Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2981204
Ik heb een Hurom, is de amerikaanse variant geloof ik. Ik ben er heel erg tevreden over :) Ik heb deze: http://www.slowjuice.nl/hurom-hf-series ... oCj7zw_wcB

In eerste instantie wilde ik een andere, die nog langzamer draaide (ook een rvs hurom) maar de verkoper raadde me dat af. Volgens hem kon je daar wat hardere groentes niet goed mee persen. Ik heb inmiddels geprobeerd: meloen, ananas, braam, komkommer, paprika, tomaat, appel. De pulp is droger dan mijn oude sapmachine (solis juice fountain pro) en het schuimt ook veel minder (wat een grote ergernis was bij die oude). En met name het bramensap deed me echt versteld staan hoe goed dat ging, maar eigenlijk gaat alles heel goed. Schoonmaken is ook heel makkelijk.
#2981221
OK... Heb jij al harde groenten geprobeerd als biet? En winterpeen? Want dat lukt niet, zonder dat ie vast loopt.... Ja, als ik het in hele kleine stukjes snijd. Maar daar heb ik geen zin aan..... Hoe gaat bladgroenten bij jou?
#2981253
Lizzy schreef: OK... Heb jij al harde groenten geprobeerd als biet? En winterpeen? Want dat lukt niet, zonder dat ie vast loopt.... Ja, als ik het in hele kleine stukjes snijd. Maar daar heb ik geen zin aan..... Hoe gaat bladgroenten bij jou?
Nog niet geprobeerd, maar kan straks wel eens wat groenvoer proberen :biggrin2: Ik denk trouwens dat dat beter gaat als je er wat zachts door heen gooit, zoals komkommer oid ;)
#2981351
Ik heb een cooksense (nu in de aanbieding bij tarwegraskoning.nl) en ik ben erg tevreden met wat hij aankan. Hij werkt gestaag door zonder herrie. Wel moet je alles kleiner snijden dan bij een sapcentrifuge (die gebruik ik meestal voor de hondengroentenmix). Het schoonmaken vind ik wel vrij veel werk.
#2981367
Die ziet er exact zo uit als de versapers! Dat is dus nu mijn ervaring ook, dat alles klein gesneden moet zijn (tenzij het zacht is) en al met al heb ik er meer werk aan als aan mijn Champion Juicer. Ik vind het schoonmaken trouwens ook een bleh klus (maar dat vind ik bij al die dingen). Pers jij er ook tarwegras mee?
#2981377
Ik heb een versapers en pers daar zonder problemen harde groenten mee. Ik snijd het in stukken zodat het in het gat past. Kleiner niet eigenlijk en hij is nog nooit vastgelopen. Ik heb dan weer problemen met het persen van bleekselderij.
#2981382
hannabelgje schreef: Ik heb een versapers en pers daar zonder problemen harde groenten mee. Ik snijd het in stukken zodat het in het gat past. Kleiner niet eigenlijk en hij is nog nooit vastgelopen. Ik heb dan weer problemen met het persen van bleekselderij.
Dus ook geen probleem met biet en wortel?

Bleekselderij gaat hier ook niet geweldig.
#2981679
Lizzy schreef: Die ziet er exact zo uit als de versapers! Dat is dus nu mijn ervaring ook, dat alles klein gesneden moet zijn (tenzij het zacht is) en al met al heb ik er meer werk aan als aan mijn Champion Juicer. Ik vind het schoonmaken trouwens ook een bleh klus (maar dat vind ik bij al die dingen). Pers jij er ook tarwegras mee?
Aan tarwegras ben ik nog niet toegekomen, maar het zou moeten kunnen volgens de fabrikant.
Bleekselderij vind ik niet lekker dus dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar harde dingen zoals winterwortel, biet  en de kern van een ananas maalt hij rustig fijn. Bladgroente voer ik gedoseerd in (of samen met iets hards).
Het lijkt mij dat de versapers dit ook makkelijk aan moet kunnen.
#2981775
Nadia schreef: Ik heb hem nu een paar jaar
Ben er niet tevreden over. 450 euro was dat k*t ding. Hij is nu werkeloos.
Waarom ben jij niet tevreden Nadia?
(ik heb er ook nog 450 voor betaald. Dat is sowieso 150 euro meer dan vandaag de dag :-X).
#2981794
Omdat ik alles heeeeeeel klein moet snijden.. Hij snel vast loopt. Ik enkel bladgroente niet kan persen. Dus tarwegrasshot vergeet het maar.
Geperste appelsap vind ik bijvoorbeeld heerlijk. Maar als de appels ook maar iets melig zijn slaat hij alles naar de rand en word het in de zeef een grote brei.
Sommige dingen gaan wel echt heel goed hoor..
Maar ik vind het gebruik gemak beneden pijl.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door