Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door martine
#29785
??? ??? ??? ???
ben ondertussen overtuigd maar weet niet wat en hoe
heb ondertussen mijn voorraad borsten billen van kalkoen fasant parelhoen en hele kwartels in de diepvries gedaan (is kertseizoen he en dit leken me ook de gezondste dieren ) ook een potie lam voorgesneden
met been. ik zal wel wennen aan vlees is me verteld
gaf maar 1 maal per dag eten (goed???)
gaf brokken lam rijst en duck duck afwisseld van smaak
geef ook yougurt en honing in de winter. werk met snoepjes vooral kaas en sorry hoor vegetariche snoepjes geef ook schapevet afwisseld met lijnzaadolie schapevet wel klaargemaakt in blokjes afwisseld puur of met look zo zag het er tot vorige week uit. geef nu minder korrel maak soep en rijst en krijgen als dessert
een bil of borst wat ze ondertussen met smaak opeten
even suggesties voor de werkhonden het kleine grut later anders kan ik niet meer volgen Xabba Dobermann 4 jaar 36 kg energiek gespierd niet zenuachtig in perfecte conditie niet te dik Zoezoe 3 jaar koningspoedel 29 kg naar mijn smaak te lui maar ben Dobermann gewoon reu en teef beiden gecastreerd
heb nooit eten afgewogen hebben altijd gekregen wat zo opkonden en raar maar waar heb zelfs geen dikke teckels een ras dat toch aanleg heefd wat stellen jullie voor ???
Gebruikersavatar
Door chooky
#29786
Je geeft dus nu nog wel wat brokjes begrijp ik?
Doe je dat bij dezelfde maaltijd? Ik zou er eigenlijk zo'n 6 uur tussen laten zitten aangezien het maagzuur de zuurtegraad aanpast aan wat er binnenkomt. Als er eerst brokken binnenkomen is de zuurgraad laag en kan (!!) het problemen opleveren bij rauwe botjes die een hogere zuurgraad nodig hebben.
Wat bedoel je met soep?
En waarom geef je rijst?
Als de honden nog geen botjes gewend zijn zou ik beginnen met iets zachts. Kippenekken of vleugels. misschien ook wel kwartels, aangezien dit kleine vogeltjes zijn, maar ik heb ze nog nooit gegeven, dus dit weet ik niet zeker.
In het begin kan je tussen 20 en 30 gram per kilo lichaamsgewicht aanhouden. Voor de energieke hond wat meer als voor de ander.
Door martine
#29943
??? ??? ???
bedankt chooky
is allemaal wel ingewikkeld in het begin maar bedankt voor jullie hulo
ja ik gaf de brokken nog samen met de rest dus niet meer nu ok !
rijst ja weet niet waarschijnlijk omdat ik brokken rijst en lam geef en daarom denk dat ze rijst nodig hebben ???
met snoepjes bedoel ik tijdens de training probeer dagelijks te trainen en dan gaat er 1 blok kaas voor de beide honden door met een blok bedoel ik niet een hele ronde zenne maar zo blok gesneden zonder randen weet niet hoeveel gr let er nooit op zal vandaag een weegschaal gaan kopen ben niet echt een keukenprinses voor jullie lijkt het allemaal zo simpel moet nog veeeel ;D ;D ;D leren zal Roger eens laten komen koken :o :o :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door