Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#2988681
Sinds vandaag ben ik met een andere eetmethode gestart en teneinde wat gevarieerd te eten, is het handig om dan zo nu en dan ook tofu te eten.

Ik dacht dat je dat gewoon 'rauw en onbereid'  in de sla kon eten, maar van wat ik zo op internet lees, is dat niet smakelijk.
Voor dit dieet mag ik de eerste 2 weken geen olie of ander vet gebruiken, dus bakken is geen optie.
Marineren in ketjap o.i.d. ook niet.

Heeft iemand een goede tip voor mij, anders gaat de tofu de kliko in en dat is dan weer tegen mijn principe van het niet weggooien van voedsel.

Het is overigens tofu die ik van de Appie heb, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt, daarom meld ik het maar even.
Door Lizzy
#2988684
Tofu is sowieso goor. En zeker als je er niks mee mag. Nou kun je de plakjes dun snijden en in een goede anti aanbaklaag pan wel bakken zonder vet natuurlijk. En er op het laatst dan veel knoflook bij doen. En dan is het nog steeds goor, maar goed..... eetbaar.
#2988686
Lizzy schreef: Tofu is sowieso goor. En zeker als je er niks mee mag. Nou kun je de plakjes dun snijden en in een goede anti aanbaklaag pan wel bakken zonder vet natuurlijk. En er op het laatst dan veel knoflook bij doen. En dan is het nog steeds goor, maar goed..... eetbaar.
;D ;D ;D helemaal mee eens. Ik kan er wel van  :puke: We kregen het in china ook yakkie bah.
Door Borke
#2988688
:-[ oeps Lizzy, je bevestigt mijn vooroordelen  :'(
In mijn beleving is het net rubber.
Dus koken is ook geen goed idee?

Jij eet het helemaal niet Lizzy?
Ook niet gebakken in de olie o.i.d.

Als jij het al niet eens smakelijk kunt krijgen, dan is het voor mij waarschijnlijk een brug te ver ???
Door Martine-Tom
#2988693
Ik eet geen soja meer, ooit wel eens tofu geprobeerd maar vond het echt niet te eten.
Als je je eraan wil wagen...zo klein mogelijk maken en heeeeeeeeeeeeeeel veel kruiden enzo erop gooien, mss dat er dan nog iets van te maken valt  :P
Door Borke
#2988701
-Annemarie- schreef: Ik kwam laatst deze tegen: http://happyherbivore.com/recipe/homema ... fu-yogurt/


Een tofu/smoothie achtig iets. Niet geprobeerd, want ik eet geen soya. Maar wellicht de moeite van het proberen waard?  :-\
Bedankt voor de tip, maar hier zitten alweer ingrediënten bij die ik in deze fase nog niet mag eten.

Het wordt het favoriete recept van Martine & Lizzy: kliko.
Over 2 weken mag ik wel olie etc., maar dan is die tofu al niet goed meer.

Dit is trouwens wat ik sinds vandaag doe: Metabolic Balance Dieet
http://www.metabolic-balance.com/nl/ern ... nzept.aspx
Ik eet wel wat vaker feta van schapenkaas of vlees, vis.

Geweldig leerzaam toch hier op BP  8) :biggrin2: ;D
Iedereen bedankt voor het meedenken  :-*
#2988704
Ik haalde vroeger tofu bij de indische afhaal in amsterdam, die was echt verrukkelijk! Geen idee hoe ze dat maakten, zat in een pittige zoetzoutzure saus. Ik eet het zelden, maar vind het niet vies. Ook niet geweldig lekker. Inderdaad veel kruiden erbij, sambal, knoflook, what ever. Knapperig gebakken kan, maar bij de chinees is het vrij zacht, dan vind ik het ook wel lekker, door de smaak die zij eraan geven. Daar zit iig veel knoflook door.
Door Martine-Tom
#2988706
Je zou het dan mss met de oven kunnen proberen, klein snijden, kruiden en alles wat je lekker lijkt en mag erop en in de oven mikken tot het op voedsel begint te lijken  :biggrin2:
Door Borke
#2988711
Esther Q schreef: Nou ja, kliko, Astrid, kom op nou, je kunt het toch op zijn minst wel proberen :P
Dan wacht ik toch eerst op een goed recept van een ervaringsdeskundige die zegt dat het lekker is  ;D
Dat mis ik nog even  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door