Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2976655
Marielle1988 schreef: Gister bramen geplukt met mams, om 22.00 uur 's avonds nog saus van gemaakt :uglystupid2: Lekker!
Vandaag alle meloenen van de grond afgelegd, door er stenen onder te leggen. Direct ook maar even geteld en het zijn er meer dan 30! en ik lust niet eens meloenen....

Ik zou graag ook voor de winter het eea plantjes in de tuin zetten, maarja als ik verhuis naar de tuin van de buurman is dat ook niet echt handig :/
Huh, meloenen? Geeft die vrucht in NL? Dan ben ik wel benieuwd wat voor soort dat is ;)
Door sella
#2977008
Als je denkt dat ze mogelijk rijp kunnen zijn, dan pluk je er 1 tje om te testen. Is hij nog te hard dan wacht je nog wat langer, is hij al zachter haal je er een paar van af en dan kan je iedere week of iedere dag een portie plukken.
#2977080
Irta schreef: Huh, meloenen? Geeft die vrucht in NL? Dan ben ik wel benieuwd wat voor soort dat is ;)
Ik heb de Galia-meloen staan. Ze groeien nu nog wel (ze staan gewoon buiten), maar ik hoop heel hard dat het nog even een paar dagen heel warm gaat worden!  :biggrin2:
#2977541
Vorige week komkommers ingemaakt, idee van hier opgedaan! Week laten staan, gisteren geproefd, zalig! Dus net weer aan de slag. Maar wat me nog nooit gebeurt is met jam of wat dan ook is nu wel gebeurt, m'n dekseltjes zijn bij 4 van de 6 potjes niet 'geplopt'. Ze staan dus nog bol... Wat heb ik fout gedaan en wat kan ik er nu nog mee? Echt zonde, baal >:(
#2977641
sella schreef: Als je denkt dat ze mogelijk rijp kunnen zijn, dan pluk je er 1 tje om te testen. Is hij nog te hard dan wacht je nog wat langer, is hij al zachter haal je er een paar van af en dan kan je iedere week of iedere dag een portie plukken.
Hebben we al gedaan maar die zijn kneiter hard. Maar de wespen eten ze al wel op  ???
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door