Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door daigo
#298970
Hoi ik ben toch wel nieuwsgierig naar het barfen.....
maar wat is er dan zo gezond aan ???
Ik bedoel met kippenvlees zitten er ook allerlei ziektes in en varkensvlees die voor menselijke consumpties goedgekeurd zijn is laatst een heel raport over geweest dat er anticonseptiemiddelen in het voer van de varkens zaten en dat we dat met zijn allen lekker op zaten te eten,en de minister van volksgezondheid dat voor de mensen geheim wilde houden om dan nog niet te spreken over de BSE en salmonella en al die andere enge ziektes die in het vlees zitten.
Dit is helemaal geen aanval hoor naar het barfen maar vraag me dit alleen af wat er dan gezonder is.....

Ik durf zelf eigenlijk bijna geen eens meer vlees te eten.
Ja, zoals jullie lezen zit ik eigenlijk nog vol met vragen over het barfen. ;D

groetjes linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#298983
daigo schreef: Hoi ik ben toch wel nieuwsgierig naar het barfen.....
maar wat is er dan zo gezond aan ???
Ik bedoel met kippenvlees zitten er ook allerlei ziektes in en varkensvlees die voor menselijke consumpties goedgekeurd zijn is laatst een heel raport over geweest dat er anticonseptiemiddelen in het voer van de varkens zaten en dat we dat met zijn allen lekker op zaten te eten,en de minister van volksgezondheid dat voor de mensen geheim wilde houden om dan nog niet te spreken over de BSE en salmonella en al die andere enge ziektes die in het vlees zitten.
Dit is helemaal geen aanval hoor naar het barfen maar vraag me dit alleen af wat er dan gezonder is.....

Ik durf zelf eigenlijk bijna geen eens meer vlees te eten.
Ja, zoals jullie lezen zit ik eigenlijk nog vol met vragen over het barfen. ;D

groetjes linda
Pjiew ??? lees anders eerst een paar dagen over het forum heen dan kom je al heel veel antwoorden tegen.
Varkensvlees voeren de meesten mensen zowieso niet en wat de rest aangaat zit er misschien in een verse kip wat zooi, maar de restafvallen van die zelfde kip gaat de brokken in, dus zit het ook nog in die brokken. Bacterietjes heeft een hond met een goede weerstand geen last van, geld ook voor mensen. Verder voeren we rauw omdat een wolf rauw eet en we van mening zijn dat doodgekookte brokken die in de regel bestaan uit echt slachtafval en vooral veel granen niet gezond is voor een hond omdat dat niet binnen zijn natuurlijke voedingsbehoefte valt.
Door 202spots
#299005
daigo schreef: Hoi ik ben toch wel nieuwsgierig naar het barfen.....
maar wat is er dan zo gezond aan ???
Wat is er zo gezond aan gedroogde brokken met kleurstoffen smaakstoffen en langhoudbaar houden stoffen toegevoegd ???
Ik bedoel met kippenvlees zitten er ook allerlei ziektes in en varkensvlees die voor menselijke consumpties goedgekeurd zijn is laatst een heel raport over geweest dat er anticonseptiemiddelen in het voer van de varkens zaten en dat we dat met zijn allen lekker op zaten te eten,en de minister van volksgezondheid dat voor de mensen geheim wilde houden om dan nog niet te spreken over de BSE en salmonella en al die andere enge ziektes die in het vlees zitten
Ja, zoals jullie lezen zit ik eigenlijk nog vol met vragen over het barfen. ;D.
Linda,we hebben 't over rauw eten voor je hond,niet om zelf rauwe kip te gaan eten...
ik zou zeggen duik even in de bieb?b.v
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2398

Maar ik kan je ook vast vertellen dat rauw veel gezonder is voor mijn honden omdat mijn honden veel gezonder zijn dan brok gevoerde honden.
Dat alleen is al reden genoeg toch?
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 08 apr 2005, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#299307
daigo schreef: Hoi ik ben toch wel nieuwsgierig naar het barfen.....
maar wat is er dan zo gezond aan ???
Ik bedoel met kippenvlees zitten er ook allerlei ziektes in en varkensvlees die voor menselijke consumpties goedgekeurd zijn is laatst een heel raport over geweest dat er anticonseptiemiddelen in het voer van de varkens zaten en dat we dat met zijn allen lekker op zaten te eten,en de minister van volksgezondheid dat voor de mensen geheim wilde houden om dan nog niet te spreken over de BSE en salmonella en al die andere enge ziektes die in het vlees zitten.
Dit is helemaal geen aanval hoor naar het barfen maar vraag me dit alleen af wat er dan gezonder is.....

Ik durf zelf eigenlijk bijna geen eens meer vlees te eten.
Ja, zoals jullie lezen zit ik eigenlijk nog vol met vragen over het barfen. ;D

groetjes linda
Dat het af en toe een puinhoop is in vleesland: daar ben ik het mee eens en da's ook heel erg jammer.... Daar zou de regering wel wat aan mogen doen (weet ik ook nog wel een paar dingen waar ze zich NIET druk om zouden moeten maken....). En tja, een mens kan makkelijk zonder! (kijk naar mij ;D, ik eet het al 31 jaar niet). Een hond is een echte carnivoor. Je hebt dus gewoon geen andere keus als hem vlees moeten geven. Tenminste, wil je hem als wezen respecteren.

Maar, dat vlees waar jij het over hebt: dat verdwijnt toch ook in de hondenbrok/blik? En dan nog niet eens de mooie delen, maar al die delen die jij niet meer moet. Dus wat is het verschil? Van doodkoken verdwijnt de antibbiotica niet. En bacterieen: daar is een gezonde hond al helemaal niet gevoelig voor.

Met andere woorden: het is kiezen uit "twee kwaden": je geeft vlees dat je in de winkel hebt gekocht aan de honden, waarbij het vlees rauw is en dus gezonder voor de hond en beter verteerbaar. Je houdt daarmee zijn gebit schoon. En als je zou willen, dan heb je nog de keus om biologisch vlees te gaan geven. Dat is wel heel erg duur, maar ja, je zou kunnen kiezen om een yorkshire terrier te nemen.... (om maar even aan te geven dat je je prioriteiten overal kunt leggen waar jij wil).

Of je geeft brokken wat vleesmeel bevat wat door de destructie (Rendac) is gemaakt. Alle ingredienten 100 keer doodgekookt, vitamine en mineralen aan toegevoegd worden en voorts bevatten die dingen ook nog eens middelen om ze te conserveren (want anders zou zo'n zak meuk niet 1 jaar goed blijven, nietwaar? Een beetje vlees loopt natuurlijk na een weekje of wat zelf van de plank..... Plus ze bevatten idiote hoeveelheden graan! Eigenlijk mag het geen carnivorenvoer heten..... (een brok bevat maximaal 20% vleesmeel).

Nou goed, ik heb zelf dus meer vertrouwen in het vlees dat ik voor mijn honden koop als in vleesmeel.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#299324
Waarom is vers eten voor mensen gezonder dan elke dag een zakje gedroogd eten of blikvoer.......... als het goed is weet je daar het antwoord op, zo geld dat hetzelfde voor honden, met dat verschil dat het zakje gedroogde spul en blik voor mensen nog vele malen gezonder is dan dat een brok is voor de hond.
Je kan zegen maar ja honden zijn geen mensen en daar heb je helemaal gelijk , maar ook een hond is net als een mens een zoogdier en alle zoogdieren gedijen beter op gezond vers eten.
Door daigo
#299522
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.
Kijk alles voor me beetjes hoor geloof me echt!!!
Ik had alleen nog nooit over barfen gehoord, ja en zoals jullie het neerzetten; kan ik ook niks anders zeggen als dat jullie daar gelijk in hebben." ik bedoel vers is vers en is niet te vergelijken met iets wat een jaar goed blijft ".
En van geur, kleur en smaakstoffen ja daar zullen we het maar niet over hebben.

Ik had best al veel dingen gelezen hier in de bibliotheek,
maar ga me er idd maar s verder in verdiepen ;D

groetjes linda
Door Laura2004
#299692
daigo schreef: In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.
Kijk alles voor me beetjes hoor geloof me echt!!!
Ik had alleen nog nooit over barfen gehoord, ja en zoals jullie het neerzetten; kan ik ook niks anders zeggen als dat jullie daar gelijk in hebben." ik bedoel vers is vers en is niet te vergelijken met iets wat een jaar goed blijft ".
En van geur, kleur en smaakstoffen ja daar zullen we het maar niet over hebben.

Ik had best al veel dingen gelezen hier in de bibliotheek,
maar ga me er idd maar s verder in verdiepen ;D

groetjes linda
Harstikke goed dat je er in ieder geval voor open staat!
Als je nog meer vragen hebt moet je ze gewoon stellen! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door