Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2983020
Ik kan het hier helaas niet plaatsen maar zag net op de nieuws site van rtvnh een filmpje waar mijn haren van overeind kwamen  >:(
De politie schiet in Amsterdam agressieve hond neer
En degene die het filmde moest nog lachen ook  >:(
Heb net rtvnh berichtje gestuurd
Schoften
Arm dier  :'(
Laatst gewijzigd door kiara op vr 29 aug 2014, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#2983025
Tja, ik weet niet hoor, maar ik kan die politieagent ergens wel begrijpen als er twee agressieve honden op hem afstormen.
Probeert nog eerst ze af te schudden door 2x te schieten zonder op de honden.
En het lachen van de ooggetuiges van de dames is duidelijk door stress...Sommige mensen gaan dan lachen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2983029
Ik hoor ze op het filmpje ook juist zeggen dat ze het zo errug vinden en meer lachen uit ongemak zoals Irish ook opmerkt.

Ook is in het filmpje te zien hoe die honden samen op die agent af stormen en bovendien is er in geen velden of wegen een eigenaar te zien omdat ze zouden zijn losgebroken uit de woning... Bovendien hadden die honden ook al een voorbijganger gebeten.
Het schieten is in mijn ogen daarom pure zelfverdediging in deze situatie.
Gebruikersavatar
Door pluk
#2983034
Kan aan mij liggen maar ik zie twee honden die los gaan omdat ze zijn ontsnapt.
Volgens mij stormen ze ook niet op die agent af maar stond hij gewoon precies op de kortste route naar het grasveld.

Misschien voortaan de agenten van de  hondenbrigade op zoiets af sturen? Die kunnen hopelijk anders reageren...
deze staat al zenuwachtig te hupsen als ze nog aan de andere kant van de straat staan
Vraag me ook af of die agent geschoten zou hebben als het een ander ras of ander type hond was geweest?
Door Borke
#2983041
De echte schuldige hier is de eigenaar die de honden in deze situatie laat komen...  >:(

Overigens niet naar het filmpje gekeken, ik zie op het nieuws al genoeg ellende tegenwoordig  :'(
Door renate1985
#2983042
Stom genoeg heb ik gekeken naar het filmpje  :'(
Ik zie 2 honden rennen en 1 ervan rent de agent onderste boven. Daarna zijn ze op het veld een beetje gek aan het doen en word er 1 raak geschoten.

Ik zie geen agressie in de honden.

Triest dat dit is gebeurd. Waarschijnlijk is meneer agent bang voor honden en kan dit voor hem best angstaanjagend geweest zijn. Vooral ook omdat de honden kennelijk al iemand gebeten hadden vooraf.
Door Irish
#2983047
Tja als jij de melding krijgt als agent dat de hond al een voorbijganger heeft gebeten en een auto heeft gemold dan zijn ze niet ''gezellig aan het keten buiten''.

Ik hoor overigens wel geblaf en gedoe richting de agent, dus of dat nou even vriendelijk is.

En rtvnh kan er al helemaal niks aan doen. Die zenden gewoon het nieuws uit wat er gebeurd ::)

Ik weet niet wat ik in de situatie van deze agent zou hebben gedaan, maar ik kan me wel voorstellen datie het gedaan heeft.
Door keetje
#2983048
Ik zie geen agressieve honden, maar is ook een filmpje, ik was er niet bij. De agent wordt niet ondersteboven gelopen, hij struikelt over een randje ofzo. Ik vind het een zielige vertoning. Wel sneu om te zien hoe de ene hond zich om de andere bekommert.  :(
Gebruikersavatar
Door kiara
#2983089
Even verkeerde titel okee maar deze honden zijn absoluut niet agressief
Ze zijn onzeker en dan kan er angstagressie ontstaan dat wel
En die agent is gewoon een sukkel, of hij struikelde over iets van stoep randje of ze eigen benen
Want als je omvalt als agent zijnde door zo'n hondje mag je wel is wat meer aan sport en of evenwicht balans doen lijkt mij
En er staat in het verhaaltje erbij dat ze al iemand hadden gebeten maar waarom??
Ik had ook een keer een chi in mijn kuit hangen bij de hondenschool liep alleen langs
Is toch ook niet op geschoten
Nee dit zijn zo tevoren Staffords en die zijn per definitie gevaarlijk  ::)
En inderdaad de schuld ligt bij de eigenaar, maar het kan iedereen wel is gebeuren dat je hond ontsnapt, je weet daar de achterliggende reden niet van
En de hondenbrigade ja hmm misschien wel beter opgelost weet niet
Een hond die echt agressief is en iets of iemand wil bijten cq doodmaken gaat niet op deze manier op iets af
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2983109
kiara schreef: Even verkeerde titel okee maar deze honden zijn absoluut niet agressief
Ze zijn onzeker en dan kan er angstagressie ontstaan dat wel
En die agent is gewoon een sukkel, of hij struikelde over iets van stoep randje of ze eigen benen
Want als je omvalt als agent zijnde door zo'n hondje mag je wel is wat meer aan sport en of evenwicht balans doen lijkt mij
En er staat in het verhaaltje erbij dat ze al iemand hadden gebeten maar waarom??
Ik had ook een keer een chi in mijn kuit hangen bij de hondenschool liep alleen langs
Is toch ook niet op geschoten
Nee dit zijn zo tevoren Staffords en die zijn per definitie gevaarlijk  ::)
En inderdaad de schuld ligt bij de eigenaar, maar het kan iedereen wel is gebeuren dat je hond ontsnapt, je weet daar de achterliggende reden niet van
En de hondenbrigade ja hmm misschien wel beter opgelost weet niet
Een hond die echt agressief is en iets of iemand wil bijten cq doodmaken gaat niet op deze manier op iets af
Misschien moeten ze jou voortaan bellen bij dit soort calamiteiten....50 seconden filmpie en voila een perfecte analyse van het hele gebeuren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door