Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2980610
Wie kan mij helpen aan incontinentiestop tabletten van 1200 mg. afkomstig van www.huisdierendokter.nl
Onze ruim acht jaar oude boxer Beppie is al jarenlang ernstig incontinent. Daar gaven wij haar langdurig Enurace tabletten voor. Omdat zij heel veel ging drinken en regelmatig erg misselijk werd, zijn we eind vorig jaar gestopt met de Enurace. Sinds half januari gaven we haar incontinentiestop tabletten van 1200 mg. afkomstig van huisdierendokter en na enkele weken werd de lekkage bij Beppie steeds minder en daarna was zij al snel de nachten droog, een verademing dus voor ons maar ook voor Beppie.

Wij bestellen altijd vroeg genoeg de nieuwe pillen, maar de laatste bestelling gingen we zo'n tien dagen geleden gebruiken. Het viel ons op dat de pillen anders van kleur en ook anders van geur waren dan eerdere pillen. Omdat wij in eerste instantie dachten dat er misschien iets aan de samenstelling was veranderd, wat verder geen invloed op de werkzaamheid zou hebben, zijn we ze gewoon gaan geven.
Helaas ging onze Beppie al snel wat meer lekken en de laatste vier nachten is zij weer drijfnat en ligt ze zich weer hele nachten te wassen en stinkt ze weer heel erg naar urine. Daarbij is ze weer net als voor ze de incontinentiestop pillen kreeg, dagelijks misselijk.
Ondanks dat er op de verpakking duidelijk een sticker zit waarop staat dat er Incontinentiestop tabletten inzitten, zijn er toch teveel aanwijzingen dat er iets niet klopt.

Zondag stuurde ik een mail naar huisdierendokter en vroeg of het mogelijk zou zijn dat er per abuis de verkeerde pillen in het zakje zijn gedaan? Tot mijn grote schrik kreeg ik een mail terug waarin staat dat zij tot 15 september op vakantie zijn en dus niet antwoorden en ook niet leveren.

Wij zitten nu met een groot probleem en mijn vraag is of er hier misschien iemand is die dezelfde pillen aan zijn/haar hond geeft en of degene er ruim genoeg heeft, zodat wij tegen betaling wat kunnen overnemen?
Ik realiseer me dat de kans erg klein is, maar denk maar zo dat niet geschoten, altijd mis is.
Hopelijk kan iemand ons kan helpen!
#2980792
Onze Buzzer had last van ouderdomsincontinentie en kreeg dezelfde kruidenpillen van de huisdierendokter. Hij is begin vorig jaar overleden, maar ik heb nog even voor je gezocht of ik de pillen ergens had bewaard. Helaas... :(

De pillen hielpen bij Buzzer ook goed, maar soms ging het 's nachts toch mis en hij keek dan vreselijk zielig als de boel nat was. We hebben hem toen 's nachts een 'bellyband' met een incontinentieverband (maxi) van de Lidl omgedaan. En dat werkte perfect! Wij blij en Buzzer ook gewoon vrolijk als het eens mis was gegaan.

Misschien is dat ook een idee voor jullie! Een bellyband is voor reutjes, maar er zijn ook soort broekjes voor teven waarin je zo'n incontinentieverband kunt doen. Hmmmz... zo'n broekje moet ik ook nog ergens hebben liggen...
#2991975
Heb met belangstelling jullie berichten gelezen.Wij hebben een duitse staande reu van 13,6 die ook incontinent is.Heb hem een tijdje pompoenpitoliecaps gegeven maar het is nu behoorlijk mis.Heb voor hem ook een luierbroekje gekocht maar hij wil dat ding niet aan.Kunnen jullie mij wat vertellen over de middelen die jullie geven.Zijn de middelen van de huisdierendokter veilig.?Ga ook even op optimax verikan quertilla googelen.Kijk uit naar een bericht!!
#2992003
Wij zijn op 28 augustus gestart met 2 x daags 1 tablet Optimax Verikan Quertilla in combinatie met 2 X daags 15 druppels Quertilla van Bloem. Na vier dagen begon het al redelijk te werken en nu blijft onze Beppie elke nacht droog en ook overdag gaat het nu veel beter. Als we haar elke paar uur een plas laten doen overdag is zij ook constant droog. Eigenlijk werken deze middelen bij onze Bep nog beter dan de pillen van de huisdierendokter. En die vonden wij ook wel goed werken. Het grote voordeel van de middelen die we nu gebruiken is dat ze overal verkrijgbaar zijn. Wij bestellen ze bij Bol.com en die verzenden ze gratis. Er zijn ook andere webwinkels die ze goedkoper aanbieden, maar die vragen weer veel verzendkosten. Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt Lyuadeh.
#2992100
Hallo Lyadeh,
Ik zou het je niet kunnen vertellen, maar je zou kunnen overwegen of je eerst zou beginnen met de Quertilla druppels en in dit geval zou ik ze dan zelf 3 of 4 x daags 15 druppels geven. Als je geen resultaat ziet, dan kun je het altijd een poosje uitproberen met de optimax erbij te geven. Niet geschoten is altijd mis denk ik altijd maar.
Weet je trouwens zeker dat de incontinentie niet een gevolg is van prostaatklachten? Wij hadden een paar jaar geleden een oude boxer erbij genomen uit het asiel en die was ook zo lek als een mandje. Omdat hij niet gecastreerd was, dacht de dierenarts meteen aan prostaat. Na de castratie was onze Bob keurig droog! Maar waarschijnlijk heb je daar allang onderzoek naar gedaan. Groetjes van Els
#2992141
Hoi Els,
Ik heb een berichtje geplaatst met de vraag of deze middelen ook geschikt zijn voor reuen.!
We  hebben al een heel traject met Basil doorlopen !Zijn prostaat is goed.die is door de da. bekeken.Bas is overigens ook een ongecastreerde reu.!
Wij  kunnen het hier in het dorp kopen Bol.com is maar 2 euro goedkoper!!
groetjes Lya
































.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door