Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#2981834
Wie heeft er een Sedona droger? Ik overweeg een grotere droger te kopen en heb eigenlijk mijn zitten gezet op een Sedona. Vanwege een geldelijke meevaller komt zo'n ding nu binnen handbereik.
Ze zijn best wel prijzig maar ik denk dat ik dat er best uithaal, al is het alleen al voor de lol die ik ervan heb. :)
Ik heb nu een everin look-a-like droger met 5 roosters en daar duurt alles zo verrekte lang in. Ik had deze week banaan, kiwi en appel gedroogd maar er kwam maar geen eind aan dat drogen en de banaan is nog steeds niet echt droog maar misschien wordt dat ook nooit helemaal droog en zie ik het fout.

Dus wie oh wie?
Door Anne in Zweden
#2981847
Ik heb een Sedona, maar gebruik die niet om fruit te drogen. Het "probleem" met de Sedona is dat ie zich keurig aan de ingestelde temperatuur houdt: stel je hem in op 45 graden (ivm levend houden van je enzymen), dan droogt ie dus op 45 graden. Een Excalibur kan als ie is ingesteld op 45 graden rustig tien graden hoger drogen (ik had schommelingen tot 15 graden boven de ingestelde temperatuur!), daardoor droogt die natuurlijk sneller.

Banaan wordt overigens nooit zo knapperig als gedroogde banaan uit de winkel, herinner ik me van vroegah. Dat komt doordat die winkelbanaan wordt voorbehandeld met iets, en op een hogere temperatuur gedroogd.

De Sedona doet dus gewoon wat ie moet doen, het hangt allemaal af van de temperatuur die je instelt. Ik ben in ieder geval blij met m'n Sedona - juist omdat hij dus braaf de temperatuur behoudt die je instelt.
Door keetje
#2981852
Ok, ik hoor overwegend positieve berichten over de sedona ook omdat je die half vol zou kunnen laten draaien en omdat hij 2 vennen heeft dus ook op halve kosten? Ik wil kruiden, fruit, groente (voor ons maar ook voor de nijnen en caafjes) en snacks voor Luna en de katten. Gewoon veelzijdig dus. Voor kruiden heb je dus een lagere temp. nodig dus hij moet gewoon instelbaar zijn wat betreft tem.
Maar jij bent dus overwegend tevreden.
Maar ik snap eigenlijk niet wat je "probleem" is met de keurig ingestelde temp. ?

Weet je, het is best een prijs die je ervoor neer moet leggen dus ik wil niet over 1 nacht ijs gaan,...maar,...hij moet er al wel zijn als de Zeeman thuis komt.  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#2981918
keetje schreef: Ok, ik hoor overwegend positieve berichten over de sedona ook omdat je die half vol zou kunnen laten draaien en omdat hij 2 vennen heeft dus ook op halve kosten? Ik wil kruiden, fruit, groente (voor ons maar ook voor de nijnen en caafjes) en snacks voor Luna en de katten. Gewoon veelzijdig dus. Voor kruiden heb je dus een lagere temp. nodig dus hij moet gewoon instelbaar zijn wat betreft tem.
Maar jij bent dus overwegend tevreden.
Maar ik snap eigenlijk niet wat je "probleem" is met de keurig ingestelde temp. ?

Weet je, het is best een prijs die je ervoor neer moet leggen dus ik wil niet over 1 nacht ijs gaan,...maar,...hij moet er al wel zijn als de Zeeman thuis komt.  :biggrin2:
Geen probleem juist! Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens! :biggrin2: Ik ben heel blij dat de Sedona zich zo braaf aan de temperatuur houdt; voorheen had ik een Excalibur, en ik werd er echt ongemakkelijk van dat een externe thermometer 65 graden aangaf terwijl ik 47 had ingesteld. Excalibur heeft daar wel een verklaring voor (luchttemp versus temp van het te drogen product), maar dat zat me toch niet lekker.
Door keetje
#2981934
Ok, sorry, verkeerd begrepen, al snapte ik al niets van die aanhalingstekens.  :biggrin2:

Ik lees nergens iets negatiefs over de Sedona, behalve dan misschien de prijs.
Door Anne in Zweden
#2981941
keetje schreef: Ok, sorry, verkeerd begrepen, al snapte ik al niets van die aanhalingstekens.  :biggrin2:

Ik lees nergens iets negatiefs over de Sedona, behalve dan misschien de prijs.
Ja, die is niet iets om bulderend over te lachen nee. :-X Maar er is een nieuweverbeterdenunógschonerwassende Sedona op de markt gekomen een tijdje geleden. Misschien is het oudere model ergens voor een vriendelijker prijsje te vinden? Wat is de goedkoopste die je hebt gevonden? Kijk anders eens bij http://www.perfektegesundheit.de: http://www.perfektegesundheit.de/shop/p ... ts_id=1793

Die nieuwe versie is trouwens nóg duurder, zie ik net: 455 €...  :crying:
Door Anne in Zweden
#2981946
365 is ie bij Perfekte Gesundheit. Is een uitstekende webwinkel, heb daar al miljoenen uitgegeven voor keukengadgets. :biggrin2: Binnen Duitsland is ie verzendkostenvrij, woon je in de buurt van de grens?
Door Anne in Zweden
#2981952
keetje schreef: Ach, 365,00 und keine versandkosten uber 150,00 of lees ik dat fout?
Ja, verhip, laatste kolom! Dus voor slechts :biggrin2: 365 € gratis in NL bezorgd inderdaad.
Door keetje
#2981953
Zie je wel, mijn Duits is toch (nog) redelijk.  :biggrin2:

Maar dan zit je wel met terugsturen als er iets mee aan de hand is. Dat is dan weer niet gratis.
Door Anne in Zweden
#2981956
keetje schreef: Zie je wel, mijn Duits is toch (nog) redelijk.  :biggrin2:

Maar dan zit je wel met terugsturen als er iets mee aan de hand is. Dat is dan weer niet gratis.
Dan is er altijd wel een lijntje de grens over. :biggrin2:
Door keetje
#2981957
:biggrin2:

Maar ik ga er niet van uit dat het kapot gaat want dn zou je niets meer kopen.  :)

Ik zit nu te dubben, overleggen met meneer Keetje of gewoon kopen?
Ik slaap er een nachtje over, denk ik maar, als hij vanavond belt dan heb ik het er, denk ik, over anders niet.  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door