Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Irish
#2978681
Ike schreef: Eigenlijk zit in nu midden in dit vraagstuk  :-\
Ik mis Ike vreselijk  :-[ en daarnaast de "gewoonte" 21 jaar een hond om me heen te
hebben gehad.
Wil wachten met een beslissing te nemen omdat ik nu niet iets overhaast wil doen, wachten tot het ergste verdriet wat is gezakt en m'n draai n beetje gevonden heb zonder Ike.
ik denk dat we dan een betere afweging kunnen maken of we opnieuw
een hond zouden willen of niet meer.
:-* :-* :-* :-* :-* :-*
Door Pluto
#2978683
Nadia schreef: Zo is ze :D

Ik denk trouwens dat er later best nog iets 'voor' Dwayne erbij komt als hij dat wilt. Ratje, cavia oid.
Ml zou graag een baardagaam willen. Lijkt mij ook leuk. Behalve het voer wat ze krijgen. Dat is gewoon een no-go.

Een papegaai lijkt me ook geweldig. Maar ik denk dat ik die rotzooi niet kan hebben ::) daarnaast vragen ze teveel tijd. Eigen kipjes lijkt me ook leuk.

Ach, als ik de lotto win stop ik met werken en krijgen we een kinderboerderij ;D
Ach, zelfs Joke voerde onze logerende agaam alles wat de dierenwinkel ons verkocht, levend, springend en wel! Dus dat lukt jou ook wel.

:biggrin2:
:-*
Door Lida. S
#2978690
jarenlang stond 'een hond' bovenaan mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag en voor sinterklaas. Pas toen ik 12 jaar was kreeg ik een hond. Daarna heb ik nooit meer zonder gezeten (ik ben nu 58). Meestal kwamen er twee honden bij als er 1 hond wegviel. Uiteindelijk had ik 9 honden. Nu heb ik nog maar 7 honden (3  grote en 4 kleintjes). De kleintjes zijn al redelijk op leeftijd (12, 13 en 14). Als er nu weer 1 weg valt komt er beslist weer eentje bij. Geen pup, maar gewoon weer een 'afdankertje'  van middelbare leeftijd. We hebben de ruimte en de tijd, en wat heel belangrijk is, een hele goede oppas voor als we eens weg zouden moeten. Ik kan me mijn leven niet voorstellen zonder hond(en).
Door keetje
#2978691
Ik kan niet zonder dieren dus als Luna er niet meer zou zijn komt er zeker een hond terug, liefst een bulletje en dan een bejaarde, uit het asiel ofzo. Aangezien ik er vanuit ga dat Luna nog tenminste 8 jaar meegaat :biggrin2: ben ik dan ruim over de 60 en om dan nog aan een pup te beginnen, nee dus. Na de konijnen komen er geen nieuwe meer. Cavia's weet ik nog niet en de papegaaien gaan mij overleven. Katten? Ik weet het niet, de zusjes zijn nu 6 en Theo zowat 16. Ik denk dat als er 2 weg zouden vallen er 1 terug komt, en dan wel een oud kneusje uit het asiel. Dan zijn we allemaal oude kneusjes bij elkaar.
Door sella
#2978693
Wij weten dat er wel weer een hond komt dan, maar geen duitse herder meer. Dat laat mijn lijf niet toe, en dat is niet eerlijk tegen de toekomstige hond.
Wij hebben gekozen voor de grote poedel, intiligent, minder harend, wel heel veel aktie nodig en dat kan ik wel bieden aan een hond die max 25 kg weegt.
Mijn hart bloed bij het idee geen duitser meer, hebben we dat landgoed met 8 hectare ja dan komen er weer duitsers.
Anders moet verstand boven hart preveleren :P
Door Mowgli
#2978694
Ik ben niet zo'n hondenmens. Van anderen vind ik honden enorm leuk, maar zelf een hond hebben... nee...

Toen Pugsley gestorven was, wilde mij Schatz eigenlijk geen nieuwe kat, omdat hij bij het voorgoed  afscheid nemen bij zijn vorige huisdieren en ook bij Pugsley te veel pijn had in het verleden. Dat wilde hij niet meer.
Maar ik was erg eenzaam en miste de rituelen en het gezelschap van Pugsley (welke mijn eerste kat was), dus toen kwam toch al vrij snel Mowgli.

Ik kan er nu niets over zeggen. Als ik zie hoe anders Mowgli is dan Pugsley; hij heeft echt een gebruiksaanwijzing. Het is moeilijk om op vakantie te gaan omdat Mowgli niet lang alleen kan zijn en wij daarom dus een cat sitter moeten regelen. De cat sitter kun je niet verplichten om de hele dag thuis te blijven. In een pension willen we hem ook niet onderbrengen, omdat we dat toch niet optimaal vinden en hij dan gevaccineerd moet zijn tegen allerhande ziekten.

Mijn verstand zegt dus nu eigenlijk "Nee, geen nieuwe kat". Maar Mowlgi is zó jong, dat we daar de komende 12 jaar hopelijk niet over na hoeven te denken.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2978702
Als Piwi, mijn grasparkiet van nu 7, zou overlijden, komt er geen nieuwe meer. Ik ben dol op het ventje, vandaag mijn vader op bezoek, die staat er nog steeds van te kijken hoe zo'n schuw parkietje (weigert bij bezoek te komen) zich door mij laat pakken (vinger tegen buik duwen en hij staat er al op) en in de kooi laat zetten.. Alleen bij mij.. Ik heb er een parkietje bij gezet, die heeft maar 2-3 jaar geleefd, maar Piwi is een alleenzijnvogel.. (met zijn spiegelbeeld natuurlijk :smitten: )

Ik zou dolgraag een tweede hond willen.. Liefst zo snel mogelijk, helaas laat onze huisvesting (en mijn gebrek aan diploma) dat niet toe.. Tegen de tijd dat Jacy 10+ is, kan ik dan wel weer over een 3e nadenken, vriendlief niet.. Zien we dan wel  ;)
Ik ben nu verliefd op de border, maar duitse herders trekken ons ook wel, maar ik zie dat hele HD-gebeuren niet zitten.. Oertypes ook qua uiterlijk, maar ik zou niet tegen het gejoel kunnen, dus daar moeten we ook nog wat naar zoeken..
Nadia schreef: Zo is ze :D

Ik denk trouwens dat er later best nog iets 'voor' Dwayne erbij komt als hij dat wilt. Ratje, cavia oid.
Ml zou graag een baardagaam willen. Lijkt mij ook leuk. Behalve het voer wat ze krijgen. Dat is gewoon een no-go.

Een papegaai lijkt me ook geweldig. Maar ik denk dat ik die rotzooi niet kan hebben ::) daarnaast vragen ze teveel tijd. Eigen kipjes lijkt me ook leuk.

Ach, als ik de lotto win stop ik met werken en krijgen we een kinderboerderij ;D
Zó denk ik er ook over!!
#2978721
Jazeker!
Wij willen na deze 2 boeven nog 1x 2 grote honden. Dat duurt nog heel lang want de jongens worden heel oud :D

Ook komt er volgend jaar een kerkuil. Daar gaan we mee vliegen ( niet jagen)  onder begeleiding van een valkenier. Hij gaat ons in alles begeleiden.
#2978753
Na het te jong overlijden van eerst Sem en later Bono, en met de niet bepaald hoopvolle levensverwachting van Liz in mijn achterhoofd, roep ik al een tijd 'hierna niet meer' Om mij daarna te realiseren dat ik niet compleet ben zonder hond.
Dus ja, zeer waarschijnlijk zal er weer een hond komen  :) 
#2978772
Na het konijn komt er geen konijn meer. Katten weet ik nog niet. Ze zijn ook pas 5, 4 en 3 en gaan hopelijk nog heel lang mee.
Na mijn corgi zou ik heel graag weer een corgi willen. Eigenlijk wil ik nu al een tweede erbij, maar dat gaat even niet.
De cavia's blijven en ook de kippen. Als mijn eend gaat hemelen komt er geen nieuwe meer denk ik.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2978780
Ben bang dat er altijd honden zullen zijn, hoewel het aantal wel minder zal worden met de tijd. De kippen worden ook nog vervangen en daarvan zie ik zelfs nog wel een uitbreiding in de toekomst  :biggrin2: Ander spul zoals konijnen trekt me niet meer. :-\
#2978794
Hier zijn in één week tijd 2 katers overleden vorige maand. Nu nog twee poezenzusjes over, en die zijn 11 jaar oud. Voor nu komt er geen nieuwe kat bij, en misschien wel nooit weer.
We hebben sinds 2,5 jaar een hond, ze is nu 3 jaar oud. Ik kan me geen leven meer zonder hond voorstellen. Op dit moment komt er geen tweede bij, misschien als ze wat ouder is dat we er dan anders over denken. Maar voor nu heeft zij (en wij) genoeg aan haar hondenvriendjes en vriendinnetjes die we heel regelmatig mee wandelen nemen.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2978800
Absoluut !!!

Er komt in ieder geval nog een labje bij, en we twijfelen over een ander ras erbij, maar dan moeten we eerst verhuizen (en kijken hoe het dan gaat lopen)

Katten komen er denk ik niet meer, manlief is geen kattenmens en hoe dol hij ook was met Pepper en Dopie (en nu met Max en Beer) hij heeft liever alleen honden ....
Gebruikersavatar
Door joel
#2978836
We hebben pas Trio moeten laten gaan en Gorgie is onze laatste oude poes, ze is nu 16.....
Na haar geen katten meer. We hebben nu Qadir van 3 jaar en willen daar geen eigen hond meer bij maar wel honden blijven opvangen voor stichting Voordewindhond
Gebruikersavatar
Door pike
#2978839
Ik denk daar de laatste tijd heel veel over. Ik heb er nu drie, de laatste die er bij is gekomen, Duc, heeft epilepsie. Dat trekt toch wel een enorme wissel. Op mijzelf maar ook op de andere honden. Een ongestoorde nacht is hier zeldzaam want hij moet er altijd uit. Soms wel 2 keer. Ik weet niet wat ik in de toekomst wil. Ik weet wel dat zolang Duc leeft er geen andere hond bij komt. En ik denk ook dat er nooit meer meer dan één hond komt. Denk ik ::) ik wordt zelf ook wat ouder. Een ander ras misschien maar daar ben ik nog lange niet uit .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door