Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door chess
#2973768
Even een kort vraagje want begin hier te stressen…

Ik vertrek vrijdag naar Zweden.  Nu weet ik wel dat in principe -in principe- het ergste van de muggen voorbij zal zijn.  Mezelf kan ik voldoende beschermen maar wat moet ik doen met Jools?  Hij heeft nu zo'n vlooienbandje aan van Menforsan en dat werkt prima.  Alleen niet echt tegen die muggen denk ik.  Ik zou hem desnoods nog extra kunnen insmeren met kokosolie maar weet niet zo zeker of dit werkt tegen de muggen.  Bovendien kan die zoete geur misschien nog wel aantrekkelijk zijn voor beren en dat wil ik nu liever ook niet. :biggrin2:

Ik neem zelf extra vitamine in (Betamine) waardoor ik dan één of andere geur verspreid waar die muggen niet tegen kunnen.  Nu vraag ik me af of ik dit ook aan mijn hond zou durven geven? 
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2973802
Laatste keer dat ik keek (eergisteren  :biggrin2:) zaten er nog meer dan genoeg muggen in Zweden. Rotbeesten zijn het  >:(
Geen idee eigenlijk of ze ook zo lastig zijn bij honden, mijn honden waren niet mee.

Stuur anders even een pb naar Anne in Duitsland, die weet er vast meer over te vertellen!
Gebruikersavatar
Door pike
#2973833
Hangt er maar helemaal vanaf waar je naar toe gaat in Zweden. In het noorden zijn meer muggen dan in het zuiden. In sommige delen heb je niet meer last van muggen dan in Nederland. Ik ben er vijf keer geweest (in de zuidelijke helft) en helemaal geen last gehad van muggen.
Door hamada
#2974501
Net 2dagen terug uit Värmland met de honden. Er waren wel wat muggen, maar niet veel last van gehad. Ook de honden niet. Maar ik weet niet of je nog noordelijker zit?
Door Esther Q
#2974967
Hier (Norsjö) zijn niet veel muggen meer. Zolang je hond in beweging is zal hij niet veel last hebben, een dravende hond loopt al snel te hard voor muggen om nog te kunnen steken. Wat vervelender is zijn de hele kleine vliegjes, die steken niet, maar happen een stukje huid weg. En die zijn nu net in opkomst. Maar ook daarvoor zou ik niet direct gif gebruiken, tenzij een hond er een extreme reactie op geeft. Ik zou trouwens niet weten wat voor gif je dan moet gebruiken. Ook voor die vliegjes geldt, zolang je beweegt valt dat allemaal reuze mee. Ik neem aan dat je hond verder ergens binnen zit, dan zou ik me er niet zo druk om maken.
Door chess
#2975117
Esther Q schreef: Hier (Norsjö) zijn niet veel muggen meer. Zolang je hond in beweging is zal hij niet veel last hebben, een dravende hond loopt al snel te hard voor muggen om nog te kunnen steken. Wat vervelender is zijn de hele kleine vliegjes, die steken niet, maar happen een stukje huid weg. En die zijn nu net in opkomst. Maar ook daarvoor zou ik niet direct gif gebruiken, tenzij een hond er een extreme reactie op geeft. Ik zou trouwens niet weten wat voor gif je dan moet gebruiken. Ook voor die vliegjes geldt, zolang je beweegt valt dat allemaal reuze mee. Ik neem aan dat je hond verder ergens binnen zit, dan zou ik me er niet zo druk om maken.
Bedankt. Dat is al wel een geruststelling voor mij. Ik zal nog een 250km noordelijker zitten dus het zal dan allemaal wel mee vallen hoop ik.

Het eierschaalpoeder staat hier overigens ook al klaar.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door