Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Juul
#2966339
Nu ik een timer op mijn MP Stöckli heb wil ik graag kvv gaan drogen om voor Ep mee te nemen op vakantie.

Heb 'm net de hele middag op 40 graden gehad, maar ik moet even wennen dus, dit duurt (natuurlijk) wel wat langer. Wat is de maximum temperatuur waarop jullie kvv zouden drogen?
Door Skyline
#2966378
Tjah
Heb het zelf in een clatronic gedroogd
Die droogt vrij hoog

Bot splinters ben ik niet zo bang voor aangezien het al kleine stukjes zijn

Gebruik het zelf ook alleen als snack

Wil je het gaan drogen voor voeding dan zou ik niet hoger gaan als 40
Dan blijven de meeste voedingsstoffen vitamines en mineralen behouden
Door Juul
#2966860
Ja, voor voeding is de bedoeling. Mag ik hem vanf nu wel dag en nacht aanzetten, dit duurt een stuk langer als de Severin, maar die werd ook echt heel warm.
Gebruikersavatar
Door RobinVC
#2974948
Bij degomeat hebben ze KVV zonder bot (rund en hert geloof ik); bestel dit wel eens om snacks van te maken. Laat deze drogen op 50 graden in een sedona. Heb al gezien dat in sommige kvv (grof gemalen dan) toch redelijke stukjes bot inzitten; als je kvv zonder bot neemt sluit je dit probleem al uit.
Door Juul
#2976114
Epke heeft een eliminatie dieet, en krijgt haas kvv op het moment. Dus ik heb niet echt de luxe van kiezen. Maar ik heb nu al een kleine 10 kg gedroogd op 40 graden, en met een koelboxje kvv komen wij hopelijk de vakantie wel door.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2976174
Ik zet de droogoven altijd op 40 graden. Duurt idd wel wat langer maar dan weet ik iig zeker dat het goed gaat ;)
Alvast veel plezier op vakantie!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door