Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Angelique schreef: Zomaar even tussendoor.  :biggrin2:

Bij wecken moet ik altijd denken aan het huis van mijn oma die met haar 80 jaar een megagrote moestuin had en het ooit vertikte om maar iets weg te geven. Dus alle groenten en fruit werd geweckt of in de vriezer gedaan. Ondertussen ging ze voor de leut dagelijks natuurlijk boodschappen doen, de potten en vries waren "voor nood".  :biggrin2:
Toen ze naar een verpleegtehuis ging hebben mijn ooms en tantes letterlijk een container moeten laten komen om alle weckpotten, die een garage vulden en waarvan sommigen er al langer dan tien jaar stonden, te dumpen.
Te knagen waren haar "potjes" niet, want er stonden tig dennenbomen rond haar tuin en oma was niet zo secuur om de naalden uit te sorteren, dus die kreeg je er gratis bij op je bord  :-X
Hahahaha, wat een geweldig verhaal joh ;D ;D ;D ;D
Door Lizzy
K&D schreef: Jaaa....zo ken ik er nog eentje.... ;D

Zo kreeg mijn schoonzus vroeger (ze was een jaar of 14) van opa een toetje. Lekkere ingemaakte peren, of pruimen.
Jaaaaaaaaa.....zei opa.....die bint nog van't vorige hoes uut de tuun....
Owwww...zei m'n schoonzus....en daar ben je al 16 jaar weg. Dan zijn die dingen ouder dan dat ik ben... :biggrin2: :P

Maar ja...als je 2 oorlogen hebt meegemaakt dan denk je anders over voedsel weggooien.  ;)
Whahahaha  ;D ;D ;D

Maarrrr, heeft ze het opgegeten?
Door Martine-Tom
Lizzy schreef: Hoe bang moet je zijn voor botulisme bij geweckte groenten?
:o dat is een dwarsstraat waar ik nou noooit aan gedacht zou hebben
Door Ruisje
Angelique schreef: Zomaar even tussendoor.  :biggrin2:

...
K&D schreef: Jaaa....zo ken ik er nog eentje.... ;D

...
Conclusie: Laat je nieuwe hobby niet uit de hand lopen! Weck met mate... :biggrin2:
Door koekje
Niet. Dat risico is echt te verwaarlozen.
Grevo-teunie heeft er eens een blogje aan gewijd en dingen nagezocht, maar die vond de kans dat god zoiets zou doen ook minimaal.
Door Lida. S
Wij hebben nog een weckketel staan die we niet meer gebruiken. Ook hebben we nog aardig wat weckpotten. Als er interesse is, stuur me maar een mailtje.
Door MarijeEnBoomer
Lida. S schreef: Wij hebben nog een weckketel staan die we niet meer gebruiken. Ook hebben we nog aardig wat weckpotten. Als er interesse is, stuur me maar een mailtje.
Ik kan hem voor je ophalen in den haag Liz! Als Lida hem mee wil nemen tenminste  ;)
Door keetje
koekje schreef: Niet. Dat risico is echt te verwaarlozen.
Grevo-teunie heeft er eens een blogje aan gewijd en dingen nagezocht, maar die vond de kans dat god zoiets zou doen ook minimaal.
Grevo-teunie???
Door -Saskia-
MarijeEnBoomer schreef: Ik kan hem voor je ophalen in den haag Liz! Als Lida hem mee wil nemen tenminste  ;)
Ik rijd iedere dinsdag DH-Grunn-DH. Kan hem ook even oppikken.
Door Lizzy
Lida. S schreef: Wij hebben nog een weckketel staan die we niet meer gebruiken. Ook hebben we nog aardig wat weckpotten. Als er interesse is, stuur me maar een mailtje.
Oh jee :o :biggrin2:! Is het toevallig een elektrische?
Door keetje
Wij zijn eruit, we willen een ketel, nu nog welke? Ik denk dat ik toch voor een volautomatische ga. En dan die weckpotten. Ik zie nu overal die platte maar hoe zit het eigenlijk met die potten die we gewoon als voorraadpotten in de keuken hebben staan, met zo'n beugel om de deksel? Kan je daar ook in wecken? Die noemen we toch ook weckpotten?

Maar dan nog speelt de vraag, wat is het nut, behalve de lol dan, als je al een Sedonia en 3 vriezers hebt. Wie helpt me over de streep?? Ohja, 1 keer wecken en dan kost het verder geen energie meer, wat de vriezer dus wel kost.
Door Angelique
keetje schreef: Wij zijn eruit, we willen een ketel, nu nog welke? Ik denk dat ik toch voor een volautomatische ga. En dan die weckpotten. Ik zie nu overal die platte maar hoe zit het eigenlijk met die potten die we gewoon als voorraadpotten in de keuken hebben staan, met zo'n beugel om de deksel? Kan je daar ook in wecken? Die noemen we toch ook weckpotten?

Maar dan nog speelt de vraag, wat is het nut, behalve de lol dan, als je al een Sedonia en 3 vriezers hebt. Wie helpt me over de streep?? Ohja, 1 keer wecken en dan kost het verder geen energie meer, wat de vriezer dus wel kost.
Lol moet maar genoeg zijn toch  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door