Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2978526
Ik heb een jaar of 4 geleden gezegd dat ik wil gaan afbouwen. En wat overleed niet meer terug zou komen en dat ik terug wil naar 2 hooguit 3 honden en daarbij ook wat kleinere honden.
Inmiddels zijn 2 van de 4 katten dood. Nu nog 1 van 16 en 1 van 11. De cavia's zijn dood, mijn vlaamse reus is dood, bijna alle vogels zijn dood. We hebben nu nog 4 honden waarvan 2 oudjes en 1 senior. Smokey zou dan de jongste zijn maar gezien zijn gedrag kan ik niet veel met hem. Dus er komt nog 1 pup bij (volgende week worden ze geboren) en dan is het voorlopig even klaar.
Door lianneke
#2978530
O, zeker wel. Mijn eerste hond kreeg ik op mn tiende van mijn vader, alhoewel mijn moeder het er niet mee eens was, van een boerderij. Daar liep ik uren mee door de polders van de Alblasserwaard.
Ik had haar zestien jaar. De  volgende kwam van de dierenbescherming, liep ik uren mee door de Bieschbos. Werd zestien jaar. De volgende kwam en bleef na de scheiding bij mn ex, omdat ik naar een rijtjeshuis verhuisde en ik dat Blije Bram niet aan wilde doen, hij was altijd buiten.
God, wat heb ik hem gemist.
Toen ging ik naar Groningen, er kwamen twee honden en nu zwerf ik uren over de klei en door de bossen.
En als ik dit zo schrijf, denk ik, er is niks, of ik ben niks, verandert...
De andere huis/tuindieren zoals de kippen, kat en nog wat zwem en water beesten zijn altijd welkom maar ik kan zonder.
Door Irish
#2978534
Katten hoeven van mij niet meer, ik ben geen kattenmens.
Konijnen ook niet, te veel werk en gedoe. Vang nu andermans nijntjes op, zodat een ander nijntje wat ik opvang niet alleen zit, maar wil er eigenlijk al heel lang mee stoppen.

En hoewel ik niet zonder honden kan leven (in de tijden dat de ene hond overleed voordat er een nieuwe was ging ik honden opzoeken. Zo had ik toen ik een jaar of 12 was een hondje, border collie, die eenzaam vaak bij de schutting lag en die ging ik dan knuffelen (voor zover ik er bij kon) Op geven moment kreeg de eigenaar dat in de gaten en mocht ik regelmatig hondje knuffelen. Was achteraf best wel brutaal van mij, maar goed  :-[

Maar goed, mijn leven is op dit moment dusdanig instabiel dat het al moeilijk is voor mijn huidige honden te zorgen, dat ik zolang in deze situatie zit er zeker geen nieuwe honden bij komen!
#2978542
Heel kort, ja. Heel simpel, volgend jaar komt er hopelijk alweer één bij. Daarna wachten we tot Tay een jaar of 7 is, zodat ik een opvolger heb voor de sport. We hebben wel een maximum van 4 honden afgesproken, dus 2 honden per persoon, waarvan er dus één met pensioen gaat en de andere net begint. Zo hopen we ervoor te zorgen dat geen enkele hond iets te kort komt. Dus als Tessa nog leeft als Tay 7 is, dan wachten we nog even, want een nieuwe hond mag niet ten koste gaan van de oude.

Ik kan me dus ook niet voorstellen dat we geen honden in huis hebben.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2978544
Ja, er komt zeker wel weer wat bij als er 1 komt te overlijden.
Maar niet voordat Djessy echt volwassen is.
Mocht Darky komen te overlijden voordat Djessy pups heeft gehad (mits alle testen goed zijn bij haar) dan wil ik graag een teefje uit eigen nest aanhouden. Als Darky er nog is als Djessy pups krijgt, dan mag en kan ik niks aanhouden en zal ik geduld moeten hebben.

Meer dan 3 honden worden het sowieso niet. Daar heb ik mn handen vol genoeg aan.
Er loopt nu 1 kat en zou eigenlijk nog wel een vriendinnetje voor hem erbij willen, maar ml ziet dat niet zitten. Maximaal 4 dieren is wat hij graag wilt en dat zal ik ook moeten respecteren.
Gebruikersavatar
Door Else
#2978545
Ja! Ook weer een herdershond (misschien geen duitse, dat weet ik nog niet).
Ondanks dat ik soms gek wordt vd haren en ik met een kleintje erbij niet zoveel tijd meer heb voor mijn hond als eerder zou ik toch heel graag hierna weer een hond willen. Ik vind het mega kaal zonder hond en hou erg van lange wandelingen maken en trainen met m'n hond.

We hebben ook een kat, als die doodgaat wil ik graag een kat weer maar ik vrees dan mijn man daar anders over denkt.....
Door Lil
#2978564
Katten komen er niet meer. Ik ben niet zo'n kattenmens.
Zonder hond vind ik heel erg moeilijk, maar het is wel heel erg van de omstandigheden afhankelijk of er een hond komt.
2 honden vind ik het beste, dus ik hoop echt dat Boris nog een hele tijd hier blijft. Op dit moment zou het erg lastig zijn om bij Jones een andere hond te zetten. Een pup kan ik niet nemen en een  herplaatser heeft altijd extra begeleiding nodig. Dat gaat hem niet worden als er twee honden met extra begeleiding nodig zijn, maar wie weet komt er tegen die tijd wel een hond op mijn pad die weer helemaal in de situatie past en waarmee het perfect gaat.
Door Nadia
#2978574
Katten wilde wij sowieso niet meer. Wij kunnen een kat niet bieden wat ze nodig hebben. Ik mis ze nog steeds. Maar het is beter van niet.

Honden vind ik lastig. Ik vind 2 + een baby wel heel zwaar. Om de verdeelde aandacht. Maar ook met uitstapjes enzo. Zowel uitstapjes met als zonder hond. 2 is lastiger onder te brengen. En ik vind toch wel lastiger mee te nemen.
Ondanks ik de staf super geweldig vind is Kain de laatste. Ik moet er met hun dikke terriër kop teveel tijd en energie insteken om ze te "krijgen" zoals ik wil. Het is met andere honden altijd opletten etc. Aysa daarentegen is duizend keer zo makkelijk.
Dus wij willen sowieso terug naar 1 hond. Ik vind de Beauceron zo  geweldig dat ik na aysa weer een wil. Maar of dat meteen zal zijn dat weet ik niet.

kan ook goed zijn dat er ooit een nakerd komt. Yordi vind die zo geweldig.
Door boskat
#2978580
Ik denk het niet,heb nu nog 6 katten,en 1 gekke dalmaat.
Katten zijn we al aan het "afbouwen " via natuurlijke weg,is alleen wel heel erg moeilijk ,is een mooi rood boskatkitten die ik ook wel erg graag zou willen,maar gebruik mijn verstand en doe het niet.
Lijkt me ook wel eens leuk om weg te kunnen gaan zonder oppas te regelen voor de katten ,na 40 jaar huisdieren ,ben wel bang dat ik toch niet zonder kan :-[
Door lightning
#2978592
Nee, wil geen hond meer als de 2 van mij er niet meer zijn. Kyra is al aflopende zaak en Rainbow zal nog wel een paar jaar mee gaan. Waarschijnlijk worden de katten ook afgebouwd, maar ben ik nog niet uit. Helemaal geen huisdier zal hem niet worden, zal altijd wel huisdieren houden. Maar ben op dit moment in mijn leven even bezig met mezelf en dat is al vermoeiend genoeg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door