Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Woukje
#2973766
Hallo
Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik woon samen met mijn partner in Kollum (Friesland)
Wij hebben 2 huis, tuin en keuken katten  :) Lobke (3 j) en Floris (16 j) en 5 honden. Een mopshondje Taphy (8 j) Ooit bij ons in opvang gekomen, maar blijven hangen  ;) Een golden retriever Woukje (5 j) een labrador, Ginger (3 j) een golden retriever, Vincent (2 j) en een kruising golden/lab Purdy (5 mnd).
Ik ben juf op een basisschool, geef les op een hondenschool en ben gastgezin voor stichting Hulphond. Hierdoor kan het aantal honden bij wisselen. Op dit moment zijn  Vincent en Purdy hulphondjes in opleiding.
Door Ginger en Taphy zijn wij in aanraking gekomen met het voeren van vers vlees. Taphy is erg allergisch. Op dit moment lijkt het erop dat ze alleen nog maar paard verdraagt.  Maar liever 1 diersoort en dus eenzijdig dan een hondje met een olifantshuid die altijd jeuk heeft.
Ginger was als pup heel erg veel ziek. Uiteindelijk kwamen we via een natuurgeneeskundige uit bij vers vlees. Sinds die tijd ging het steeds beter en nu heeft ze nog heel soms een oorontsteking, vooral in onrustige periodes. Het zal altijd een gevoelig hondje blijven. 
Ik voer nu nog voornamelijk KVV, maar in het weekend stel ik zelf samen.
Omdat het voer bij Hulphond wordt gesponsord door de van de grootste brokken fabrikanten kunnen/mogen die niet op volledig vers. In de toekomst, bij hun nieuwe baasje, is de kans erg groot dat ze ook brokken krijgen. De Hulphondjes krijgen nu 4 dagen brok en 3 dagen Barf of KVV.
Ik hoop hier op het forum veel ideeën op te doen en veel te leren. :wavetowel2: :wavetowel2:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2974057
Ik kin gewoan Frysk skriuwen bliuwen! Fan herte wolkom, Woukje!

Ennuh... heeft nu niemand om feauteau's gevraagd???  ::)
Laatst gewijzigd door Ronald op wo 13 aug 2014, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door