Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2980387
Onze ouwetje wilt nog zo graag mee het bos in, maar we merken dat de wandeling van onze vakantieplek ernaartoe, hem aan het nekken is, van de DA mag/kan hij nog een minuut of 15/20 per keer wandelen, alleen van en op het park zorgt ervoor dat deze tijd al bijna benut is, hij geniet nog zo van zijn boswandeling dat we nu overwegen om een kar aan te schaffen zodat we hem erin mee kunnen vervoeren, zodat hij  quality time heeft in het bos.
Wie heeft tips, welke fietskar/buggy/bolderkar is daar het meest geschikt voor.
Hij is een labrador van 30 kilo, die zelf niet meer makkelijk ergens in kan stappen, dus lijkt mij een bolderkar geen optie omdat je dan iedere keer 30 kilo ergens in en uit moet tillen. Is een fiets kar dan wel een goeie optie? Kan hij daar stabiel in zitten/liggen?

Ons lijkt zoiets wat: http://www.zooplus.nl/shop/honden/benches/hondenfietskar/220587#more.

Er is vast wel iemand die ervaring heeft met een oudere hond vervoeren, overigens is het voor alsnog de bedoeling dat we lopend met hem gaan om hem te vervoeren, vandaar de duwstang.
Gezien de bedragen, zijn leeftijd zou het ook om een gebruikte gaan.
Wat zijn je ervaringen met dit soort karren, zijn er alternatieve, of heb je er zelf eentje die nog goed is te  koop, ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2980399
Ik heb deze: http://www.eilandshop.nl/index.php?c=45&p=210  en ben er erg tevreden over. Word compleet geleverd, dus met duwstang en met fietsstang. Hij is ruim, licht en makkelijk in te klappen.  Kan tot 45 kilo beladen worden.
Enige is dat als ze met hun kont achterin gaan zitten dan kiept ie om, maar dat was met de originele doggy ride ook al het geval. In dat geval kan je er een extra standaard onder laten zetten of een mama-standaard op je fiets monteren. Ik gooide altijd een knuffel, of mn jas op die plek, zodat ze daar niet kon gaan hangen.
Door Lil
#2980403
Die van zooplus lijkt op die van Itek. Ik heb die van Itek. Werkt perfect en Boris (kruising labrador, 28 kg) vindt het heerlijk om erin te liggen.
Ik ken het gevoel van  quality time willen geven (en rijd daarom zelf met de auto naar het veld). De kar van Itek kun je heel zwaar belasten in verhouding, 1 nadeel: hij heeft geen rem en hij is met de wielen erop net te breed voor door de deuropening. Nog een tip: zo'n standaardwiel stuurt bijna niet, het loont zich echt om daar zo'n duur zwenkwiel op te zetten.
Door smulpaap
#2980404
Ik denk idd dat zo,n brede kar een goede keuze is . Ik zie er alleen geen antislip bijstaan . Dat heb ik weer wel in mijn oude roestbak .
Noa van mij stapt er gemakkelijk in en uit , juist omdat de kar breed is en niet al te hoog
Noa zou er ook in kunnen zitten /liggen . Maar dat doet ze niet . Ze staat , als ze in de kar is altijd te gluren door het raam  :biggrin2:
En ja verder is het gewoon ideaal met zo,n oude bes . Ze kunnen overal mee naar toe . Noa vind het bos ook nog steeds geweldig maar als ze die hele ronde op eigen pootjes zou moeten doen dan raakt ze echt overbelast .
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2980414
[quote="smulpaap"]
Ik denk idd dat zo,n brede kar een goede keuze is . Ik zie er alleen geen antislip bijstaan . Dat heb ik weer wel in mijn oude roestbak .
Noa van mij stapt er gemakkelijk in en uit , juist omdat de kar breed is en niet al te hoog
Noa zou er ook in kunnen zitten /liggen . Maar dat doet ze niet . Ze staat , als ze in de kar is altijd te gluren door het raam  :biggrin2:
En ja verder is het gewoon ideaal met zo,n oude bes . Ze kunnen overal mee naar toe . Noa vind het bos ook nog steeds geweldig maar als ze die hele ronde op eigen pootjes zou moeten doen dan raakt ze echt overbelast .
[/quote]

Bij Ikea kan je goede antislip matjes halen en zelf op maat maken. Ik heb er een vetbed in liggen. Flow vind de koets nog steeds geweldig.
Door sella
#2980419
Ik heb de doggyride de luxe gehad voor Buffel als pup, maar het bleek dat ik Diego van 45 kg halverwege de wandeling erin moest laten.
Zat er dus en een pup van 12 kg in en een volwassen duitse herder van 45 kg.
Ik ben van het rosariumpark via de wilgenkade over de hoge brug naar het padlaan gelopen met de heren. Toen kwam broer me tegemoet om me te ontlasten.
Ik had dat in 15 minuten gered, en dat was verbijsterend.
Ik heb hem toen doorverkocht aan iemand die haar hond moest revalideren na 2 keer een ed operatie.
Ik gebruikte hem ook als boodschappenkar achter de fiets :-[
Maar goed, ik zou dus als het nodig was zo weer een doggyride deluxe kopen omdat ze zo ontzettend licht lopen, en ik geen kreunen hoorde op oneffen terrein.
Ik heb de gewone doggyride ook gehad, maar die verkocht omdat we geen wandelset erop konden zetten.
De look a likes vindt ik erg duur en hebben vaak een lager gewicht wat erin mag. Ook vindt ik de aansluiting minder en het comfort.
Door keetje
#2980431
Wij hebben ook de doggyride deluxe. Dus het coplete set met duwstang. We hebben er toen een extra fietskoppeling en een standaard bijgekocht. Dat laatste vond ik toch wel erg handig omdat hij dan veel stabieler staat met instappen als de fiets ervoor zit. We hebben er niet meer heel vaak gebruik meer van gemaakt met Keet maar het was zeker een uitkomst. Hij fietst lekker licht en is goed wendbaar. Staat nu netjes uit elkaar, is ook heel eenvoudig allemaal, op de zolderverdieping en als Luna straks ook stram gaat worden ofzoiets gaan we er zeker weer gebruik van maken. Ohja, ik gebruikte hem ook als boodschappenkar. :biggrin2:
Door Cathy
#2980438
Extreme schreef: Onze ouwetje wilt nog zo graag mee het bos in, maar we merken dat de wandeling van onze vakantieplek ernaartoe, hem aan het nekken is, van de DA mag/kan hij nog een minuut of 15/20 per keer wandelen, alleen van en op het park zorgt ervoor dat deze tijd al bijna benut is, hij geniet nog zo van zijn boswandeling dat we nu overwegen om een kar aan te schaffen zodat we hem erin mee kunnen vervoeren, zodat hij  quality time heeft in het bos.
Wie heeft tips, welke fietskar/buggy/bolderkar is daar het meest geschikt voor.
Hij is een labrador van 30 kilo, die zelf niet meer makkelijk ergens in kan stappen, dus lijkt mij een bolderkar geen optie omdat je dan iedere keer 30 kilo ergens in en uit moet tillen. Is een fiets kar dan wel een goeie optie? Kan hij daar stabiel in zitten/liggen?

Ons lijkt zoiets wat: http://www.zooplus.nl/shop/honden/benches/hondenfietskar/220587#more.

Er is vast wel iemand die ervaring heeft met een oudere hond vervoeren, overigens is het voor alsnog de bedoeling dat we lopend met hem gaan om hem te vervoeren, vandaar de duwstang.
Gezien de bedragen, zijn leeftijd zou het ook om een gebruikte gaan.
Wat zijn je ervaringen met dit soort karren, zijn er alternatieve, of heb je er zelf eentje die nog goed is te  koop, ik hoor het graag.

Wij gebruiken dagelijks de kar voor een 16 1/2 jarige , ze kan er zelfs van voor zelf in stappen en de achter kant helpen we even
Door smulpaap
#2980443
Ik was het merk er vergeten bij te zetten . Maar ook hier de doggyride de luxe , en inmiddels al 7,5 jaar oud
Eerst intensief in gebruik als fietskar en nu dagelijks als omakoets
Door hamada
#2980465
Wij zijn zeer tevreden over het merk Innopet. Ook wat betreft wendbaarheid en gemak in het bos.
Ze hebben ook een fietsbuggy die als buggy te gebruiken is.
http://innopet.nl/pages/sporty-trailer-ips050-2.php

Ik denk dat het in ieder geval handig is om te proberen welk model goed bevalt. Er zijn zaken waar ze diverse modellen en merken op voorraad hebben.
Succes met je zoektocht. Hier leverde de buggy veel plezier voor Ramses op, die ook nog zo graag naar het bos wilde...
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2980676
Dank voor jullie reacties  :)
Ik ben me gek aan het zoeken  :D op internet naar info over de door jullie gebruikte karren.
De optie van alleen een buggy valt af(oa innopet), voor ons is deze te hoog, en wellicht gaat hij toch ooit eens achter een fiets, dan is daar geen optie voor.
Van Itek kan ik geen grote vinden, dan alleen de medium tot 30 kg, mijn grote vriendelijke reus schommelt er dan weer net op dan weer iets erboven(nou ja iets, 3 kg  ;)), en al er ooit een andere labje komt is het ook fijn als deze wel boven de 30 kg uitkomt hij/zij er ook nog in mee kan.

De doggy ride lijkt me wel wat, maar vind de prijs ook erg stevig. En ik vraag me af hoe de instap is, op internet lijkt deze me toch wat aan de hoge kant, de achterflap is niet helemaal te openen, alleen een wat kleinere middenstuk achterop.

@ Els volgens mij heet die jij hebt de doggyhut, als ik de plaatjes goed bekeken  heb heeft deze aan de achterkant dat je de hele flap open kunt doen, zodat de hond makkelijk(er) in kan stappen, klopt dat?
En hoe is de neuswiel? Bij sommige merken zie ik een foto van een wel erg kleine neuswiel, zeker met het duwen op bosgrond/zand lijkt me dat erg zwaar duwen. En hoe is de bodem? Bij sommige merken lees je dat de bodem verstevigd/hard is, met antislip, hoe is dat bij die van jou, is de bodem hard, of moet je daar voor stabiliteit voor m'n ouwetje alsnog een plank oid erin doen?

@Lil, je geeft aan dat je het jammer vind dat er geen rem op zit, waarom vind je dat? Zijn er eigenlijk karren met rem, en wat voor nut heeft het(ook gezien de buggyfunctie)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door