Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2973581
Lizzy schreef: Ik ben ook nieuw in deze :) (in kurkuma). Maar inderdaad, 1/4 tot 1/8 theelepel per 5 kg. Ik zou even van 1/8 theelepel uit gaan. Zeker om mee te beginnen. En dan kom je dus op 9/8ste, zeg maar dus dat is 1 theelepel + nog een heel klein beetje, namelijk 1/8. Zou je uit gaan van 1/4 theelepel, kom ik op 2 theelepels per dag trouwens, plus een klein beetje. Dus wie van de twee zit er naast...? :biggrin2:
Geef gelijk tie ikke !
Ik neem het zonder enige twijfel van je aan
#2973666
heb net ook mijn eerste drankje gedronken,en cera ook
Maar kan je het ook door een ander sapje mengen want tomatensap is echt niet te hachelen  :yucky: ,kan bv ook wortelsap?
Weet alleen nog geen creatieve oplossing hoe ik het cera moet geven,nu maar op een broodje gedaan maar ja das ook niet echt best,door der eten word niks
Zou het ook door der biogarde yohurt kunnen?

En nog even vraagje lizzy kan je dat papje bewaren in zo,n weckpot?
Ga het straks maken
#2973925
kiara schreef: heb net ook mijn eerste drankje gedronken,en cera ook
Maar kan je het ook door een ander sapje mengen want tomatensap is echt niet te hachelen :yucky: ,kan bv ook wortelsap?
Weet alleen nog geen creatieve oplossing hoe ik het cera moet geven,nu maar op een broodje gedaan maar ja das ook niet echt best,door der eten word niks
Zou het ook door der biogarde yohurt kunnen?

En nog even vraagje lizzy kan je dat papje bewaren in zo,n weckpot?
Ga het straks maken
je kan het door alles mengen, ook je dagelijkse hap....ik gebruik voor Yuma 1 slecht afgestreken theelepel + 1 eetlepel vloeibaar gemaakte cocosolie + 1 of 2 draaien zwarte peper, vers gemalen, plus wat water, verder volg ik het recept gepost door Lizzy. Ik maak het iedere avond vers, gaat echt heel snel het is niet veel werk. Yuma verdraagt het prima, geen diarree, geen buikpijn of wat dan ook...misschien meer trek.
#2973954
Annemarie Rijnveld schreef: je kan het door alles mengen, ook je dagelijkse hap....ik gebruik voor Yuma 1 slecht afgestreken theelepel + 1 eetlepel vloeibaar gemaakte cocosolie + 1 of 2 draaien zwarte peper, vers gemalen, plus wat water, verder volg ik het recept gepost door Lizzy. Ik maak het iedere avond vers, gaat echt heel snel het is niet veel werk. Yuma verdraagt het prima, geen diarree, geen buikpijn of wat dan ook...misschien meer trek.
Ik maakte het voor Ling en mezelf ook vers en eigenlijk is dat zo gebeurd. Maar op de kurkuma groep las ik dat het beter opneembaar was wanneer je het kookt (die pasta van maakt). Weet jij daar meer van?
#2974039
Lizzy schreef: Ik maakte het voor Ling en mezelf ook vers en eigenlijk is dat zo gebeurd. Maar op de kurkuma groep las ik dat het beter opneembaar was wanneer je het kookt (die pasta van maakt). Weet jij daar meer van?
Ongeveer net zoveel als jij, :biggrin2: we zitten in dezelfde TU group...het heel zachtjes laten koken 7-10 minuten van de kurkuma in wat water haalt de bittere smaak weg en maakt het veel beter opneembaar...als ik het mij goed herinner zorgt koken voor het vrijmaken van de curcumine. In de Aziatische landen wordt het dan ook inderdaad altijd gekookt gebruikt. En al duizende jaren, dus er zal best een reden voor zijn.

Heb je gezien dat mensen het ook als papje op allerlei sarcomen aanbrengen?
#2974047
Annemarie Rijnveld schreef: [/b]Ongeveer net zoveel als jij, :biggrin2: we zitten in dezelfde TU group...het heel zachtjes laten koken 7-10 minuten van de kurkuma in wat water haalt de bittere smaak weg en maakt het veel beter opneembaar...als ik het mij goed herinner zorgt koken voor het vrijmaken van de curcumine. In de Aziatische landen wordt het dan ook inderdaad altijd gekookt gebruikt. En al duizende jaren, dus er zal best een reden voor zijn.

Heb je gezien dat mensen het ook als papje op allerlei sarcomen aanbrengen?
Ja, ik zie echt de walgelijkste foto's voorbij komen :o :-X

Heb jij dat ook gelezen op de turmeric group dat gebruik in combinatie met medicijnen niet zoveel ter zaken doet aangezien de dosering die we nemen/aan onze honden geven niet hoog genoeg is om direct invloed te hebben?
#2974088
Lizzy schreef: Ja, ik zie echt de walgelijkste foto's voorbij komen :o :-X

Heb jij dat ook gelezen op de turmeric group dat gebruik in combinatie met medicijnen niet zoveel ter zaken doet aangezien de dosering die we nemen/aan onze honden geven niet hoog genoeg is om direct invloed te hebben?
Ja, en dat is denk ik ook wel aannemelijk. Doug English schrijft ons in een email verder het volgende:

1/2 to 2 tea spoons a day with food containing fats and oils and pepper. Turmeric is a commodity and rarely is the curcumin content measured but only estimates are given and none of the turmeric I buy in Australia has a measured guaranteed content and so I am skeptical about measured amounts in other countries. Do they measure every batch - I reckon not.

Heel aardige man trouwens, deze hoeveelheid geeft hij aan voor een hond (Golden) met mestceltumor.
#2974410
Lizzy, intussen hebben wij deze waarschuwing gevonden betreffende interacties kurkuma/knoflook:

http://www.letsdrug.com/meds_interaction/2728-6330-0/

Known interactions between the following drugs: Garlic, Turmeric
1 interaction was found for the drugs you selected.
Garlic in Garlic may interact with Turmeric in Turmeric
Both garlic and turmeric contain chemicals that may reduce the blood's ability to form clots. When taken together, they can increase the risk of dangerous bleeding. You may need frequent blood tests to make sure that your blood is clotting properly. In addition, both garlic and turmeric contain substances that may lower blood sugar levels. If they are used together, blood sugar levels may become too low and symptoms such as shakiness, sweating, confusion, and distorted speech, may result. In general, garlic and turmeric should not be taken at the same time. If they are used together and bleeding is uncontrolled or blood sugar levels become too low, either garlic or turmeric or both may need to be stopped. Discuss this potential interaction with your healthcare provider at your next appointment, or sooner if you think you are having problems.
This interaction is well-documented and is considered moderate in severity.
(Note: Not all drug interactions are known or reported in the literature, and new drug interactions are continually being reported. This information is provided only for your education and for you to discuss with your personal healthcare provider.)
#2974503
Annemarie Rijnveld schreef: Lizzy, intussen hebben wij deze waarschuwing gevonden betreffende interacties kurkuma/knoflook:

http://www.letsdrug.com/meds_interaction/2728-6330-0/

Known interactions between the following drugs: Garlic, Turmeric
1 interaction was found for the drugs you selected.
Garlic in Garlic may interact with Turmeric in Turmeric
Both garlic and turmeric contain chemicals that may reduce the blood's ability to form clots. When taken together, they can increase the risk of dangerous bleeding. You may need frequent blood tests to make sure that your blood is clotting properly. In addition, both garlic and turmeric contain substances that may lower blood sugar levels. If they are used together, blood sugar levels may become too low and symptoms such as shakiness, sweating, confusion, and distorted speech, may result. In general, garlic and turmeric should not be taken at the same time. If they are used together and bleeding is uncontrolled or blood sugar levels become too low, either garlic or turmeric or both may need to be stopped. Discuss this potential interaction with your healthcare provider at your next appointment, or sooner if you think you are having problems.
This interaction is well-documented and is considered moderate in severity.
(Note: Not all drug interactions are known or reported in the literature, and new drug interactions are continually being reported. This information is provided only for your education and for you to discuss with your personal healthcare provider.)
Zowel knoflook als geelwortel/kurkuma bevatten stoffen die coagulatie van het bloed tegengaan. Bij gelijktijdig gebruik kunnen zij het risico op gevaarlijke bloedingen verhogen.
Frequente bloedonderzoeken zouden nodig kunnen zijn om er zeker van te zijn dat het bloed correct coaguleert. Daarbij,bevatten zowel knoflook als geelwortel stoffen die bloedsuikerspiegels zouden kunnen verlagen. Wanneer zij tegelijkertijd worden gebruikt, zouden de bloedsuikerspiegels te laag kunnen worden en symptomen als beverig/bibberigheid, transpireren, verwarring, en spraakverwarring zouden kunnen optreden. In het algemeen genomen, knoflook en geelwortel zou men beter niet tegelijkertijd in moeten nemen. Gebeurt dat wel, en de bloeding is niet onder controle, of bloedsuikerspiegel is te laag geworden, knoflook en/of geelwortelinname zouden dan beter kunnen worden onderbroken. Overleg deze mogelijke wisselwerking met uw dokter tijdens de eerstkomende afspraak of wel eerder als u denkt problemen te hebben.
Deze wisselwerking is goed gedocumenteerd en wordt beschouwd als matig in ernstigheid.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door