Wat een vervelende toestand allemaal! Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt en hoop dat dat zo blijft. Een normale discussie hierover draagt hopelijk bij aan wat meer respect naar elkaar als dingen niet lopen zoals gehoopt.
Ik heb nu 2 keer een lijntje gans/hooglander georganiseerd en gereden en dat is gewoon gezellig en leuk gebleven. De laatste keer in mei was er wat misgegaan, maar dat hebben we volgens mij netjes opgelost. We zijn en blijven mensen die fouten maken. Niemand is gelukkig volmaakt!
Dat ik ook ben begonnen af en toe dus een lijntje te rijden is omdat ik ook graag met lijntjes van anderen meedoe. Verder heb ik een 17-jarig klein busje waar wel een paar honderd kilo inpast.

Ook is het natuurlijk prachtig als je mooie vleesjes kunt kopen die in de winkel bijna het dubbele kosten of helemaal niet aangeboden worden. Voor mij is zelf een lijntje rijden een win-win situatie - mooi vlees voor een betaalbare prijs dat ik anders niet zou kunnen kopen en ik leer mede-barfers kennen die daardoor diezelfde mooie vleesjes kunnen voeren.
Het rijden van een lijntje is een vertrouwenskwestie. Vrijwillig, maar niet vrijblijvend! Zowel de lijntjerijder (nieuw woord

) als de besteller moeten zich in alle redelijkheid houden aan de afspraken. Onvoorziene omstandigheden zullen altijd blijven, daarvoor zijn we mensen, afhankelijk van anderen mensen en dingen, en met emoties. Maar die moeten toch als normale mensen opgelost kunnen worden! Dreigen en moddergooien is dus NIET normaal!
Wat betreft het "verdienen" aan het lijntje rijden... Als ikzelf met een lijntje meedoe, dan kijk ik of het bedrag + evt. vvk per kilo voor mezelf gunstig is. Als dat ja is, dan zal het mij een worst zijn of diegene die het lijntje rijdt er 2 cent of 1 euro per kilo aan verdient! Ik rij geen "auto van de zaak" dus moet zelf de tank volgooien. Met de 2x dat ik nu een lijntje heb gedaan, heb ik ongeveer gelijk "gespeeld" qua brandstof -- de eerste keer wat over, afgelopen mei wat tekort. Tijd is geld, maar het administratieve en de bijna hele dag op pad doe ik voor ons gemeenschappelijke goede doel.

Maar als iemand dat wel in zijn kiloprijs verrekend heeft dan vind ik dat ook prima - ik bepaal tenslotte zelf of ik die prijs voor dat vlees wil betalen.
In oktober hoop ik voor de 3e keer het heerlijke ganzenvlees via brabant terug naar limburg te kunnen brengen, zodat de honden en katten van iedereen die dan weer meedoet een gezond en betaalbaar stukje wild kunnen eten!