Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2974344
Beetje rare vraag, maar ga hem toch stellen  8)

Daan is nogal een verzorgend typje, likt Kay zijn oren altijd schoon en ook onze voeten zijn erg in trek bij meneer.
Nu heb ik na mijn allergie-aanval nogal wat wondjes her en der op mijn handen/benen en voeten, en normaliter deed Daan daar heel erg aan snuffelen, gaf er een zacht likje op en dan keek die mij aan van "arm vrouwtje" en dat was het.

Vanmiddag had ik er een korstje afgehaald en ging het bloeden als een rund, dus ik had een pleister opgeplakt, en ben op het gras in de zon gaan liggen.
Ik werd wakker van Daan die heel actief aan de pleister aan het likken was, en toen ik hem eraf haalde (hij was doorweekt van het likken van Daan) ging Daan heel fanatiek mijn wondje likken, maar vrij ruw

Iemand enig idee waarom Daan dit doet ?
Dat hij wondjes snel opmerkt en daar even aan wil snuffelen vind ik prima, en vind ik ook nog wel schattig, maar blijven likken vind ik toch niet zo'n fris en lekker idee  ;D

Toch blijft de vraag door mijn hoofd gaan wat hij nou zo bijzonder vind aan die wondjes, en waarom hij daar zo actief bij is .... Iemand een idee ?
#2974362
Hier doen ze dat ook.....en op zekere hoogte mag dat ook. Heb me meerdere keren met het barfmes gesneden....eerste paar keer sterilon erop maar toch gaan ontsteken.  Als de hondjes het gelikt hebben nog nooit ontstoken geraakt. Dus tegenwoordig laat ik  dat soort wondjes juist door de honden likken
#2974365
Roef & Hidde schreef: Hidde doet dit ook bij ons,pleisters moeten er af!
zelfs blauwe plekken bij ons worden door hem gespot en verzorgd.
Yuma niet, maar Ale daarentegen wel...hij maakt mij zelfs opmerkzaam bij een heel klein beginnende Hotspots bij Yuma, en nu heeft hij ook weer bij Yuma een raar klein bultje gespot, (hiermee ga ik naar de DA), ik vind het wel bijzonder.
#2974375
Honden die hun eigen en anderen hun wonden likken is al eeuwenoud. De onreine wonden van Lazarus werden ook al door honden schoongelikt.
En wij als baasjes zijn één van "hun", de huisroedel. ;)
In sommige delen van de wereld is het heel normaal en wordt de genezende werking van de hondentong in ere gehouden. :)
In onze westerse maatschappij wordt het veelal gezien als vies en onhygiënisch. Maar dat zeggen de meesten in de westerse wereld ook over barf, rauw voeren en groene leem en andere "viezigheid" die we gebruiken. ;)

Ik heb ergens eens gelezen dat een dermatoloog aan een patiënt met eczeem vroeg of hij een hond had. Bijna alle mogelijke farmaceutische middeltjes waren al geprobeerd en een hondentong zou wonderen doen! ;)
#2974424
Ik heb wel eens gelezen dat je beter niet je hond aan jouw wondjes kan laten likken in verband met andere bacteriën. Het stofje of iets wat helpt het wondje te genezen zouden wij mensen ook hebben. Precies weet ik het niet, ik spoel zelf wondjes schoon met water en eventueel ontsmettingsmiddel.
Pleisters laat mijn hond gelukkig met rust, in tegenstelling van mijn ratjes, auwts... :-)
#2974429
Turrie schreef: Ik heb wel eens gelezen dat je beter niet je hond aan jouw wondjes kan laten likken in verband met andere bacteriën. Het stofje of iets wat helpt het wondje te genezen zouden wij mensen ook hebben. Precies weet ik het niet, ik spoel zelf wondjes schoon met water en eventueel ontsmettingsmiddel.
Pleisters laat mijn hond gelukkig met rust, in tegenstelling van mijn ratjes, auwts... :-)
Dus ik zou eigenlijk zelf aan mijn wondje op mijn voet moeten likken ?  :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door