Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jolanda**
#2977749
Border collie's zijn natuurlijk geen jachthonden. Dit is ook een van de redenen waarom ik voor een border collie gekozen heb. Maar je zou misschien verwachten dat er toch iets van jachtinstinkt in zit, al is het maar een piep klein beetje.

Maar vandaag is Kyra officieel echt gezakt als jachthond, ze bakt er werkelijk niks van!
Ze liep vandaag tot 2x toe langs een konijn. Ze rook wel iets, zocht er naar maar kon hem niet vinden, zelfs niet toen ze er langs liep met een afstand van 15cm!

Er is waarschijnlijk een groep konijnen hier ziek. Eerder deze week lagen er al 3 dode konijnen bij elkaar (2 volwassenen en 1 jonge) Dit konijn liep op 10 meter van waar de dode konijnen hebben gelegen.
Het konijn van vandaag is denk ik ook ziek aangezien ze geen enkele poging deed om weg te komen terwijl ze ons toch zeker aan had horen komen en een betere verstopplek voor handen lag.
Ik weet niet wat Kyra gedaan had als ze het konijn had gevonden, maar ik had niet beter van haar verwacht :D
Door miik
#2977756
Haha, herkenbaar, hier zouden ze ook zakken als een baksteen !
Alhoewel, geld een wegrennende kat ook als "wild" ? Want dan maken ze nog een kleine kans....
Jaren terug kwam mijn Joy met een jonge eend in haar bek uit de berm, ik schrok en riep laat los... en ze liet het eendje los en die wandelde zo weer weg....  :o
Geen idee waarom ze dat eendje in eerste instantie meenam...
Door **Jolanda**
#2977761
miik schreef: Haha, herkenbaar, hier zouden ze ook zakken als een baksteen !
Alhoewel, geld een wegrennende kat ook als "wild" ? Want dan maken ze nog een kleine kans....
Jaren terug kwam mijn Joy met een jonge eend in haar bek uit de berm, ik schrok en riep laat los... en ze liet het eendje los en die wandelde zo weer weg....  :o
Geen idee waarom ze dat eendje in eerste instantie meenam...
Omdat het een leuk speeltje is? ???

Erg zijn die borders he.

Katten, pfoeh, nog voordat ik de straat uit was had ze er alweer 1 op een muurtje gezien en ik kon nog net op tijd 'nee' roepen.
Katten vallen niet onder wild, maar onder huisdieren.
Gebruikersavatar
Door Manon
#2977815
haha, ja, dat is ideaal van borders.
Die van mij vind het soms wel leuk om achter een wild konijn aan te gaan, om ze dan in te halen en dan proberen ze al blaffend mijn kant op te drijven. Helaas voor haar denken de konijnen er meestal anders over en roep ik haar terug als ik vind dat ze te dicht bij het wild komt (of te lang er achteraan zit) (en gelukkig is het een bc en zal ze dus altijd luisteren ;))
Door smulpaap
#2977861
Wij waren eens op vakantie in Lauwersoog , het krioelde van de konijnen om ons vakantiehuisje . Tessa onze JRT ging elke ochtend van het trappetje af en ging op haar platte kont naar de konijnen zitten te kijken  :biggrin2: Ze taalde er niet naar .
Het is een zwemmertje en ze heeft eens heel voorzichtig een jonge Meerkoet te pakken genomen , ik had zoiets van wat doet ze nou ? Ze kwam naar me toe ... kijk dan eens
En ik zag wat er loos was , heel verzwakt
Door Lil
#2977978
Ideale honden. Heb het nu voor het eerst even iets moeilijker met een hond en konijnen. Hoewel zolang het stil zit kan ik terugroepen, zodra het rent dan wordt dat heel veel moeilijker.
Door jasmijn
#2978001
Chihuahua's kunnen er ook wat van, loop hier greregld in een gebied waar het stikt van de hazen, konijnen en egeltjes.
Er komen geen anderen honden dus haku mag daar soms los van mijn.

Hij heeft geen idee wat er om hem heen gebeurd en gaat lustig achter motjes aan en probeert te ruiken aan vliegjes die in de lucht voor hem zweven  ::) ;D
Voor al de motjes jacht is te grappig voor woorden, op zijn achterpoten hups hij er snuffelend achter aan  :2funny:


Heb wel 1 keer gehad dat er een haas 1 meter voor zijn neus er van door ging, daar ging hij wel achter aan .
Echter toen de haas de bosjes in schoot was het piepende remmen, als net stads hondje kan je echt niet van het pad af hoor ;D

Katten zijn trouwens geen wild, katten zijn gevaarlijke en je moet zorgen dat ze niet in je buurt komen.
Dus die probeerde hij weg te blaffen, voor sommige katten hier in de buurt moet ik hem optillen die vallen aan  :-X
Niet alleen kleinen hondje, Femke heeft ook een paar keer klappen gehad  >:(
Gebruikersavatar
Door kiara
#2978027
mijn border bandit is wel en niet gezakt als 'jachthond'
Hij heeft een keer samen gewerkt met een spaans hondje die ging achter een haas aan en bandit dacht ach laat ik mijn vriendje is helpen en dreef de haas zo naar hem toe
Is niet zo goed afgelopen met de haas  ::) De spanjaard mocht ook niet meer los ( wist niet dat de spanjaard dat deed ,anders had hij toen al niet meer los gemogen)
Gebruikersavatar
Door RobinVC
#2978085
Oei, dan is Spike onze border collie een ander paar mouwen. Die gaat achter alles aan wat beweegt, tot wegvliegende eenden, in de hoop dat ze uit de lucht vallen  ::) Heeft er wel nog geen enkel kunnen vangen :D
Het enige wat momenteel op zijn palmers staat zijn 4 mollen (uitgegraven????), een veldmuis en een vogel die niet snel genoeg kon wegvliegen. ???
Gebruikersavatar
Door kiara
#2978092
Ha grappig he de verschillen
Bandit zoekt ook naar muizen was even vergeten
Heeft een keer een nestje gevonden met baby's maar deed niks en ik was er op tijd bij
Door **Jolanda**
#2978094
RobinVC schreef: Oei, dan is Spike onze border collie een ander paar mouwen. Die gaat achter alles aan wat beweegt, tot wegvliegende eenden, in de hoop dat ze uit de lucht vallen  ::) Heeft er wel nog geen enkel kunnen vangen :D
Het enige wat momenteel op zijn palmers staat zijn 4 mollen (uitgegraven????), een veldmuis en een vogel die niet snel genoeg kon wegvliegen. ???
Kyra probeert ook mollen te vinden. Van mij mag ze niet op zoek gaan naar mollen. Ik vraag me wel eens af in hoe verre ze die mollen echt kan ruiken en zal vinden. Tot nu toe heeft ze er nog geen gevonden.
Ik heb werkelijk geen idee wat ze zou doen als ze daadwerkelijk een mol vind of wanneer ze het konijn had opgemerkt. Er achteraan rennen als het weg was gerent? (ik denk niet eens dat ie was gaan rennen) Maar dan zou ze het echt als spel doen en niet met het idee om te jagen.

Ik vraag me ook af wat Duster zou doen. Zou hij het als een spelletje zien? Zou hij het konijn als een speeltje zien? Ik denk niet dat ze het diertje (bewust) zullen doodbijten.
Door Martine-Tom
#2978101
Tom wil buiten nog wel eens heel stoer doen naar konijnen...de rest vind hij te groot  ::)
Maar hij is wat door de mand gevallen vorige week, mijn oppashuis had een konijn wat heel de dag vrij door het huis hupst, Tom lag daar samen mee op de grond, speelde ermee, waste hem en sliep samen met het konijn...tja...sorry jongen nu ben je niet echt geloofwaardig meer  :biggrin2:

Katten binnen moet je voor oppassen, katten buiten zijn heul eng en moet je tegen blaffen als je de kans krijgt...niet er achteraan rennen want dan krijg je nog wel eens een mep  :-X
Gebruikersavatar
Door Sher
#2978112
Mijn lieve spaanse Noortje zakt niet als jachthond. Vanmorgen tijdens het wandelen (aan een lange lijn) heeft ze nog drie muizen naar haar maagje geholpen.  :-\
Volgens Noortje was het een hele fijne wandeling.  :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door