Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#285
Hallo, ik heb bij mijn poeliertje (behalve scharrelkippenvleugels en karkassen en kalkoendijen en parelhoenpoten) ook duif besteld (heel). Nou kan ik me vaag herinneren dat sommige honden deze niet te knagen vinden.... Of hebben jullie andere ervaringen met jullie hond(en) met duif?
Groetjes, Lizzy
Door SHIVA
#286
Hallo, ik heb bij mijn poeliertje (behalve scharrelkippenvleugels en karkassen en kalkoendijen en parelhoenpoten) ook duif besteld (heel). Nou kan ik me vaag herinneren dat sommige honden deze niet te knagen vinden.... Of hebben jullie andere ervaringen met jullie hond(en) met duif?
Groetjes, Lizzy
hoi lizzy
een aantal jaren terug waren wij op wedstrijd en moest mijn teef een duif aporteren ze kwam terug met alleen wat veertjes in haar bek normaal is ze zo zacht als boter bleek ze dus zwanger te zijn en moest ze dus goed voor zich zelf zorgen en haar kleintjes ;Ddat ze een vette d kreeg namen we maar op de koop toe ;)gr shiva
Door geer
#287
Saar gaat in het park eerst altijd door dode duiven heenrollen :P om ze daarna met smaak op te eten...
Nou zijn de meeste duiven hier in Amsterdam een soort vliegende ratten, dus ik heb het liever niet... Maar een goeie duif...och, vindt ze niet te versmaden :D
Door Lizzy
#288
OK thanks! Ik heb dus waarschijnlijk niet voor niets duif besteld! Goeeed! (anders had ik alsnog even doorgegeven dat ik geen duif moet).
Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#289
HOLY PENOLY! HELP!!! De duiven zijn binnen, maar ze zijn helemaal heel!! Met koppetje (ahhh, zielig! Ze hebben een heel lief snoetje.... :'() en met pootjes en met de organen er nog in! Wat moeten we doen? Ze heel aan de honden geven of de pootjes, kopje en orgaantjes eraf/eruit halen? Kunnen we ze heel in de vriezer pletteren? Of moeten ze zonder organen enzo de vriezer in?

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door chooky
#290
volgens mij kan je die gewoon heel geven hoor.
In z'n geheel invriezen zal ook niet zo'n probleem zijn. Ik heb in Frankrijk hele konijnen (wel zonder vacht) zien liggen in de vriezer. Er was wel wat uitgehaald, maar lever niertjes zaten er nog in. De kop zat er ook nog aan. Volgens mij is zo compleet eigenlijk alleen maar beter.
Door roger
#291
<<[quote]HOLY PENOLY! HELP!!! De duiven zijn binnen, maar ze zijn helemaal heel!! Met koppetje (ahhh, zielig! Ze hebben een heel lief snoetje.... :'() en met pootjes en met de organen er nog in! Wat moeten we doen? Ze heel aan de honden geven of de pootjes, kopje en orgaantjes eraf/eruit halen? Kunnen we ze heel in de vriezer pletteren? Of moeten ze zonder organen enzo de vriezer in?<<



Liz, welke zijn het , die van Quievrain of die van Barcelona ? ;D ;D


Je kan ze zo heel , met alles er nog in, in de vriezer steken, wel je vriezer op maximum zetten zodat het snel gaat.
Ik stop er zo ook hele "kiekens" in. het enig wat ik doe is hun achterwerk wat afkuizen, want daar komt soms na het slachten nog wat bruine smurrie uit en das echt geen gezicht als dat zo de vriezer ingaat, ja toch !

Groetjes

Roger
Door roger
#292
Nog effe dit erbij Lizzy, vries ze eerst een dag of 10 in op min 20 vooraleer je ze aan je roedel geeft.


Gr;
Roger;
Door Lizzy
#293
Hoi Roger, het zijn wel tamme duiven. Moeten die ook 10 dagen in de vriezer? Enne, ik zal hun kont afkuizen hoor ;D! Ik moet geen bruine smurrie ;D.

Maar ik kan ze dus ook de pootjes en kop op laten eten? (Getver, er zit zelfs nog een ring om de poot - die moet er natuurlijk sowieso af). Ohhhh.... YUK!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 03 okt 2003, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#294
(Getver, er zit zelfs nog een ring om de poot - die moet er natuurlijk sowieso af). Ohhhh.... YUK!
Hoi Lizzy...ken je een fluitje van maken als je tenminste nog een cent kan vinden LOL LOL
Door geer
#295
En van die pootjes kan je met een beetje creativiteit hele handige rug-krabbertjes maken ;D
Door Lizzy
#297
Nah, ik wilde de pootjes en het kopje verwijderen, maar Leo heeft ze zo in de vriezer gemikt en hij gaat ze heel aan de honden geven, op een dag dat ik niet aanwezig ben!
Groetjes, Lizzy en bedankt voor de adviezen
Door sylvia
#298
Nah, ik wilde de pootjes en het kopje verwijderen, maar Leo heeft ze zo in de vriezer gemikt en hij gaat ze heel aan de honden geven, op een dag dat ik niet aanwezig ben!
Groetjes, Lizzy en bedankt voor de adviezen
er is dus toch nog een barf grens te verleggen ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door