Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Berna
#2984959
Mijn reu is pas vader geworden. De dekking vond plaats na 1 juni, dus moet zijn DNA profiel worden vast gelegd.
Ik moet zo toevallig even met pupsel langs de da dus ik bedacht dat ik dat dan meteen ook wel kon regelen (bespaard weer een ritje).
Nu zit ik te zoeken op de site van de RvB. Volgens de assistente moest ik zelf een formulier brengen, maar dat vind ik dus nergens.

Iemand een idee? Gaat dus om de verplichte dna afname voor afstammingscontrole van de pups.

Heb weinig zin om voorrij kosten te betale  aan de rvb te betalen als de da het ook kan.
#2985085
ik heb dit gevonden:
11.Ik wil mijn dekreu inzetten op of na 1 juni 2014. Er is nog geen ISAG 2006 DNA-profiel van mijn reu. Wat nu?

Bij voorkeur is het DNA-profiel van de hond beschikbaar bij de dekaangifte.
U kunt via de website een DNA-profiel aanvragen.
Het is mogelijk om het DNA af te laten nemen door een praktiserend dierenarts of door de buitendienstmedewerker bij de nestcontrole. De fokker is verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van het ISAG 2006 DNA-profiel van de ouderdieren, vastgelegd door een geaccrediteerd laboratorium voor DNA-afstammingscontrole.
#2985090
Zal de rasvereniging maar ff vragen.
De dierenarts was zo vriendelijk kosteloos een swab te nemen en een briefje met krabbels en stempels erbij te doen. Dan kan ik het zelf doorsturen. Want ook zei wisten het niet. Verschil per ras.

Op de site van de raad kom ik er niet uit. Als het zo niet lukt dan ga ik wel naar de fokker toe als de de chipper komt. Kun ze het nog een keer doen.
#2985492
Je moet op de website van RvB een formulier invullen,  geld overmaken (geloof 63 euro)  en dan komt er iemand langs op afspraak.  Tenzij je erbij kunt zijn als ze chip komen zetten bij de pups dan kunnen ze t dan ook doen dat scheelt je 35 euro voorrijkosten.
#2985584
Ik heb inmiddels al antwoord van de rasvereniging;
In Nederland is dit oa het Van Haeringen Laboratorium. Op de website van het lab, onder klantenservice, vindt u de knop Inzendformulieren. Deze kunt u invullen en opsturen. U  moet dan aanvragen H205, profiel vastleggen hond. Het DNA van uw hond wordt dan ook vastgelegd in de Database. 
#2985598
Berna schreef: Ik heb inmiddels al antwoord van de rasvereniging;
In Nederland is dit oa het Van Haeringen Laboratorium. Op de website van het lab, onder klantenservice, vindt u de knop Inzendformulieren. Deze kunt u invullen en opsturen. U moet dan aanvragen H205, profiel vastleggen hond. Het DNA van uw hond wordt dan ook vastgelegd in de Database.
Maar heb jij het eerst aangevraagd via de raad? en betaald? Ik heb van van haeringen een keertje een tweetal swabs gekregen en een formulier. Ben benieuwd of ik die gewoon kan gebruiken.
#2985752
**Jillaroo** schreef: ja en dat mag volgens mij weer niet, want de reu moet op dat adres wonen.... maar wat zei de raad?
Nee hoor dit is niet waar. De reu mag gewoon naar het nestje komen als de chipper komt. Zo gaan wij het ook doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door