Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ducktails
#296547
Wat voor rijst geven jullie de honden, tenminste als jullie rijst geven.
Carnibest praat over gepofte rijst, hoe maak je zoiets?
IK was op de paasshow in Leeuwarden en daar had je rijstvlokken met groente als basis voor verder zelfgemaakte maaltijden.
Zou dat wat wezen?
Ria
Laatst gewijzigd door ducktails op di 05 apr 2005, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#296562
Ja, maar waarom wil je dan rijst geven. Dat hebben ze nl niet nodig. Het kan wel hoor, maar het is niet nodig ;)
Door Lizzy
#296575
ducktails schreef: Wat voor rijst geven jullie de honden, tenminste als jullie rijst geven.
Carnibest praat over gepofte rijst, hoe maak je zoiets?
IK was op de paasshow in Leeuwarden en daar had je rijstvlokken met groente als basis voor verder zelfgemaakte maaltijden.
Zou dat wat wezen?
Ria
Hoi Ria, ik zie steeds vaker deze mix van rijst met groente opduiken. Aangezien het gedroogd is snap ik niet zo heel goed wat een hond er mee zou moeten.... Ik kan me niet voorstellen dat het bij verse groente haalt!
Door Laura2004
#296591
Lizzy, weet jij trouwens waarom ze rijst in kvv doen? Dat snap ik niet helemaal.
Door 202spots
#296994
Laura2004 schreef: Lizzy, weet jij trouwens waarom ze rijst in kvv doen? Dat snap ik niet helemaal.
Vulling denk ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#297043
Hier word ook gebarft en ze krijgen hier nooit rijst
Door Lizzy
#297049
Laura2004 schreef: Lizzy, weet jij trouwens waarom ze rijst in kvv doen? Dat snap ik niet helemaal.
Ik denk vulling, kosten drukken en eiwitfractie naar beneden halen.
Door ducktails
#297121
Inderdaad houdt vers het niet bij gedroogde.
Maar in tijden van drukte , zoals laatst met verhuizing lijkt het me wel eens makkelijk.
Ik heb een proefverpakking toegestuurd gekregen, en dat ziet er goed uit.
IK las dat een van de nieuwkomers , degene met 20 honden, ook vlokken gaf.
Anders moest ze de rijst heel lang koken ofzo.
Door die op merking werd mijn belangstelling gewekt.
Weet niet of ik echt die vlokken ga kopen , vond het best wel duur.
Waarom geef ik rijst?
Toch om wat meer energie aan het voer te geven.
Het is anders moeilijk om mijn boxers op gewicht te houden. Ik heb het vanaf het begin gedaan.
Mijn teef , met huidproblemen , krijgt minimaal.
Ria
Gebruikersavatar
Door sylvia
#297126
ducktails schreef: Inderdaad houdt vers het niet bij gedroogde.
Maar in tijden van drukte , zoals laatst met verhuizing lijkt het me wel eens makkelijk.
Ik heb een proefverpakking toegestuurd gekregen, en dat ziet er goed uit.
IK las dat een van de nieuwkomers , degene met 20 honden, ook vlokken gaf.
Anders moest ze de rijst heel lang koken ofzo.
Door die op merking werd mijn belangstelling gewekt.
Weet niet of ik echt die vlokken ga kopen , vond het best wel duur.
Waarom geef ik rijst?
Toch om wat meer energie aan het voer te geven.
Het is anders moeilijk om mijn boxers op gewicht te houden. Ik heb het vanaf het begin gedaan.
Mijn teef , met huidproblemen , krijgt minimaal.
Ria
Waarom geef je dan niet meer vet te eten ?
Door ducktails
#297265
Voor mijn gevoel geef ik al behoorlijk vet te eten.
De rijst die ik geef zijn geen grote hoeveelheden , drie lepels a drie keer in de week.
Ze doen het er goed op , dus waarom niet.
Ria
Gebruikersavatar
Door sylvia
#297339
ducktails schreef: Voor mijn gevoel geef ik al behoorlijk vet te eten.
De rijst die ik geef zijn geen grote hoeveelheden , drie lepels a drie keer in de week.
Ze doen het er goed op , dus waarom niet.
Ria
nou ik Barf ook met name omdat ik bepaalde dingen niet in mijn voer wil hebben, graan is er 1 van, dus die ga ik er dan niet niet standaard zoveel keer per week nog eens bijgeven.

Maar wat geef je aan vet dan?
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 06 apr 2005, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ducktails
#297385
Tja, van alles.
De kip die ik geef is vrij vet, verder bijna alle soorten olieen., olijfolie, maiskiem olie, visolie, schapevet enz.
Maar zoals ik zei, de rijst is niet veel.
Wat is er trouwens tegen op die paar lepels rijst?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#297392
ducktails schreef: Tja, van alles.
De kip die ik geef is vrij vet, verder bijna alle soorten olieen., olijfolie, maiskiem olie, visolie, schapevet enz.
Maar zoals ik zei, de rijst is niet veel.
Wat is er trouwens tegen op die paar lepels rijst?
ik heb er niks op tegen dat je rijst voert, alleen ben ik nieuwsgierig wat je voert omdat je rijst bijvoert om ze wat aan te laten komen.
Kip namelijk zet niet veel aan ik weet dus niet of ze veel kip krijgen per week, maar ook al is die vet dan zullen ze er niet echt snel dikker van worden. Stukken vet kopvlees, rundvlees met vetranden, vet schapenvlees dat zet wel aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door