Truus
#299831
Misschien is het handig voor je om even hier te kijken......http://www.barfclub.nl/BottenTEST.htm
In de bibliotheek staat trouwens ook informatie maar op deze site staan foto's met uitleg.
Succes!

Ik zie dat de link het niet doet :-\.
Deze misschien en dan op botten klikken
http://www.barfclub.nl/een_handleiding_tot_barf2.htm
Laatst gewijzigd door Truus op vr 08 apr 2005, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#299875
Nathalie. schreef: Heb ik nog een vraagje. Geld dat ook voor kipkluifjes en kipkarbonade en poten?
Sorry...Geld WAT voor kluifjes en poten???
Alle kippenbotten zijn goed,de poten zijn iets harder dan de borst ribbekast,dat heeft net als de nekwervels ook 'n beetje kraakbeen eraan,maar de rest van de kip is gewoon bot.
Wanneer je hond nog niet helemaal gewend aan grotere botjes, is dan is het verstandig om de gewrichten ook even met X in te knippen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door