Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lightning
#2973174
Weet iemand hoe dat precies zit? Want zoals jullie weten heb ik mijn haarkleur veranderd, het andere verschil op die foto is, dat mijn buik ook minder word. Ben hard aan het trainen met mijn buikspieren mijn schouders rug en benen en armen. Nou vroeg ik me af he, daar het wel te zien is op foto's en anderen zien het dus ook als ze mij zien, wanneer ga je zo iets merken op een weegschaal of in kleding? Ik zie het zelf niet zo heel erg, maar al die complimenten doen mij wel weer goed. Ben nu een kleine 4 weken bezig en heb genoeg spierpijn. Merk wel dat ik ook steeds minder eet. Ik krijg het gewoon niet meer op. Eet braaf mijn 2 stuks fruit en wat groenten en zo. Wilde gaan starten met smoothies maar weet niet zo goed hoe en wat. Kan iemand mij misschien wat tips geven of verder op weg helpen? Crash dieten doe ik niet en eigenlijk voelt dit wel goed op de spierpijn na hahahaahh :biggrin2:
Door charmed
#2973195
Moeilijke vraag hoor, denk dat dat voor iedereen verschillend is. Ik ben sinds december 2 kilo aangekomen en inmiddels van maat 42 naar 36 gegaan. Maar weeg dus nog steeds in de buurt van de 80 kg.

Op de weegschaal (van anderen gelezen) dat ze eerst iets aankomen en dan naar beneden gaan met gewicht. Het ligt er maar precies aan hoeveel je traint, welk oefenprogramma, etc. in hoeveel je afvalt en natuurlijk wat je eet.

Bij kleding merk ik elke paar maanden dat ie weer te groot is. Als die dan weer te groot is gaan we weer shoppen  :biggrin2: Sta niet zo vaak op de weegschaal, alleen als de ha het wil of als ik nieuwsgierig ben. Vind een weegschaal deprimerend werken, als ik dus elke dag op de weegschaal had gestaan de laatste 9 maanden, dan had ik hem vast door het raam gegooid. LOL Ik merk dus alleen aan mijn kleding dat ik smaller wordt. Ombeurten, voor van boven naar beneden gaan we shoppen. Dus dan mooie shirtjes, dan mooie lingerie, dan weer mooie broeken etc.

Je kan beter wegen en meten. Meten is weten. De omvang is belangrijk de getallen op de weegschaal vind ik niet belangrijk, want die zie je niet. Je omvang wel :)
Laatst gewijzigd door charmed op ma 11 aug 2014, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
#2973245
Ik sta er ook liever niet op nee, op de weegschaal, maar omdat iemand het zei van: he je bent afgevallen ben ik wel gaan kijken, maar nee niet echt. Vandaar de vraag of je dat wel zou gaan merken. Ik wil hier wat ik doe ook wel mee doorgaan, het voelt goed op de spierpijn na dan :P.

Tja met eten merk ik dat ik ook geen trek heb in al die ongezonde troep dus eet geen chips koek enz enz. Laat dat dus allemaal al staan. Ik weet niet zo goed hoe ik het verder met dat eten ook moet doen. Noten en zo houd ik niet zo van.
Door charmed
#2973251
Ik denk dat je net als mij nu spieren aan het kweken bent, straks ga je vanzelf wel in gewicht omlaag :) Spieren zijn nu eenmaal zwaarder dan vet.

Je hoeft niet persé noten te eten. Zo heel af en toe zou wel goed zijn. Eten is gewoon veel groente en fruit, 125 gram vlees, niet te vet vlees (en niet te vet klaargemaakt). Dan kan je kijken wil je koolhydraten of niet, dus gewoon brood of wil je dat ook veranderen? Je zou dus kwark met appel en kaneel kunnen eten, dat is heel lekker met wat honing erdoor. Op bananenpannenkoek met havermout (uiteraard ook met kaneel) gebakken in kokosolie.

Eet je vaak pasta's kan je de pasta vervangen door eiwitrijke pasta's (die hebben een andere naam, maar die vergeet ik steeds) Je kan dus eigenlijk gewoon steeds een maaltijd een beetje aanpassen, als je bijvoorbeeld chinees heel lekker vind, maak je zelf nasi van zilvervliesrijst, met veel groente en kip. Om maar een voorbeeldje te noemen :)
lightning schreef: Ik sta er ook liever niet op nee, op de weegschaal, maar omdat iemand het zei van: he je bent afgevallen ben ik wel gaan kijken, maar nee niet echt. Vandaar de vraag of je dat wel zou gaan merken. Ik wil hier wat ik doe ook wel mee doorgaan, het voelt goed op de spierpijn na dan :P.

Tja met eten merk ik dat ik ook geen trek heb in al die ongezonde troep dus eet geen chips koek enz enz. Laat dat dus allemaal al staan. Ik weet niet zo goed hoe ik het verder met dat eten ook moet doen. Noten en zo houd ik niet zo van.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2973254
monster schreef: Spieren zijn zwaarder als vet zegt mijn fysio.
Eens, maar 80 kg en maat 36? Dat zijn wel heul veel en zware spieren.  :o

Ik weeg 58 kg, heb weinig vet, maar zweef afhankelijk van het merk toch echt tussen 36 en 38 kledingmaat.

OT: lekker bewegen, en gewoon letten op je hoeveelheden eten. Succes!
Door charmed
#2973261
Heul veul vel over, overal (dus over het hele lichaam) Ben 70 kg kwijt. Vel krimpt echt niet mee, wat ze ook zeggen.


-Saskia- schreef: Eens, maar 80 kg en maat 36? Dat zijn wel heul veel en zware spieren.  :o

Ik weeg 58 kg, heb weinig vet, maar zweef afhankelijk van het merk toch echt tussen 36 en 38 kledingmaat.

OT: lekker bewegen, en gewoon letten op je hoeveelheden eten. Succes!
Laatst gewijzigd door charmed op ma 11 aug 2014, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lightning
#2973263
Ik doe mijn best om fruit te eten en groente. Mijn probleem is mijn maagband waardoor ik dat soort dingen niet goed kan eten. Zit meer in de weg dan dat het goed doet eigenlijk. Nou ik houd niet zo van brood daar dat vaak niet goed valt wil ik het niet eens eten. Dus zou fijn zijn om dat te veranderen. mijn avond eten is ook vaak een crime qua pasta of aardappel of rijst. Daar ik voorzichtig moet zijn met eten er van.... Ik blijf proberen.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2973264
charmed schreef: Heul veul vel over, overal (dus over het hele lichaam) Ben 70 kg kwijt.
Dat snap ik, en echt chapeau daarvoor. Maar als ik mezelf voorstel met ruim 20 kg extra vel, zou ik werkelijk niet meer in m'n eigen kleding passen. Kan aan mijn curieuze bouw liggen hoor.
Door charmed
#2973277
Vel is denk ik hooguit 10 kg, daar kom ik alleen maar achter als ze het weghalen. Brrr Geen idee, mijn broeken komen bij Didi en Steps weg. Er is ook altijd nog een lengte die meetelt, maar ok heb geen zin om over mijn gewicht en vel te discussiëren.  Het is zoals het is, en ik kan het niet veranderen. 
-Saskia- schreef: Dat snap ik, en echt chapeau daarvoor. Maar als ik mezelf voorstel met ruim 20 kg extra vel, zou ik werkelijk niet meer in m'n eigen kleding passen. Kan aan mijn curieuze bouw liggen hoor.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2973359
Wanneer je een heel menu wilt hebben samengesteld dan zou ik een diëtist overwegen om je op weg te helpen.
En wat al is gezegd: spieren zijn zwaarder dan vet ;)
Door Thurin
#2973388
Nou anders ik wel.... ik wordt gek van dat jojo-en...

zoveel wetenschap maar niet 1 pilletje die overgewicht oplost.....snif snif....

iksleepmijzelfwelweernaardesportschoolvanavond....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door