Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Mieke-Navajo
#2984055
Hallo,

Ik lees voornamelijk mee, maar nu voel ik mij wel genoodzaakt jullie mening te vragen.

Als ik de vriezer open doe (kist model) dan zijn de binnenwanden bekleed met ijs, helemaal bovenin is daar ook wat lucht tussen gekomen en ik kon het er zo afbrokkelen.
Het hangmandje daar zaten de porties in maar ik kwam er vanmorgen dus achter dat de bovenste laag zacht was, ik ben wat gaan voelen en het grootste diepe stuk waar het meeste vlees ligt daar is alles knoei hard nog en ijskoud, in het zij vakje alles wat bovenop ligt alleen zacht aan de bovenkant.

Het lijkt wel alsof het bovenste deel niet goed vriest.. Ik heb nu al mijn vlees op 1 hoop in dat grote diepe stuk gedaan en vraag mijzelf nu af, is mijn vriezer stervende?

Bestaat er zoiets als een vriezer dokter? Onderin vriest hij wel goed, bovenin dus niet.
Kan het zijn dat de vriezer vreemd gaat doen als die onder een minimale inhoud komt? (ik ben hem aan het leegmaken voor een grote bestelling)

Groetjes,
Mieke
Laatst gewijzigd door Mieke-Navajo op zo 31 aug 2014, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#2984083
lauraV schreef: denk dat je de vriezer ff moet ontdooien zodat de deksel weer goed sluit en optimaal kan vriezen
+1

Toevallig heb ik afgelopen week weer al onze vriezers leeggehaald en laten ontdooien. Dit doe ik altijd als er ruimte is om heen en weer te schuiven en er grote bestellingen in het vooruitzicht zijn. Ook gelijk onze eigen vriesladen onder de koelkast.

Ik heb 1 kist en hoewel hier alles nog knoerthard was, was het onderin de vriezer veel kouder (-30) dan bovenin En dat is logisch, want de klep gaat regelmatig open en alles wat bovenin ligt krijgt dan warme omgevingslucht. Zo onstaat er meer vocht en dat vriest weer tegen je wanden aan. In mijn kist zat tot ongeveer de helf van de wanden wat ijs, onderin helemaal niks. Als er teveel ijs opzit kan de kou er niet meer goed doorheen en stijgt de temperatuur, plus dat als helemaal bovenin een laag ijs zit de klep niet meer goed sluit.

Regelmatig ontdooien en ijs weghalen dus! ;)
Laatst gewijzigd door Ruisje op zo 31 aug 2014, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Mieke-Navajo
#2984104
Ontdooid, schoongemaakt, rubbers schoongemaakt en rooster uitgezogen...

Binnenkant heeft een geheel blinkend beeld en hij bromt niet meer zo  :o

Wish me luck, ik hoop zo dat mijn vleesjes morgen bevroren zijn!!! (Van wat er zacht was geworden)
Door Ruisje
#2984110
Mieke-Navajo schreef: Ontdooid, schoongemaakt, rubbers schoongemaakt en rooster uitgezogen...

Binnenkant heeft een geheel blinkend beeld en hij bromt niet meer zo  :o

Wish me luck, ik hoop zo dat mijn vleesjes morgen bevroren zijn!!! (Van wat er zacht was geworden)
Komt vast goed met je vriezer!
Ik zou wel de vleesjes die wat zacht geworden waren het eerste opvoeren.
En voortaan vaker ontdooien en ijs weghalen. ;)
Door BusKay
#2984114
Mieke-Navajo schreef: Ontdooid, schoongemaakt, rubbers schoongemaakt en rooster uitgezogen...
Binnenkant heeft een geheel blinkend beeld en hij bromt niet meer zo  :o
Wish me luck, ik hoop zo dat mijn vleesjes morgen bevroren zijn!!! (Van wat er zacht was geworden)
Tja... Of het is morgen gratis vleesjes afhalen....
Waar woon je ook weer???  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik wil je echt niet bang maken hoor.....

                    \ | /
                  ( @ @ )
~~~~~oOOo~(_)~oOOo~~~~~~~~
Gebruikersavatar
Door Mieke-Navajo
#2984122
En bedankt  :biggrin2:

Ik woon in Elburg, dat ken jij toch niet  :tease:

2x per jaar schoonmaken? Hij is op 28 april 2014 aangezet en vandaag dus schoongemaakt of zou ik hem 3x per jaar meepakken zodat ik deze ellende voorkom?

Ik ga hem denk ik gewoon ontdooien als ik zoveel ijsvorming zie en dan pas als bijna al het vlees op is.

Mocht hij nou stuk zijn morgen, dan pb ik jou Buskay! Mag jij mijn vleesjes als dank voor alle support ophalen.  8) lief he van mij?
Door BusKay
#2984126
Mieke-Navajo schreef: En bedankt  :biggrin2:

Ik woon in Elburg, dat ken jij toch niet  :tease:

2x per jaar schoonmaken? Hij is op 28 april 2014 aangezet en vandaag dus schoongemaakt of zou ik hem 3x per jaar meepakken zodat ik deze ellende voorkom?
Ik ga hem denk ik gewoon ontdooien als ik zoveel ijsvorming zie en dan pas als bijna al het vlees op is.
Mocht hij nou stuk zijn morgen, dan pb ik jou Buskay! Mag jij mijn vleesjes als dank voor alle support ophalen.  8) lief he van mij?
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Voor een kilootje of 100 rij ik graag  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik ga hem denk ik gewoon ontdooien als ik zoveel ijsvorming zie (vanaf een centimeter of 5 zou ik toch beginnen ja)

Rubbers nog wel in orde?? Want ik vind het toch wel rap in 4 maandjes.....(serieus...)

Ik wens je alvast een fijne nachtrust......  ??? ??? ???
Laatst gewijzigd door BusKay op zo 31 aug 2014, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Mieke-Navajo
#2984136
Ik zie serieus niks geks aan die rubbers.... geen scheurtjes, gaten, hoekjes eraf...

Ik voel aan mijn water dat hij nu als de brandweer werkt! Maar het is geen 100kg.. Ben juist over een week weer toe aan een nieuwe bestelling van rond de 150 euro....
Door BusKay
#2984139
Mieke-Navajo schreef: Ik zie serieus niks geks aan die rubbers.... geen scheurtjes, gaten, hoekjes eraf...
Ik voel aan mijn water dat hij nu als de brandweer werkt! Maar het is geen 100kg.. Ben juist over een week weer toe aan een nieuwe bestelling van rond de 150 euro....
Gelukkig maar dat de rubbertjes ok zijn...
Water van de brandweer is niet te vertrouwen  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Hmmm... 150 euro.... maar je mag ook storten hoor....
Laatst gewijzigd door BusKay op zo 31 aug 2014, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Mieke-Navajo
#2984174
Hihihi :D :D :D :D  ik doe de kraan zelf wel los ;)

Die 150€ doneer ik aan de meneer en mevrouw die mijn vleesjes brengen, dan kan ik mijn hondjes weer een paar maandjes eten geven...

Zat mij nu ineens te bedenken, kan het er ook mee te maken hebben dat ik die vriezer te pas en on pas opendeed?
Hij staat in mijn appartement, op huiskamer temperatuur, van de zomer was het hier dik 35 graden en die klap (koud/warm) moest meneer de vrieskist 3 a 4 maal per dag opvangen. Ik heb besloten het systeem nu om te gooien, 1 keer daags eruit halen voor 1 dag en dan in de koelkast en het er 's avonds uithalen...

Denk zelf dat dát nog wel eens het probleem kan zijn... En natuurlijk dat filter meer in de gaten houden, het trekt toch stof aan en zeker zo'n apparaat wat in huis staat waar ook mijn honden leven en katten..
Door Ruisje
#2984180
Mieke-Navajo schreef:
...
Zat mij nu ineens te bedenken, kan het er ook mee te maken hebben dat ik die vriezer te pas en on pas opendeed?
....
Yep! ;)
Door BusKay
#2984230
Mieke-Navajo schreef: Hihihi :D :D :D :D  ik doe de kraan zelf wel los ;)

Die 150€ doneer ik aan de meneer en mevrouw die mijn vleesjes brengen, dan kan ik mijn hondjes weer een paar maandjes eten geven...

Zat mij nu ineens te bedenken, kan het er ook mee te maken hebben dat ik die vriezer te pas en on pas opendeed?
Hij staat in mijn appartement, op huiskamer temperatuur, van de zomer was het hier dik 35 graden en die klap (koud/warm) moest meneer de vrieskist 3 a 4 maal per dag opvangen. Ik heb besloten het systeem nu om te gooien, 1 keer daags eruit halen voor 1 dag en dan in de koelkast en het er 's avonds uithalen...

Denk zelf dat dát nog wel eens het probleem kan zijn... En natuurlijk dat filter meer in de gaten houden, het trekt toch stof aan en zeker zo'n apparaat wat in huis staat waar ook mijn honden leven en katten..
Constant open en dicht is natuurlijk niet goed... Er vormt zich dan rijp op de wanden en dus ijs.
Waarom niet eens open voor 2 of 3 dagen en dan ontdooien in de koelkast???
1 spaar je energie op je koelkast,
2 het vlees voor een hond bederft niet zo snel....

Suc6
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door