Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2977030
Auw..

Afgelopen week ben ik gestoken denk ik. Er zitten op mijn rechterarm twee bulten.
Het begon met een klein wit en ontzettend pijnlijk plekje. Ik was aan het schilderen en ineens had ik daar die plekjes. Een paar uur later werden de plekjes rood. Het jeukt, maar doet vooral ontzettend veel pijn.

Afbeelding

Na drie dagen voelt mijn arm nog altijd alsof hij er elk moment af kan vallen  ;)
De plekken zijn heel erg warm, rood en er zit een soort 'hard schijf' in.
Er is niet echt iets waarvan ik zeg dat het helpt. Ik heb nu biologische "jeuk weg" erop gedaan. Dat verkoelt maar neemt de pijn niet weg. De jeuk ook niet echt helaas.
Hoe meer ik de arm beweeg hoe dikker en pijnlijker het wordt.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Reactie op de verf lijkt me niet, ik droeg handschoenen en zat niet onder de verfspetters. Het lijkt toch gestoken, maar ik reageer ook nooit op muggenbulten.
#2977034
-Saskia- schreef: Dat zou ik ook zeggen. Ik herken het plaatje van m'n bovenbenen na een bosritje te paard.
Pijnlijk!  :-X
Dat dacht ik zelf ook, maar is dat niet gek 's avonds laat op stal (paarden stonden nog buiten)?
#2977098
Wat hier wel helpt tegen jeuk is koud compres (heb momenteel zelf 7 jeukende muggenbulten op bovenbeen). Helpt hier veel beter tegen de jeuk dan zalfjes ;-)

Omdat het zo dik is zou ik overwegen om er morgen even mee langs huisarts te gaan. Misschien dat er ontsteking bij is gekomen (heeft mijn moeder wel gehad op haar enkel. Ze had toen met avondvierdaagse meer last van de gestoken enkel dan haar (andere) verzwikte enkel  :-X)
#2977111
waarschijnllijk dazenbeet

wat je kan doen is iets tegen jeuk erop smeren en wond koelen.
Blijft plek uitbreiden + evt. koorts , dan naar HA voor AB kuurtje, omdat wondje dan geinfecteerd kan zijn.

heb zelf net mijn onderbeen van knie tot kuit geinfecteerd gehad door een steek van zo'n kl*t* beest
#2977115
Ik ben een week of 2 door een gewone mug op m'n arm gebeten. Net onder en achter m'n elleboog. De plek zag er precies zo uit -- enorme bult, warm, pijnlijk en jeuken... Ik heb er ook nestosyl opgedaan en het duurde een paar dagen voordat het weg ging.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door