Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#2974270
Soms moet dat ff he!


Zijn er bij jullie ook zo veel mountainbikers? Ik ben er zo onwijs klaar mee! Iedere keer kom ik er tegen, snel de honden bij me (die lopen aan een flex dus zijn altijd dichtbij) netjes wachten met de honden naast me, of aan de rand doorlopen, en echt. 9 van de 10 keer sta ik dan voor Jan Piet Korteachternaam te wachten omdat ze ergens voor mij een andere pad in slaan.

Kunnen die nou echt niet gewoon even hun hand uitsteken dan?

Verder wordt er ook nooit ff geroepen ofzo als ze van achter komen, sjezen ze met een rotvaart vlak langs je heen... maar ik hoor eigenlijk maar verbazingwekkend weinig over ongelukken oid.
Door Lil
#2974276
Herkenbaar! Mijn honden zijn wel eens aangereden en geschopt. Furieus wordt ik dan. Ongeluk is hier alweer vergeten. Een baby kwam daarbij om. Kwam een mountainbiker. Kon niet stoppen en viel bovenop de baby in de kinderwagen. Is  al wat jaren terug dus sommigen zijn weer erg onverantwoord op hun fiets Rijden waar ze niet mogen en niets zien een begroeide helling af (daar is geen pad) en oeps op het pad daar beneden liep een grote hond die schrok en erg lelijk deed. Tja kon die zwarte van mijn geen ongelijk geven. Kon het ook niet zien en schrok ook. 1 m verderop en ook Jones zou de eerste keer zijn aangereden. Gelukkig ging alles goed.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2974277
Vaak zijn het van de grote pelotons wielrenners, die aan komen stuiven en dan nog een of andere verwensing naar je toe slingeren omdat zij er toevallig langs moeten. Het zijn niet de leukste groepen om tegen te komen, ook vaak niet als ze alleen zijn en zo'n snel pakkie en helmpie aan hebben. :-X Dat is vrijwel altijd een teken dat ze haast hebben. Dan moet je opzij springen met hond en al om lijf en leden te behouden.

Gelukkig zijn er ook nog af en toe recreatieve wielrenners, die wel dank je wel zeggen, of even waarschuwen als ze je van achteren benaderen, zodat je niet in de bramen hoeft te springen.
Door eelke
#2974280
Oh ja, wielrenners ook nog...heb laatst bijna een heel peloton aangereden met de auto omdat ik geen voorrang kreeg van rechts... ze fietsen her ook altijd over de weg terwijl er een fietspad naast is, en je daar dus niet eens mag fietsen.
Maar toch vind ik die zelf vooral irritant ipv gevaarlijk en eng, omdat ik ze met de honden bijna niet tegen kom omdat zij in het bos niet fietsen.

Maar ja, daar fietsen de mountainbikers.
Door patt
#2974297
Als je op de fiets zit zijn hondeneigenaren irri en vice versa.We moeten het met zn allen doen op de postzegels.Als je geen honden hebt en je zit Bauke Mollema te doen op je fiets dan heb je nog geeneens in de gaten dat iemand sympathiek met zn honden in de bramenstruik aan de kant staat te doen,tis niet altijd platte botheid.
Door smulpaap
#2974299
DJ en Doerak schreef: Maar Eelke, wist je het nog niet? Mountainbikers en wielrenners  zijn king of the road!!  :biggrin2:

(natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen)


Of hele hordes bejaarden met die Nordic stokken die doodleuk met zijn allen op de openbare weg lopen
Of je komt ze tegen in het bos , geen millimeter opzij gaan
Uitzonderingen zijn er ook natuurlijk
Reden waarom ik de grote ronde altijd in alle vroegte loop , lekker rustig
Gebruikersavatar
Door kiara
#2974310
En wat dacht je dan van de skeeler mensen! Van de week ook weer raak bandit mijn border in botsing met skeeler, hij mocht daar los maar even vaart minderen nee waarom, nou ze ging lekker op der plaat en bandit had niks heb nog even wat gezegd maar dat herhaal ik maar niet  :biggrin2:
Door eelke
#2974322
patt schreef: Als je op de fiets zit zijn hondeneigenaren irri en vice versa.We moeten het met zn allen doen op de postzegels.Als je geen honden hebt en je zit Bauke Mollema te doen op je fiets dan heb je nog geeneens in de gaten dat iemand sympathiek met zn honden in de bramenstruik aan de kant staat te doen,tis niet altijd platte botheid.
Tja, tis hier wel echt zo dat het bos geheest wordt door de MTB'ers. Tijdens een rondje kom ik er gemiddeld denk ik 20 tegen, op zondagochtend zeker 100.
Tegenover meestal geen andere wandelaars en dan zeker al niet met honden...

Over het dikgedrukt; dat kan dan toch eigenlijk niet in een bos?
En tis ook niet echt dat Joep, Gijs en ik een kleine onopvallende verschijning zijn haha.
Door renate1985
#2974336
Wij komen ze ook heel veel tegen in het bos. Gelukkig zijn de mountainbikers hier een stuk socialer. Je hebt er natuurlijk uitzonderingen bij zitten maar dat heb je bij hondeneigenaren ook.

Als ze achter ons naderen bellen of roepen ze altijd even. Wij gaan dan aan de kant en krijgen 9 van de 10 keer een bedankje of goede avond.
Komen ze via de voorkant dan gaan we ook netjes aan de kant en groeten ze ook altijd beleefd.
Zelfde met ruiters, die gaan over in stappen als ze ons zien en lachen en groeten altijd wanneer we aan de kant staan te wachten met de heren. Ze vinden ze altijd zo lief wachten hahaha.

Hier dus gelukkig hele andere ervaringen met mountainbikers al hebben we ook weleens uitzonderingen. Van die aso's die je niet gezien hebt die rakelings langs ons en de honden racen zonder ook maar een beetje vaart te minderen. Basco heeft een keer bijna onder zo een mountainbiker gelegen die de hoek om kwam racen. Toen ben ik wel flink uit mijn stekker gegaan. Dat was in losloopgebied dus basco liep daar los.

Enige waar ik een hekel aan heb zijn de groepen hardlopers of wandelaars die het hele pad voor zichelf houden. Je kan makkelijk met 4 man naast elkaar lopen maar wij moeten dan met de honden in de bosjes lopen omdat hun met zijn alle naast elkaar blijven. Nu blijven wij ook stug naast elkaar lopen tot precies de helft van het pad dus moeten hun ook achter elkaar gaan lopen of naast het pad :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2974339
Over het algemeen ben ik best wel beschaafd. *Kuch*.
Als ik op de fiets zit (ja, het komt voor) roep ik altijd "Tingeling". Dat geeft over het algemeen een leuke reactie dan bellen.
Als ik lopend ben (met of zonder honden) en er komt een ruiter te paard aan, ga ik aan de kant. Zelfde geldt voor fietsers.

Maar als er zo'n idioot als een dolleman (alleen of met z'n allen) aan komt rauzen, tja... dan ben ik wel eens traag van begrip... En duurt het dus soms wel eens even voordat ik helemaal aan de kant ben...
:biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2974358
Wij liepen laatst in het Hoge Bergse bos waar ook een mountainbike pad doorheen loopt, en we liepen een berg af.
We zagen mountainbikers aankomen, dus we riepen de honden bij ons, hoort mijn man een van die mountainbikers tegen zijn maatjes zeggen "rij maar gewoon tegen die honden aan hoor, dan springen ze wel opzij"  :o

Ik roep mijn honden altijd bij mij, en zeg 9 vd 10 keer keurig gedag en geven we elkaar een knikje dat we er samen zo prima uitkomen, maar tegen deze meneer ben ik toch even uit mijn slof gegaan
Alsof het hele gebied van hun is zeg  :-X
Door Lil
#2974471
Monique77 schreef: Wij liepen laatst in het Hoge Bergse bos waar ook een mountainbike pad doorheen loopt, en we liepen een berg af.
We zagen mountainbikers aankomen, dus we riepen de honden bij ons, hoort mijn man een van die mountainbikers tegen zijn maatjes zeggen "rij maar gewoon tegen die honden aan hoor, dan springen ze wel opzij"  :o

Ik roep mijn honden altijd bij mij, en zeg 9 vd 10 keer keurig gedag en geven we elkaar een knikje dat we er samen zo prima uitkomen, maar tegen deze meneer ben ik toch even uit mijn slof gegaan
Alsof het hele gebied van hun is zeg  :-X
Die zei het nog. Mij is dat gewoon overkomen. Werd rondje da. Voor de duidelijkheid fietsen is daar verboden en hond zat aan de lijn.

Ik schuif, maar veel wegen zijn hol. Meer als aan de kant kan niet. Ik ben geen aap die kan klimmen en mijn honden ook niet. Waarom verwacht men dat wel? Vaart minderen en met max 2 naast elkaar en je kunt langs.

En sorry niet zien dat er anderen zijn? Dat kan niet, gevaarlijk!!!! Ga dan naar een plek waar je mag fietsen geen wandelaars en ruiters zijn. Zijn die er wel moet je op de weg letten. Als er een groot landbouw of bosbouw voertuig rijdt lijkt het me ook handig dat je er niet onderin fietst.
Door patt
#2974485
Haha nee zo te zien geen ienie mini's.Mijn ervaring als fietser is dat er veel fietsers zichzelf erg serieus nemen en in groepen overvalt misschien het gevoel van recht van de sterkste,zoiets.Wanneer ik mannen met wielershirts inhaal reageren sommige heel leuk en andere rijden zich bijna een hartaanval om mij "terug te pakken".Het is dus een serieuze zaak voor een aantal.Tis jammer maar het is ook heel jammer als er weer een niet sociale hond op een ATB track moet lopen die ook niet met fietsers kan en ook het hierkomen niet kan,daar zijn er best veel van.Het is idd niet leuk om in een ATB bos te lopen en in de weekends s ochtends is dat een gruwel.Ik nam vroeger wel mijn hond mee op zondagochtend met ATB en maar was toch bang dat ik hem een keer als gehaktballetjes mee terug zou moeten nemen omdat ie voor sommige fietsende mannen als een soort bonuspunt werd gezien,of dat ze zo hard tegen hem vloekten dat ie helemaal verstijfde en haat niet meer mee te krijgen was.Nou ja eigenlijk snelweg gedrag.Dus ben het wel met je eens dat het niet kan maar met genoeg ruimte zou het toch niet zo n issue zijn.Het is wel echt zo dat sommige mensen met nul interesse in honden totaal niet bezig zijn met wandelaars en hun honden en zien ze ook nauwelijks of denken dat vaart minderen misschien wel sympathiek zou kunnen zijn.Ook kunnen sommige fietsers honden niet luchten en zal ze het een worst zij of ze leuk kunnen zitten want die krengen hebben ze al tig keer achter ze aan gehad,tenminste dat zijn wat geluiden die je hoort
Gebruikersavatar
Door Sher
#2974489
Ik vind ze doodeng. Dan loop ik in het losloopbos en is er nergens iemand te zien. Tilly rent lekker los en ik loop lekker naar de vogeltjes te luisteren. Dan komt er opeens van achteren iemand aanfietsen, die ik pas heel laat in de gaten heb. Dan moet ik Tilly in marstempo bij me laten komen en aanlijnen, zodat ze niet doodgereden wordt. Tilly is namelijk heel klein en heel vriendelijk en heeft absoluut niet in de gaten dat die man op die fiets zo snel mogelijk langs wil zoeven. Ik moet altijd even bijkomen.  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door